Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2012 #1 Skrevet 24. desember 2012 Lurer veldig på dette. Har en venninne som skiller seg fordi hun har innledet et forhold med en kollega (som også skiller seg). De satser dermed på å bli kjærester. Begge har barn, og nå temmelig sinte eks-ektefeller. Har noen erfaringer med om slike forhold holder over tid? Eller kan det at forholdet startet i smug og med løgner være det som ødelegger det på sikt?
lowercasecaps Skrevet 24. desember 2012 #2 Skrevet 24. desember 2012 (endret) "How you get them is how you loose them." Endret 24. desember 2012 av lowercasecaps 4
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 "How you get them is how you lose them." Det er i gata med: "Once a cheater, always a cheater". Men stemmer det?
lowercasecaps Skrevet 24. desember 2012 #4 Skrevet 24. desember 2012 Det er i gata med: "Once a cheater, always a cheater". Men stemmer det? Nei. Folk er forskjellige, og generaliseringer suger. Men på generelt grunnlag tipper jeg, uten noe som helst kjennskap til omstendighetene i dette tilfellet, at grunnen til at de hooker opp er at det bekvemmelig for begge. Hun har gått i fellen hvor hun er avhengig av å ha noen i livet sitt, så i stedet for å leve alene en periode har hun en overlappings-periode. Om dette er et mønster hun kommer til å følge senere vet vi ikke, men det vi kan si er at hun har ikke noen moralske kvaler med å være utro - og som kjent endres ikke menneskers moral over natten. 4
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2012 #5 Skrevet 24. desember 2012 Ikke nødvendigvis. Jeg var i samme sit som din venninne, er gift på 15 året med denne mannen som jeg var utro med.... Sinte ekser her også, men det gikk over... Ikke noe jeg vil anbefale andre. Tung og lang prosess. Var det verdt det? NEI. Trist. Fortjent? Helt sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2012 #6 Skrevet 24. desember 2012 Ikke nødvendigvis. Jeg var i samme sit som din venninne, er gift på 15 året med denne mannen som jeg var utro med.... Sinte ekser her også, men det gikk over... Ikke noe jeg vil anbefale andre. Tung og lang prosess. Var det verdt det? NEI. Trist. Fortjent? Helt sikkert. Det er jo dette jeg kjenner på overfor min venninne også, at de går en tung tid i møte, selv om de er forelsket og ser fram til bedre dager sånn sett. Men med sinte ekser som nok vil gjøre sitt til at prosessen blir tyngre enn hvis det ikke hadde vært utroskap i bildet, blir veien fram til lykken lang og kronglete. Og kanskje holder de ikke ut som par i denne prosessen.... TS
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #8 Skrevet 24. desember 2012 Min forlovede gjennom to år var notorisk utro mot meg med det samme kvinnemennesket. De har holdt sammen ever since. Anonym poster: 0a0cd668fb14b03400854b8ccd1ce844
Alvina Skrevet 24. desember 2012 #9 Skrevet 24. desember 2012 Lurer veldig på dette. Har en venninne som skiller seg fordi hun har innledet et forhold med en kollega (som også skiller seg). De satser dermed på å bli kjærester. Begge har barn, og nå temmelig sinte eks-ektefeller. Har noen erfaringer med om slike forhold holder over tid? Eller kan det at forholdet startet i smug og med løgner være det som ødelegger det på sikt? Vet ikke, men kanskje like barn leker best...
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2012 #10 Skrevet 24. desember 2012 Vet ikke, men kanskje like barn leker best... Det tror jeg faktisk det er noe i! Man er litt lik i tenningen, for å si det sånn. Men kan de stole på hverandre? TS
Gjest SpaceBaby Skrevet 24. desember 2012 #11 Skrevet 24. desember 2012 Utroskap er vel ofte en toveis gate (mellom den som er utro og den som blir bedratt), så hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #12 Skrevet 24. desember 2012 Nei. Nå har aldri jeeg vært i et slikt forhold, men av de jeg kjenner som har vært det, så har det gått åt skogen. Anonym poster: f31078ee525c19be4bdac7a0fd5729f2 Anonym poster: f31078ee525c19be4bdac7a0fd5729f2
juliane Skrevet 24. desember 2012 #13 Skrevet 24. desember 2012 Min venninne var utro mot sin samboer, han hun var utro med hadde også samboer og tre barn. Fem år senere er det snart klart for bryllup og p-pillene er droppet.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #14 Skrevet 24. desember 2012 Min venninne var utro mot sin samboer, han hun var utro med hadde også samboer og tre barn. Fem år senere er det snart klart for bryllup og p-pillene er droppet. Og det kommer til å gå som følger: de får en eller to unger, men innen tre år er de skilt. Anonym poster: f31078ee525c19be4bdac7a0fd5729f2 3
Sign Skrevet 24. desember 2012 #15 Skrevet 24. desember 2012 (endret) Kommer kanskje an på hvordan forholdet starter? Om man avslutter det ene før man starter med det andre. Eller om man kjører dobbelt. Min x bedro meg med en annen som også bedro sin mann. Jeg tenker at et forhold som starter med at begge er utro og svikter sine respektive ikke har de aller beste forutsetninger for å bli langvarig. Tenker at de kanskje vil ha problem med tillit og å stole på hverandre...? Når det gjelder min x og hans elskerinne, etterhvert samboer, endte det forholdet etter noen år. Aner ikke hvorfor, men det forundret meg egentlig ikke. edit: skrivefeil Endret 24. desember 2012 av Sign
Gjest Beate Skrevet 25. desember 2012 #16 Skrevet 25. desember 2012 Mener å ha lest et sted at bare 10% av slike forhold holder over tid...
avangeline Skrevet 25. desember 2012 #17 Skrevet 25. desember 2012 Min forlovede gjennom to år var notorisk utro mot meg med det samme kvinnemennesket. De har holdt sammen ever since.
Kosemose Skrevet 25. desember 2012 #18 Skrevet 25. desember 2012 Kjenner et slikt par som har holdt sammen noen år, deres forhold er sterkt preget av usikkerhet, sjalusi og tanker om hva den andre er i stand til. Kjenner flere par som begynte som utroskap, men de er så nye så ikke godt å si hvordan det går med dem enda. Men det er vel lett å tenke at en slik start vil gi mer mistenksomhet etter at den første forelskelsen har lagt seg.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #19 Skrevet 25. desember 2012 11 år og still going her. Men her er det ingen barn med i bildet, tror det gjør det betydelig enklere. Anonym poster: cdf7be19a70d390feebf8b297c5242a1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #20 Skrevet 25. desember 2012 Jeg tror man skal skille mellom den "notorisk utro" typen og den som møter en ny før det gamle forholdet er helt avsluttet. Mange holder sammen i råtne forhold år etter år, og når de møter en ny så skjer det som skjer. Vårt forhold ble innledet før han var ute av ekteskapet, og still going strong etter mange, mange år. Anonym poster: 3d5f79309b5317c18a65210c97396160 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå