Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en mann jeg er veldig glad i, men som ikke forstår meg særlig godt. I vår var jeg utro mot ham, og selvfølgelig var dette veldig galt, men vi fant ut at vi ville gi forholdet en ny sjanse. Vi begynte interrail, jeg flyttet ut for å gi ham ro til å bearbeide ting, og jeg gikk i mange, mange vonde prosesser med meg selv. Da jeg skulle komme hjem til jul, fredag, hadde vi en veldig hyggelig kveld, og vi hadde sex. Så oppdaget jeg (ja, feil å snoke, men han har en forhistorie som notorisk løgner) at han hadde sendt en nattamail til en kvinnelig kollega "god natt, sov godt <3" da jeg konfronterte ham, sa han det kun var vennskap, og at han ikke legger noe i det, men innrømte til slutt at han nok var "betatt" av henne, siden hun hadde vært støttende i perioden etter min utroskap. Spørsmålet er vel hva jeg skal tro, og hvordan det skal gå videre herfra? Jeg eier ikke tillit til ham, og han er usikker på om han kan tilgi meg... Er det nok at vi har vært sammen i ti år, og at vi elsker hverandre? Kan man klare å jobbe seg videre, når alt er problemer? Og hvordan skal jeg forholde meg til at han skal jobbe med henne, mens vi ikke engang bor sammen, fordi jeg skal 'straffes'?

Mye rot, beklager! God jul...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Notorisk løgner er alene nok til å avslutte.

Og når du i tillegg har vært utro, noe han godt kan ha vært også, så er det mildt sagt tynt.

Det eneste som kan gjøre det verdt å forsøke videre da er felles mindreårige barn.

Skrevet

Nei, det er ikke nok at dere har vært sammen i ti år og elsker hverandre hvis dere ikke eier tillit til hverandre. Kjærlighet og tillit er de tingene som får et forhold til å fungere.

Det er fullt mulig å finne tilbake til tilliten, men det virker ikke som om dere er i en veldig god posisjon til å få det til akkurat nå.

Mitt råd er at dere tar en god pause fra hverandre. Får deres eget hode på plass. Så kan dere begynne å bygge opp forholdet igjen når dere er klare for å legge alt som har skjedd bak dere, og når dere er villige til å stole på hverandre igjen.

Skrevet

Har dere barn? Hvis ikke, høres det ut som om dere ikke har respekten og nærheten lenger og at forholdet kanskje bør avsluttes.

Har dere barn bør dere begge bite tennene sammen og jobbe for å fortsette, siden du jo sier at du elsker din mann.

Gjest brutal mann
Skrevet

Tja... To stykker som ikke tror på den andre og som derfor lar blikket vandre rundt andre steder. Det er nå eller aldri. At han er betatt av dama skulle bare mangle. Du puler en annen og han føler null verdi og opplever så at en annen kvinne ser ham. Klart han suger på den karamellen! Men, skal dere få til noe sammen så må dere bygge en ny felles plattform Da har dere ikke råd til sånn vaseri som dette. Skjerp dere begge to og tenk solid igjennom hva dere vil ha av hverandre og sammen i årene som kommer. Der vil dere finne svaret på om det er noe å bygge på.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...