Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK har fått meg kjæreste, og her om dagen fortalte hun meg at hun ikke likte bestekompisen til broren sin. Hun sa at han var ekkel osv. Jeg spurte hvorfor, og da kom det frem at han på mange måter nærmest har mobbet henne når han har vært hjemme hos dem. Men det jeg reagerer mest på var en gang han var med kjæresten sin på familiemiddag av noe slag hjemme hos familiens hennes. Og hun måtte sitte ved siden av henne, og frekk som han var tok han henne (kjæresten min) på puppen, samtidig som at kjæresten hans også var der, og resten av familien til kjæresten min!

Hva skal man si om dette? Er det noe jeg burde gjøre? Har aldri hørt om eller tenkt ut et lignende scenario før..

Anonym poster: 683e60ec40ee06cb86111b34f4ab7549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK har fått meg kjæreste, og her om dagen fortalte hun meg at hun ikke likte bestekompisen til broren sin. Hun sa at han var ekkel osv. Jeg spurte hvorfor, og da kom det frem at han på mange måter nærmest har mobbet henne når han har vært hjemme hos dem. Men det jeg reagerer mest på var en gang han var med kjæresten sin på familiemiddag av noe slag hjemme hos familiens hennes. Og hun måtte sitte ved siden av henne, og frekk som han var tok han henne (kjæresten min) på puppen, samtidig som at kjæresten hans også var der, og resten av familien til kjæresten min!

Hva skal man si om dette? Er det noe jeg burde gjøre? Har aldri hørt om eller tenkt ut et lignende scenario før..

Fint lite du kan gjøre, men hun må jo ha "bydd på seg selv" når en tar henne slik på brystene, kan ikke skjønne noe annet.

Anonym poster: 620f6c2a8fda6d41213ef76938cff333

• Liker 2
Skrevet

Fint lite du kan gjøre, men hun må jo ha "bydd på seg selv" når en tar henne slik på brystene, kan ikke skjønne noe annet.

Ja det virker sikkert ganske sannsynlig det, men jeg kan forsikre deg om det var ikke det som skjedde. Både fordi at jeg kjenner henne godt nok og fordi at hun virket ganske lei seg over det hele.. Ifølge henne så snudde han seg og forsynte seg da hun satt seg ned.

• Liker 2
Skrevet

Man må ikke ha "bydd på seg selv" for at andre kan være frekke nok til å ta seg den friheten nei. Jeg har vært i en situasjon hvor arbeidsgiver tok et godt tak rundt puppene mine foran flere kollegaer!

Frekke folk finnes, og det er ikke alltid jenta sin feil nei.

Anonym poster: beae72ec74dd954ba4e0916f13f8ec45

• Liker 5
Skrevet

Ja det virker sikkert ganske sannsynlig det, men jeg kan forsikre deg om det var ikke det som skjedde. Både fordi at jeg kjenner henne godt nok og fordi at hun virket ganske lei seg over det hele.. Ifølge henne så snudde han seg og forsynte seg da hun satt seg ned.

Mon tro om han "fingret" henne under kjøkkenbordet mens alle satt og spiste?

• Liker 2
Skrevet

Man må ikke ha "bydd på seg selv" for at andre kan være frekke nok til å ta seg den friheten nei. Jeg har vært i en situasjon hvor arbeidsgiver tok et godt tak rundt puppene mine foran flere kollegaer!

Frekke folk finnes, og det er ikke alltid jenta sin feil nei.

Hva gjorde du mot ham da? Kjæresten min reiste seg opp og gikk siden hun ble så flau og såret. Hun sa til meg at hun angrer på at hun ikke stod opp for seg selv. Hvis du hadde vært i en lignende situasjon er det noe du da ville ha ønsket at jeg skulle gjøre, eller bare "være der" for deg?

Skrevet

Herregud, for en holdning! Er det jentas feil når gutter sextrakasserer? Jeg kan forsikre deg om at jeg har blitt ufrivillig klådd på mange ganger, uten å ha "bydd på meg selv" hva enn det skal bety. Og uansett har gutten kjæreste.

• Liker 4
Skrevet

Han har kjæreste? I følge KG har kvinner skyhøye krav! Tydeligvis ikke! :fnise:

• Liker 1
Gjest brutal mann
Skrevet

Neste gang sier du høyt og tydelig så alle hører det "Hvem faen har gitt deg lov å kladde på dama mi?!?!" Det er det eneste som virker. rett i strupen på fyren og ikke legg en tøddel i mellom når det kommer til hva slags pervers faen han er.

• Liker 3
Skrevet

Hva gjorde du mot ham da? Kjæresten min reiste seg opp og gikk siden hun ble så flau og såret. Hun sa til meg at hun angrer på at hun ikke stod opp for seg selv. Hvis du hadde vært i en lignende situasjon er det noe du da ville ha ønsket at jeg skulle gjøre, eller bare "være der" for deg?

Siden dette foregikk på et stort kjøkken med flere kollegar tilstede og kom totalt overraskende på meg, så ble jeg så sjokkert at jeg mistet munn og mæle.

Jeg gikk inn på kontoret mitt og sa opp stillingen. Sa på tomannshånd til han som gjorde dette (som også var en av mine to sjefer) at dette var helt uakseptabelt og grunnen til at jeg sa opp. Dette var i prøvetiden heldigvis. Problemet er at hvis man forteller neste arbeidsgiver om hvorfor man sluttet så kan man raskt få et stempel om at man er "vanskelig", nettopp fordi som man ser av denne tråden, så er det mange som tror at jenta må på en eller annen måte har oppfordret til det. Altså ikke akkurat noen god situasjon å være i.

Jeg forstår godt at kjæresten din reiste seg opp og gikk. Vi oppfører oss forskjellig, og mange har sagt til meg at de ikke forstår hvorfor jeg ikke "slo til guppegrisen" som gjorde dette mot meg på kjøkkenet. Men jeg er tydeligvis ikke en som gjør det, så jeg reagerte på min måte akkurat som kjæresten din gjorde på din.

Dette er over 20 år siden det skjedde. Hva jeg hadde ønsket i samme situasjon som din kjæreste vet jeg ikke. Hadde jeg sittet ved siden av mannen min hadde nok han reagert med vantro akkurat som jeg.

Vet ikke om det er en sånn ille situasjon at man "trenger noen til å bare være der". For meg føltes det ikke annet enn forferdelig dumt og selfølgeli irriterende. Det gjorde jo ikke vondt, jeg hadde på klær osv. Det var bare en helt utrolig episode som man ikke tror skjedde i etterkant. Det gikk jo forholdsvis fort når gubben plutselig kom bort til meg og tok begge puppene og klemte til før han gikk videre. Helt uakseptabelt selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det smarteste er at noen tar en alvorsprat med han fyren på tomannshånd. Det blir bare pinlig og ubehagelig for jenta om man skal brøle ut om dette midt i middagselskapet sånn at alle får det med seg. (Med mindre hun synes det er greit, naturligvis.) Det beste er jo om hun selv tar praten, siden det er hun som eier kroppen hennes, og ikke typen hennes. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...