Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Vi handler i dagligvaren sammen av og til og ofte blir han sur og oppgitt. Det er jeg som skriver handlelisten.,han bruker ikke slikt. Jeg er vant til å ta det med ro når jeg handler. Han sier han blir irritert fordi jeg er treg. Føler handling sammen med ham blir stress. Synes egentlig ikke selv at jeg er treg.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Vi handler i dagligvaren sammen av og til og ofte blir han sur og oppgitt. Det er jeg som skriver handlelisten.,han bruker ikke slikt. Jeg er vant til å ta det med ro når jeg handler. Han sier han blir irritert fordi jeg er treg. Føler handling sammen med ham blir stress. Synes egentlig ikke selv at jeg er treg. Du kan jo skrive liste og be ham handle... Eller eventuelt ikke skrive liste og sende ham på shopping der han har ansvar for å dra tilbake på butikken dersom han glemmer noe. Eller du kan skrive liste, og så kan du handle.... Mange måter å løse dette på, dere må jo ikke handle sammen. Anonym poster: a3eb02d09d4c30ed0612f535daa53360
Gjest Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Menn og kvinner handler inn på ulik måte, sies det. Menn griper det nærmeste og hiver i kurven, mens kvinner vil studere hele utvalget og alle prisene før de bestemmer seg. Er vel en generalisering, men kan være noe i det. Dere har rett og slett forskjellig måte å handle på, og om dere ikke kan ta hensyn til hverandre, så må dere handle hver for dere. Kanskje er han for brå, kanskje bruker du for lang tid. Problemet er at det blir irritasjon. Egentlig ikke en god ting at samboeren din irriterer seg masse over deg. Man må ha litt forståelse for hverandre.
Gjest Erm Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Det er da ikke nødvendig å ta det med ro i butikken og bruke lengre tid enn man egentlig trenger? Hvis du i tillegg har handleliste så er det jo bare å ta runden og plukke med seg varene og betale og komme seg ut? 3
Gjest *Maja* Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Her er det jeg som har liste og bare vil få handlingen unnagjort, mens han skal kikke og se på alt annet. Det går greit å handle sammen for det, men ofte tar jeg bare på ryggsekken og tar det alene
sol87 Skrevet 24. desember 2012 #6 Skrevet 24. desember 2012 Vi handler i dagligvaren sammen av og til og ofte blir han sur og oppgitt. Det er jeg som skriver handlelisten.,han bruker ikke slikt. Jeg er vant til å ta det med ro når jeg handler. Han sier han blir irritert fordi jeg er treg. Føler handling sammen med ham blir stress. Synes egentlig ikke selv at jeg er treg. Bytt på å handle! Så slipper dere sånne utrivelige turer. Eller så må dere møtes på halveien og akseptere hverandre som dere er. Kjæresten min og jeg kan ikke handle sammen om vi ikke vet nøyaktig hva vi skal ha. Jeg er effektiv, han er litt treig. Jeg har lært meg å enten akseptere at han somler og soser, eller velge å gå alene de gangene jeg vil ha det unnagjort raskt. 1
Jade Skrevet 24. desember 2012 #7 Skrevet 24. desember 2012 Lag handlelisten etter rekkefølgen som varene er i butikken. Da går det fortere! Og sett igjen typen hjemme :-)
Pringle Skrevet 24. desember 2012 #8 Skrevet 24. desember 2012 Må da finnes hyggeligere ting å finne på sammen enn å handle! 1
orgus Skrevet 24. desember 2012 #9 Skrevet 24. desember 2012 Haaaaater lange handleturer! Inn, plukk, ut, ferdig! :D 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #10 Skrevet 24. desember 2012 Har det på helt lik måte... Liker å kose meg i butikken, ta meg god tid og handle det jeg har lyst på. Planlegge og handle litt til neste dag og uke også. Han derimot skal inn og ut av butikken på et halvt minutt... Frustrerende! Anonym poster: 212c9fd0caaea503506a855071426aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå