Gå til innhold

Kjæresten min forteller meg ikke ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg må spørre dere om råd/erfaringer/ eller hva dere tror.

Jeg er verdens lykkeligste person med kjæresten min.

Jeg fikk akkurat vite nå at det har skjedd noe i familien hans som er ganske alvorlig. Og det her fikk jeg vite av min bestevenninne, som da er kjæreste med en i familien til kjæresten min.

Uten at jeg vil gå inn på detaljer så blir jeg litt satt ut for at han ikke har fortalt det til meg (skjedde tidligere på dagen) og da føler jeg meg som en mislykka kjæreste, siden han ikke vil fortelle det til meg.

Jeg prøvde å hinte det til han nå istad om han gledet seg til i morgen (julaften) og det gjorde han.

Jeg sa at han kunne fortelle meg alt hvis det var noe. Han sa at han visste det. Han virker glad og blid når jeg prater med han nå.

Så jeg vet ikke hva det er? Om han ikke vil si det til meg.

Hvis dette hadde skjedd med meg så hadde han vært den første jeg hadde sagt det til, fordi jeg ser på han som en bestevenn itillegg.

Hva tror dere?

God jul forresten :-)

Anonym poster: bfc0a85f4758d9155db1c633dd610c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger virkelig svar på det her! Er sikkelig lei meg og skuffet!

Skrevet

Jeg forstår ikke helt storyen din, men min første tanke er at han muligens vil skåne deg for problemet.

Skrevet

Kanskje han ikke ser på det som en så stor og alvorlig ting?

Skrevet

Kanskje han trenger tid til å bearbeide ting?

Dersom det har skjedd noe virkelig ille i familien hans så er det faktisk ikke du og dine følelser som er viktigst. Hvis han skulle få lyst til å snakke om det så gjør han eventuelt det når han føler at han har behov for det.

Skrevet

TS her.

Selvfølgelig tar det kanskje tid for han å fortelle det.

Men hvis det hadde vært meg så hadde han vært den første jeg hadde sagt det til. Og da føler jeg ikke meg så viktig, høres sikkert jævlig egoistisk nå.

Men jeg føler at jeg har failet som kjæresten hans, fordi han ikke kan si det til meg. Skjønner?

Anonym poster: bfc0a85f4758d9155db1c633dd610c2b

Skrevet

Joda, men nå er det som sagt ikke du og dine følelser som er det viktigste i akkurat denne sammenhengen.

• Liker 2
Skrevet

Du sier at "hvis det hadde vært meg så hadde jeg fortalt det til han". Du tar utgangspunkt i hvordan du selv tror du ville reagert og antar at det er "malen". Han er ikke deg og han er ikke som deg. Og han reagerer annerledes. Det må du respektere og anerkjenne uten å tenke at du er en dårlig kjæreste. La han få være seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange mannfolk som holder saker og ting inni seg. Har ingenting med deg å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke deg. Hadde han hatt en annen kjæreste, så hadde han nok ikke sagt det til henne heller, enda.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg hadde reagert som TS og tenkt "hvorfor forteller han det ikke?" og blitt usikker. Men samtidig ville jeg hatt i bakhodet at han garantert har godhjerta intensjoner. Han vil skåne TS, eller han trenger tid til å tenke, eller han er vant til å holde familiesituasjoner innenfor "ofesiell familie" osv.

Jeg tror det veldig viktig at TS ikke setter seg i offerrollen nå. Det kommer ingenting godt ut av å starte et nytt problem før det første er løst. Fokuser først på å støtte kjærsten din gjennom det vonde, og når ting har roet seg, kan du jo stille ham et saklig spørsmål: "hvorfor valgte du å vente med å fortelle meg?"

Skrevet

TS her.

Takk for alle svar! Ja hvis han vil si det til meg så sier han nok det. Kan være at han ikke syns det er en så stor greie, jeg vet ikke helt.

Jeg er helt rolig nå. Og prøver bare å fortelle han at jeg er her hvis det er noe og hvor mye han betyr for meg.

Skrevet

Kanskje han ikke vet det enda? :vetikke:

Skrevet

TS her.

Jojo, han vet det. Han ringte til kjæresten til bestevenninne mi med en gang.

Men jeg lar det gå, hvis han vil si det, så sier han det. Hvis ikke så er det greit. Bare det ikke skjer flere ganger.

Skrevet

Hva er det som har skjedd da? Kan jo hende han ikke tar det så alvorlig?

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

TS her.

Jojo, han vet det. Han ringte til kjæresten til bestevenninne mi med en gang.

Men jeg lar det gå, hvis han vil si det, så sier han det. Hvis ikke så er det greit. Bare det ikke skjer flere ganger.

:klo:

Hørte du egentlig hva Havbris forsøke å fortelle deg ?

Jeg kjenner jeg blir litt bekymret for ham når du synes å ville legge et krav på ham om å skulle reagere som deg. Det kan jo fort føles som en mur som bygges rundt ham, hvor han stadig føler seg presset til å måtte vrenge sjelen overfor deg. Et krav om 'å skrifte'.

Det fører ingen stedet, det vil bare bidra til å drive ham bort fra deg.

Prøv å legge det jeg oppfatter som ditt kontrollbehov på hyllen. La ham være det mennesket han er, beholde sitt følelsesregister, dele når og hvor han eventuelt er mentalt klar for å dele.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest kinkylita
Skrevet (endret)

Mannen min er helt likedan. Han ser ikke nødvendigheten i å fortellemeg ting da tror han tror at jeg har den egenskapen at jeg kan gjette meg til ting uten at han trenger å si noe. Vi har med andre ord helt forskjellige oppfattinger om hva som trenger å deles og snakkes om i et forhold.

Endret av kinkylita
Skrevet

Har en sann en jeg også. Måtte til slutt be han si ifra hvis noen i hans familie ble alvorlig skadd,syk eller døde. Så nå sender han en sms om at f.eks "onkel knut døde i dag" , så får han snakke om det hvis han vil, og så vet jeg iallefall hvem andre som kommer bort og kondolerer snakker om.

Skrevet

Kan det være han prøver å beskytte privatlivet til den det faktisk angår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...