AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #1 Skrevet 24. desember 2012 Jeg vet ikke hva jeg vil, men jeg må bare få det ned og ut...mamma gir meg alltid store klær. Og mamma har alltid fått meg til å føle meg stor, både med ord og blikk. Søstrene mine er som mamma, ganske små. Under gjennomsnittet. Jeg er det jeg vil kalle normal. 165 høy og 58 kg (mulig jeg har noen kilo for mye, utifra blikk og ord føler jeg det, kjenner spesielt på det kår jeg kommer hjem at jeg føler meg feit) Søsteren mine får alltid str. S, og mamma kjøper alltid str. L til meg. Og jeg blir så såra. Mulig jeg er hårsår, det tror jeg også at jeg er, men det er bare episoder i oppveksten som har gjort at jeg er utrolig nærtagen når det gjelder kropp og vekt. så der satt jeg da på julaften med skibuksa i stl. L, med gråten i halsen. Den slir ned. Syns hun jeg ser feit ut? Mulig hun gjør det bare for å såre meg. Og det klarer hun... Anonym poster: 0b2a2200ad6c802f1662158aa085c236 1
Karenina Skrevet 24. desember 2012 #2 Skrevet 24. desember 2012 Har du tatt det opp med henne? Synd at du skal føle det slik, jeg håper og tror at hun ikke gjør det bevisst for å såre deg..! 2
Muzak Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 Æsj så teit av henne. Har du spurt henne om hvorfor hun kjøper str. L til deg? Jeg syns du burde prøve å si ifra til henne at det sårer deg. Det kan jo hende at hun ikke er klar over det
Kine28 Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 Du sier: Mamma, hvor kjøpte du denne? Jeg tror jeg må forsøke å bytte denne - den er nok i største laget til meg. Jeg bruker vanligvis str. _, skjønner du. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #6 Skrevet 25. desember 2012 Jeg har ikke tatt det opp med henne. Hun sier alltid: "kjøpte L jeg, du må ha såpass" "du rommer jo en del" osv. Dessuten er jeg ganske sikker på at hu hadde blitt fornærmet viss jeg hadde sagt ifra. (jeg har mine tanker, men tor hun sliter veldig med selvbilde/eget syn på kropp og liker å ha noen å kjøpe stort til) Rubies_: bruker som regel s og innimellom m. Ts Anonym poster: 0b2a2200ad6c802f1662158aa085c236
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Hadde sagt "Nei, jeg bruker ikke L, så jeg kommer ikke til å bruke klesplaggene om du forsetter å kjøpe klær i den størrelsen." Anonym poster: 5f59d48ddd5033c25e88c299f2f035ef 7
Rubies_ Skrevet 25. desember 2012 #8 Skrevet 25. desember 2012 Da syns jeg du skal snakke med henne og be henne slutte å kjøpe deg klær i gave, i og med de aldri passer deg. Er ikke noe galt i å si det. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #9 Skrevet 25. desember 2012 Du sier: Mamma, hvor kjøpte du denne? Jeg tror jeg må forsøke å bytte denne - den er nok i største laget til meg. Jeg bruker vanligvis str. _, Perfekt. Anonym poster: a397d4455f205f91ee554634bb64ce71 2
Gjest Ts Skrevet 25. desember 2012 #10 Skrevet 25. desember 2012 Den er kjøpt i utlandet. Stod så fint et skjema på: L = 44-46. Latterlig!
Jodi Skrevet 25. desember 2012 #11 Skrevet 25. desember 2012 Så idiotisk av henne å kjøpe klær hun vet du ikke får byttet da? Du får bare si til henne at det er dumt du ikke får bruk for gaven fra henne i år da, ettersom du kommer til å svømme i denne og ikke får byttet den... 1
Snurrebart Skrevet 25. desember 2012 #12 Skrevet 25. desember 2012 Mulig jeg er hårsår, det tror jeg også at jeg er, men det er bare episoder i oppveksten som har gjort at jeg er utrolig nærtagen når det gjelder kropp og vekt. så der satt jeg da på julaften med skibuksa i stl. L, med gråten i halsen. Den slir ned. Syns hun jeg ser feit ut? Mulig hun gjør det bare for å såre meg. Og det klarer hun... Anonym poster: 0b2a2200ad6c802f1662158aa085c236 Det er ikke noe galt med deg, du er perfekt Jeg ble selv mobbet av min far for min vekt og størrelse, men jeg var jo litt for stor. Uansett er det feil, et forelder skal ikke oppføre seg slik. Du burde, neste gang du får ett "L" plagg (som jeg tør si jeg "vet" er for stort til deg, da jeg er større enn deg og bruker bare "M") er "Mamma, dette er ALT for stort" og levere det tilbake. Si at du bruker den størrelsen du vet passer, være det "S" eller "M".... Er på tide hun våkner opp. Alle kan ikke være vandrende skjeletter - Det finnes normalvektige mennesker også uansett om hun vil tro det eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #13 Skrevet 25. desember 2012 Hvis hun gjør dette bevisst for å gjøre deg vondt og psyke deg ned, så skulle jeg gjerne ha tatt henne for meg og sagt henne et par sannhetsord til ditt forsvar. Sånn oppfører en seg ikke. Anonym poster: 296033df2ab1a1a57ab503db86f09eba 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #14 Skrevet 25. desember 2012 Jeg har ikke tatt det opp med henne. Hun sier alltid: "kjøpte L jeg, du må ha såpass" "du rommer jo en del" osv. Dessuten er jeg ganske sikker på at hu hadde blitt fornærmet viss jeg hadde sagt ifra. (jeg har mine tanker, men tor hun sliter veldig med selvbilde/eget syn på kropp og liker å ha noen å kjøpe stort til) Rubies_: bruker som regel s og innimellom m. Ts Anonym poster: 0b2a2200ad6c802f1662158aa085c236 Er det grunnen til at du ikke sier i fra? Nei, lytt til rådene du får her, neste gang sier du, uten "drama i stemmen" at du bruker str M eller S (ikke at du faktisk, eller egentlig eller annet som inngir til drama), og at dette plagget nok blir for stort. Eller at du prøver det, og viser og sier: ups, den var litt stor (når den glir av deg) også ler du litt, og sier at L ble nok litt for stort, jeg bruker jo str M eller S. Så blir din mor fornærmet. Ok. Hva er det verste som kan skje da? At hun begynner å kjøpe alt for store klær til deg? Nei, det gjør hun allerede. Så hvis det verste som kan skje hvis du fornærmer din mor ikke er så farlig, så synes jeg du skal ta sjansen:-) Anonym poster: 033750b4c0048a72efda84607d7744d2 1
Glynis Skrevet 25. desember 2012 #15 Skrevet 25. desember 2012 Det er da ikke så farlig om du fornærmer henne, hun prøver jo å trykke deg ned. Hvis du ikke orker å ta 'mamma, du sårer meg'-konfrontasjonen kan du i det minste si helt nøytralt at klærne hun kjøper er for store. Ta på deg buksa og vis henne og si at denne kan du ikke bruke, da den er for stor. Det er en ærlig sak. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #16 Skrevet 25. desember 2012 Når hun sier at du trenger såpass så kan du jo bare si at du ikke trenger det. At du bare er en størrelse større en søstrene dine. Kanskje du skal kjøpe gavekort til psykolog og briller til henne neste år. Anonym poster: 25dd28f0a4aa699b402a37e16d287959 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #17 Skrevet 25. desember 2012 Akk, min mor var akkurat likens:\ Ikke for å ta fra deg motet eller noe TS, men ingen av rådene som de andre har gitt deg her virket på min mor. I dag har vi nesten ikke kontakt. Men forhåpentligvis er din mor litt mer tilsnakkelig en min:) Anonym poster: 7b30838535dbecc17398e20d93ffa928
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #18 Skrevet 25. desember 2012 Akk, min mor var akkurat likens:\ Ikke for å ta fra deg motet eller noe TS, men ingen av rådene som de andre har gitt deg her virket på min mor. I dag har vi nesten ikke kontakt. Men forhåpentligvis er din mor litt mer tilsnakkelig en min:) Jeg tror ikke at det å si i fra endrer oppførselen til moren, det er vanskelig å endre psykisk syke folk når de er så gamle. Men for TS sin egen selvfølelse kan det da ikke skade å si i fra til moren sin. Det verste er å knuge inne med alt. Anonym poster: dbcd0165c8c74c513b10cde3a4da73a6
Asso Skrevet 25. desember 2012 #19 Skrevet 25. desember 2012 Jeg vet ikke hva målene dine er, fordi det sier litt mer enn vekt, men du er veldig lik meg på høyde og vekt og jeg selv bruker str S, noen ganger M. Jeg føler meg passe liten egentlig =) Og jeg synes ikke du har for mye vekt på kroppen, med tanke på hvor høy du er =) Klær blir bare laget mindre og mindre nå for tiden synes jeg.. Det er vondt å tenke på at hun kjøper store klær til deg for å såre deg, og kan ikke helt se for meg at hun gjør det, men nå kjenner jeg ikke moren din da... Jeg ville gitt beskjed. Det er forståelig at hun kanskje sliter med eget selvbilde, men å la det gå utover sin datter, på denne tiden med kroppspress og alt annet, det er litt fælt.. Bare si at "Denne var fin, men den er nok for stor for meg. Håper jeg kan bytte den." Og det er jo et "luksusproblem" dette her.. For store klær, det kan gjøre vondt, men det er jo litt positivt at moren din kjøper såpass med klær til deg.. Ikke vær redd din egen mor. Hvis du ikke kan snakke med henne om det, hvem kan du egentlig snakke med da?
Rainbow Skrevet 26. desember 2012 #20 Skrevet 26. desember 2012 Du er IKKE stor, det er de som har fått deg til å føle deg sånn og ved at de er under normalen og tydeligvis er veldig opptatt av det. Jeg brukte av og til L da jeg veide 68, men som oftest M, og nå veier jeg 56 og bruker S, så det er klart L er for stort!! (Jeg er like høy som deg). Og når man 10 kg mer fortsatt kunne oppleve L som litt stort må jo du svømme i det. Først da jeg leste tråden tenkte jeg at hun kanskje bare var dårlig på størrelser og ikke tenkte på at de fleste vil ha litt kroppsnære plagg, men dette er jo slemt. Og som noen sier...hva er det verste som kan skje om du sårer henne ved å si ifra? Hun sårer jo allerede deg hver eneste gang hun kjøper for store klær. Hvorfor er det mer rettferdig at du skal bli såra enn henne, egentlig? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå