Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jul, og i denne tiden minnes vi mye om de som ikke lenger er med oss. Det drøsser av mennesker på kirkegårdene, flotte kranser og masse lys.

Har du vært eller skal du på grava til noen i jula? Evt hvem, og skal du legge ned krans, lys eller annet?

-------

Idag var jeg på graven til oldemor, oldefar, farmor og hunden min. La ned lys og krans til alle. Imorgen skal jeg ned på graven til en kamerat av meg, og besteforeldrene til samboer.

Det har blitt en juletradisjon hos oss nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mentalt sett alle sammen. Jeg er tusenhvis av mil unna så... Familien har vært på alle da.

Skrevet

Skal tenne fakkel på graven til mormor og morfar.

Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

bestemor og bestefar og min lillebror.

Skrevet

Jeg har ingen grav å gå til. Alle er gravlagt i hjembyen min, 200 mil unna.

Skulle ønske jeg kunne besøke grava til bestemor..

Skrevet

I dag drar jeg på graven til oldemor, farfar og sønnen min, med krans, lys og granbar. Det har blitt en tradisjon på julaften, og kirkegården på julaften er et spesielt og vakkert sted.

• Liker 1
Skrevet

Får ikke dratt på noen idag, men skal prøve å komme meg på graven til oldemor i romjula, sette ned noen lys og hilse på! Første jula uten Mimmi i år, det blir merkelig..

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg skulle gjerne vært på graven til mormor som døde i høst, men hun er gravlagt i en helt annen del av landet. Men jeg vet at graven hennes blir besøkt av mange likevel, så det hjelper.

Skrevet

Idag skal vi på grava til mamma, 3 år siden hun dro fra oss(selv om det føles som om det var igår)

Skulle gjerne vært på grava til bestemødre/fedre på begge siden, men siden de er ca 100 mil sørover og nordover, så er det vanskelig:(

Skrevet

Skal på grava til mannen min, og oldemor og oldefar.

Var på grava til mannen i går og (men da blåste det så, så lyset blåste ut). Var fint på kirkegården da, mange kranser og lys, regner med det er enda finere i dag :)

Anonym poster: cb1697b1e02ee359ba46d89dea7c74d3

Skrevet

I år så står jeg over. Vi er rimelig nedsnødd her så tipper vi ikke ser en gravstein en gang.

Anonym poster: 40f6ac0ae90ec0ede0086a1286716889

Skrevet

Skal på grava til kompisen min som døde i sommer.

Skrevet

Skal på graven til mine besteforeldre og til svigerfar, skal sette ned lys på begge.

Skrevet

Skal på grava til pappa og stebroren min i dag.

Skrevet

Skal på graven til mormor og morfar før middagen. Morfar døde før jeg ble født, så har alltid vært på kirkegården før julefeiringen begynner. Synes det er en viktig del av julen

Skrevet

jeg er på ferie langt unna der min familie er gravlagt, så jeg fikk kjæresten min til å tenne lys på oldemor sin grav i dag :)

Skrevet

Sammen med familien har vi vært og tent lys på gravene til min far, min farfar og min søster (som døde før jeg ble født). Det gjør vi hver julaften, familietradisjon.

Skrevet

Selv om jeg bor to timer en vei unna graven til mormor, dro jeg inn til Oslo i dag for å sette opp et lys. Også stakk jeg innom oldemor og oldefar sin. Etterpå gikk turen til hjembyen min, hvor jeg var på graven til min bestefar og bestemor.

Skrevet

Har ikke vært innom alle gravene jeg pleier i dag siden jeg hadde jobb og det var full rulle. Men var en tur på graven til onkel, bestemor og bestefar og tante. Men håper på en tur til i romjulen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...