Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du reagert om du fikk bibelen i julegave?

Hadde det hatt noe å si om det var fra en ikke-religøs person, en "vanlig" kristen eller en superkristen?

Anonym poster: 6e42194617eea7f0dce900541830979e

Skrevet

Hadde kastet den i peisen.

Anonym poster: d64756d7b8dc8c14ec361b7795a0be9f

• Liker 10
Skrevet

Jeg får noe jesusrelatert hver jul av en pinsevenn venninne. Hefter om jesus, rebushefter om bibelen, kryssord med bibelord....

Og nå og da en liten bibel.

Takker bare hyggelig hvert år og legger det vekk, de mener det godt, jeg bryr meg ikke, det havner i skuffen, who cares.

Anonym poster: 6e1aff669bb9770fb83ee28ea65bdedc

• Liker 2
Skrevet

LOL, han hadde vel glemt å kjøpe gave og knabbet bibelen fra hotellrommet.

Anonym poster: b5e1cf72ca252e961a244d02b47c676b

Skrevet

Hvordan ville en kristen likt å få en bok om ateisme til jul?

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde nok spurt hva poenget var. Og byttet den.

• Liker 2
Skrevet

Hadde egentlig syntes det var helt greit selv om jeg er helt overbevist ateist, religiøse skrifter kan være interessant lesning, både for økt forståelse for selve religionen og historisk innsikt i tiden den ble skrevet i.

• Liker 13
Skrevet

Den er sikkert gitt av en som vil ditt beste,prøv å ta innover deg at denne personen virkelig bryr seg om deg.Har du så mye imot gaven,kan vel den byttes på lilklinje som andre gaver.

• Liker 3
Skrevet

Kommer helt an på sammenhengen. Er paganist selv, men er faktisk på jakt etter en god oversettelse av bibelen. Så om det var fra en venn som jeg visste respekterte meg og min tro hadde jeg blitt glad. Fra en hyperkristen tante som så sitt snitt til å omvende meg.. vel, jaja, lov å prøve seg.

Skrevet

Hadde egentlig syntes det var helt greit selv om jeg er helt overbevist ateist, religiøse skrifter kan være interessant lesning, både for økt forståelse for selve religionen og historisk innsikt i tiden den ble skrevet i.

Mh, en flott holdning! Dette er faktisk gamle skrifter med mye kunnskap. Ikke alt er idiotisk søppel.

Anonym poster: 0f1efca3160e9d0ec70cf6c4430053c7

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Jeg hadde kastet den og gitt beskjed om at det var der den havnet.

Edit: Om det var arvegods hadde jeg pakket den inn og gitt den tilbake til neste jul.

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Hvordan ville du reagert om du fikk bibelen i julegave?

Hadde det hatt noe å si om det var fra en ikke-religøs person, en "vanlig" kristen eller en superkristen?

Anonym poster: 6e42194617eea7f0dce900541830979e

Kristendom er noe som byr meg mot.

MEN det er mye visdom i bibelen som det kan være verdt å lese, så om jeg hadde fått en bibel i julegave, så hadde jeg takket og beholdt den.

Ser ingen grunn til å å i synet på noen fra familien om jeg hadde fått en bibel. Siden farssiden min er veldig kristne, så vet jeg hvor mye det betyr når man får en slik. Det hadde jeg heller satt pris på.

Anbefaler dere å heller ha respekt for andres tro. Om noen gir en noe slikt og man blir sur for dette, så viser det isåfall en total mangel på selvintegritet. Et menneske som vet godt hva man står for burde ikke føle seg truet av hva andre tror og mener.

• Liker 7
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Jeg har allerede en Bibel. Hvis du bare bytter ut Gud med en utenomjordisk rase, blir det kjapt en temmelig spennende sci-fi-bok. Pleide å røyke meg stein og lese i Bibelen en stund. Kom meg dog ikke igjennom hele, men det er fortsatt planen. Det er faktisk en del inni der som gir litt mening dersom du hiver inn det med aliens istedet for Gud.

• Liker 11
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Anbefaler dere å heller ha respekt for andres tro. Om noen gir en noe slikt og man blir sur for dette, så viser det isåfall en total mangel på selvintegritet. Et menneske som vet godt hva man står for burde ikke føle seg truet av hva andre tror og mener.

Det handler jo ikke om og ikke føle seg truet av hva de mener når de gir MEG en bibel! Om de hadde ønsket seg en ny bibel så kunne jeg gjerne gitt det til noen religiøse personer, men jeg skal da fader meg slippe å få ting det ikke er noen tvil om at jeg missliker i julegave. Det har ingenting med religion å gjøre. Jeg ville ikke tatt i mot alkohol på en høflig måte heller fordi alle som kjenner meg godt nok til å gi en gave vet at jeg ikke drikker.

• Liker 2
Skrevet

Kristendom er noe som byr meg mot.

MEN det er mye visdom i bibelen som det kan være verdt å lese, så om jeg hadde fått en bibel i julegave, så hadde jeg takket og beholdt den.

Ser ingen grunn til å å i synet på noen fra familien om jeg hadde fått en bibel. Siden farssiden min er veldig kristne, så vet jeg hvor mye det betyr når man får en slik. Det hadde jeg heller satt pris på.

Det her blir jo bare latterlig ironisk, hvis man gir en bibel til en som egentlig ikke bryr seg om religionen så har man jammen ikke mye respekt for andres religiøse overbevisning...

Skrevet

Jeg ville blitt glad for en bibel.

Anonym poster: 63ac4ff95e2826220b5bb5ba1fec28f3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som litterært verk er bibelen veldig interessant synes jeg, men religiøs er jeg ikke.

Og jeg kan ikke forstå hvordan folk kan finne på å kaste noe i søpla. Fullt brukbare ting som en ikke vil ha, gir en bort til noen, eller til fretex o.l. Denne kastinga er et kvalmt trekk ved det ekstreme forbrukssamfunnet og som regel et symptom på bortskjemthet,.

Endret av sol87
  • Liker 13
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg skal ikke si jeg hadde blitt lykkelig over en slik gave, men jeg hadde ikke gitt den tilbake eller lekset opp hvor dårlig gave det er. Det er ikke slik jeg er oppdratt. Hadde nok heller bare byttet den i all stillhet uten å lage noe drama over det. Unyttige gaver får jeg hele tiden.

• Liker 9
Skrevet

Jeg fikk en genser med opp-ned kors ... Ville heller hatt en bibel, men jeg er kristen da.

Anonym poster: aa8f7a9cebce2f2a7a64d731211beeed

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ville en kristen likt å få en bok om ateisme til jul?

Det er ikke lov, det funker ikke vet du. Det er bare tynne som får høre at det er feil å være tynn, men sier du til en feit at det er feil å være feit, da er det plutselig galt. På samme måte kan en ikke gjøre det samme mot en troende som det de gjør mot oss.

Anonym poster: 6e1aff669bb9770fb83ee28ea65bdedc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...