Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk, denne evige navnegreien.. Egentlig er jeg lite glad i sånne navn som er blitt superpopulære. Men Tuva er ett av de få vi har blitt enige om :fnise: Og det hadde jo en kjempehopp i år 2000 men har dabbet av siden.

Hva synes dere om navnet Tuva?

Anonym poster: ff2244bdf8325f143c2ce68440749043

Skrevet

Jeg liker navnet Tuva kjempegodt!

Skrevet

Jeg synes det er utrolig fint. :)

Anonym poster: 4a332da7f432a33a86e346b50ac2ac64

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Tuva er et navn uten noe særlig assosiasjoner, og det er jo bra.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Synes det er veldig fint ! :)

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Tuva er et navn uten noe særlig assosiasjoner, og det er jo bra.

The Tyva Republic (Russian: Респу́блика Тыва́, tr. Respublika Tyva; IPA: [rʲɪˈspublʲɪkə tɨˈva]; Tuvan: Тыва Республика, Tyva Respublika), or Tuva (Russian: Тува́), is a federal subject of Russia (a republic). It lies in the geographical center of Asia, in southern Siberia. The republic borders with the Altai Republic, the Republic of Khakassia, Krasnoyarsk Krai, Irkutsk Oblast, and the Republic of Buryatia in Russia and with Mongolia to the south. Its capital is the city of Kyzyl. Population: 307,930 (2010 Census).[7]

Forests, mountains, and steppe make up a large part of the geography.

A majority of the people are Tuvans, but Russian is also spoken extensively. Tuva is governed by the Great Khural which elects a chairman for a four-year term. The current chairman is Sholban Kara-ool.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tuva

:-)

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Tuva er utrolig fint!

Anonym poster: 604966d6017d4e998ef5d4ee6980bcac

Skrevet

Så hyggelig at så mange liker navnet! Det skal kombineres med et familienavn som egentlig ikke blir brukt så mye, så hun blir nok en Tuva Marie. :)

TS

• Liker 2
Gjest BC-jenta
Skrevet

Akk, denne evige navnegreien.. Egentlig er jeg lite glad i sånne navn som er blitt superpopulære. Men Tuva er ett av de få vi har blitt enige om :fnise: Og det hadde jo en kjempehopp i år 2000 men har dabbet av siden.

Hva synes dere om navnet Tuva?

Et kjempesøtt jentenavn som også er tøft:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...