AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #1 Skrevet 24. desember 2012 Når det gjelder rydding, vasking og huslige ting? At de må påminnes ting hele tiden? Jeg blir GAL av mannen min i blant! Anonym poster: 151d9b1c531a439a9ab424a17672f301 7
Kåre Kålrabi Skrevet 24. desember 2012 #2 Skrevet 24. desember 2012 (endret) Jepp, alle menn er små barn som må instrueres og belæres av en ansvarlig og fornuftig kvinne med vett for de viktige tingene her i livet. Endret 24. desember 2012 av Kåre Kålrabi 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 Mer ellermindre hele tiden. Anonym poster: 9af97635f951d42a81a5fe5d55af4a4c 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #4 Skrevet 24. desember 2012 Ja, vil nok si det. Jeg tror ikke menn egentlig ser rot. Anonym poster: 927b4bfacc67bc303e53cf101ac23ed7 2
Hergensheimer Skrevet 24. desember 2012 #5 Skrevet 24. desember 2012 Vel. I denne debatten eier hvert av kjønnene rundt 50% av sannheten. Et relevant sidespor, kun for å illustrere: I en husholdning med 50/50 fordeling av kvinner og menn, selv i de husholdninger der vasken objektivt sett er rettferdig fordelt....hvorledes skal dolokket forlates....nede eller oppe? Og videre, i et annet sidespor, antagelig et direkte usaklig et, men en av mine kjepphester: Er frasen "Han snakker ikke" tidvis et såpass behagelig og komfortabelt mantra at man faktisk ikke hører på et eneste ord han sier?
Alvina Skrevet 24. desember 2012 #6 Skrevet 24. desember 2012 Har aldri hatt problemer med menn som ikke gjør noe i huset, bare det ikke er grisete og for mye rot (verktøy som slenger er ikke rot i mine øyne, mens mine ting er mitt ansvar og blir noe jeg må forholde meg til, ergo mitt rot..) Matlaging, oppvask, klesvask og andre huslige sysler har blitt tatt i felleskap uten stopperklokke. Men husker en periode en jeg var sammen med var arbeidsledig en tid, og når jeg kom fra jobb var gardinene trukket for, det var ikke luftet (vi røkte inne på den tiden), og det var til tider et deprimerende syn som møtte meg. Han sov og snudde døgnet, men jeg regnet med at det ville gå seg til og han kom i jobb og ting falt på plass igjen. Tror det kan være verre om man har felles barn, det krever langt mer enn å holde noenlunde orden etter to voksne.
Cata Skrevet 24. desember 2012 #7 Skrevet 24. desember 2012 Mine ekser har enten vært ryddigere enn jeg, eller ca. like uryddige. Mulig jeg ville fått et annet inntrykk dersom vi hadde vært samboere da.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 24. desember 2012 #8 Skrevet 24. desember 2012 Uff, ja. Jeg har en kompis som trenger tydelige beskjeder, jeg følte meg crap når jeg sjefet sånn. Mange hårstrå etter har vi fått en avtale om at jeg tar meg av all logistikk og organisering. Jeg forteller ham hva han skal gjøre, ting går mye bedre nå. Vi bor ikke sammen, men vi reiser sammen, og finner på ting sammen. Han har andre styrker, og det må jeg bare godta egentlig.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 24. desember 2012 #9 Skrevet 24. desember 2012 Jepp, alle menn er små barn som må instrueres og belæres av en ansvarlig og fornuftig kvinne med vett for de viktige tingene her i livet. Liker nicket ditt "Ke så skjer oppi kållerabien din?" 3
Gjest Lurifix Skrevet 24. desember 2012 #10 Skrevet 24. desember 2012 Jeg liker disse trådene. Jeg er jo rene drømmemannen 2
Gjest brutal mann Skrevet 24. desember 2012 #11 Skrevet 24. desember 2012 Når det gjelder rydding, vasking og huslige ting? At de må påminnes ting hele tiden? Jeg blir GAL av mannen min i blant! Anonym poster: 151d9b1c531a439a9ab424a17672f301 Tja... Hvem gidder å gjøre noe for noen som gnåler ustanselig om ting? Og mens jeg har deg her, stikk å bytt dekk på bilen, kjøp skraper pensler og maling, husk å kjøp en rive og bensin til gressklipperen, samtidig kan du fø tømt komposten og så ligger det en død mus i fella. Hvor mange ganger må jeg minne deg på dette? 2
Gjest Katten. Skrevet 24. desember 2012 #12 Skrevet 24. desember 2012 En enkel regel: For mange menn (meg og alle mine bekjente), så er det ikke slik at vi ikke tar husarbeid pga latskap eller at vi er vrang - men at vi rett og slett ikke ser rotet. Vi har et mye mer avslappet forhold til hva som er rot, eller ikke rot. Det vi føler er en ryddig bunke, er i en kvinnes øyne noe forbanna rot. Dette er selvfølgelig en generalisering, men det gjelder for jævlig mange av mine kjente. 4
Adhara Skrevet 24. desember 2012 #13 Skrevet 24. desember 2012 Nei, ikke med tanke på rot. Men mtp å huske ting, derimot...
Gjest navnelapp Skrevet 24. desember 2012 #14 Skrevet 24. desember 2012 Eg har god erfaring med å få heile familien til å samarbeide, ikkje berre meg og mannen min. Barna må også med, og ein må fordele oppgåver, ikkje sjefe. Gjerne planlegge på førehand. Vi var kjempestressa før jul, då avtalte vi at eg pakka julegåver i esker, datra vår pakka inn, mannen rydda på kjøkkenet og tenåringen hengte opp klede på loftet. Det same gjer vi når vi skal få det ordentleg til helga, då fordeler vi romma mellom oss, og eg følger opp tenåringane slik at dei ser kva som må gjerast i kvart enkelt rom. Det er naturleg at ein er "arbeidsleiar", men det er noko anna enn å sjefe. Ein må identifisere oppgåver, gruppere dei fornuftig og fordele dei. Når ein jobbar saman, side om side, så går alt mykje fortare. 2
Gjest SpaceBaby Skrevet 24. desember 2012 #15 Skrevet 24. desember 2012 Ja, vil nok si det. Jeg tror ikke menn egentlig ser rot. Det er ihvertfall sannheten for min del. Trenger å bli fortalt hva som skal gjøres av sånne ting.
Gjest Svampebob1 Skrevet 24. desember 2012 #16 Skrevet 24. desember 2012 Jepp, alle menn er små barn som må instrueres og belæres av en ansvarlig og fornuftig kvinne med vett for de viktige tingene her i livet. Og her skjærer mange forhold seg, fordi mannen tilslutt blir gal av dere. Alle menn har fått oppdragelsen sin av foreldrene sine og har til slutt flyttet hjemmefra som voksne mennesker. Hvordan tror du det føles for et voksent menneske at et annet voksent menneske på samme alder skal prøve å oppdra en? Ville det ikke vært bedre om man prøvde å samarbeide i stedet? Jeg kan bes på flere måter, men når den som ber meg om å gjøre noe slenger på en positiv bemerkning i samme slengen, så er jeg som regel mer villig.. Og bikkja mi adlyder meg med glede fordi hun vet hun får både ros og belønning for strevet. Prater man om ting og utdanner hverandre om hverandres behov i stedet for å kjefte og smelle når ting ikke har blitt gjort, så er det som regel mer effektivt også.
Gjest SpaceBaby Skrevet 24. desember 2012 #17 Skrevet 24. desember 2012 Nei, ikke med tanke på rot. Men mtp å huske ting, derimot... Jepp. Husker ikke ting heller. Ser ikke rot heller. Begge deler her i gården, altså. Knuser dere dog i diskusjoner og alt som har med logikk å gjøre, så det går opp i opp. Menn er smartere, kvinner er mer praktiske.
Gjest brutal mann Skrevet 24. desember 2012 #18 Skrevet 24. desember 2012 Alt Godt har det som er rette løsningen. Les og lær damer.
TMB Skrevet 24. desember 2012 #19 Skrevet 24. desember 2012 Jeg er mann og takler ikke rot overhodet 1
Chelmon Skrevet 24. desember 2012 #20 Skrevet 24. desember 2012 Og mens jeg har deg her, stikk å bytt dekk på bilen, kjøp skraper pensler og maling, husk å kjøp en rive og bensin til gressklipperen, samtidig kan du fø tømt komposten og så ligger det en død mus i fella. Så damer skal støvsuge og lage mat mens mannen får gjøre hobbyting/dulle med hagen og huset samt ta seg av bilen? Jeg ville tatt bil og maling any day 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå