AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Jeg og samboeren min har en datter på noen måneder, slik at dette er hennes første jul. Vi hadde ikke funnet ut hvor vi skal feire jul i år før han forteller meg at han skal feire jul med sine foreldre, men at jeg og datteren våres kunne godt feire jul med min familie siden det ikke var så viktig for han å få med seg datterens første jul. Begrunnelsen er at siden hun er så liten kommer hun ikke til å huske noe av julefeiringen. Men hva betyr det lurer jo jeg, vi vil jo huske det, og vi vil ha gode minner fra det, og vi er jo en familie. Jeg har ingen problem med å feire jul hos svigerforeldrene mine, det har jeg gjort tidligere år også, men føler meg noe overkjørt siden vi ikke har snakket sammen og tatt en avgjørelse som et par eller rettere sagt en familie. Samtidig sårer det forferdelig mye at han sier at jeg og datteren min godt bare kan feire med min familie i år siden datteren vår er så liten. Det er tydeligvis viktigere for han å feire jul hjemme hos moren og faren enn å snakke sammen med meg for å avgjøre hvor vi skal feire, for da kunne han vel risikere å ikke få feire jul med foreldrene dette året. Jeg ser på oss tre som en liten familie, og at vi som en selvfølge burde ferie jul sammen og så for meg at vi feirer annenhver jul hos hver av foreldrene våre. Dette har vi også snakket om tidligere i år og ble enige om det, så er noe forundret over hannes overkjøring og likegyldighet. Jeg klarer bare rett å slett ikke å forstå at han ikke synes det er så viktig å feire jul med datteren sin, men det er veldig viktig å få ferie jul hos foreldrene sine. Setter stor pris på innspill, erfaringer, råd. God jul! Anonym poster: 698453a715b364ff88cc4e35de73beda
Aldrisur Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Siden du spør; jeg synes han oppfører seg merkelig. Fra den dagen jeg og kjæresten min ble samboere, har vi og vårt liv stått i sentrum for vår tilværelse. Vi planlegger hva vi skal gjøre sammen, ikke minst hvem vi skal feire høytider og ferier sammen med. Etter at vi fikk barn har ikke dette blitt mindre viktig, tvert i mot. Vi har vært annet hvert år sammen med hverandres foreldre/familie. En grei ordning for oss. Så, ja, jeg synes ikke det er noe rart at du reagerer på dette. Jeg ønsker deg en god jul og måtte det ordne seg til det beste for dere alle tre. 3
Gjest *Maja* Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Ja det synes jeg var rart tenkt av han. Det riktige blir at dere feirer jul annethvert år hos hverandre eller at dere slår dere sammen hele gjengen. 2
Bernardette Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Det er veldig snodig av ham, og jeg får dårlig følelse av dette.. Selvsagt er det dere tre som er familie nå, og det bør være en selvfølge at dere tar slike avgjørelser sammen! Jeg ville vært litt obs jeg, om jeg var deg. Fulgt litt med fremover. Og god jul til deg og :-) 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Jeg synes også det høres rart ut. Selv min ekssamboer og jeg, som ikke var særlig gode til å prioritere hverandre eller planlegge, greide å planlegge hvor vi skulle feire jul, og det var naturlig å feire den sammen. Akkurat det å feire hver for seg er greit nok så lenge man er enige om det, men å ikke bry seg om å feire sammen med datteren (og deg) synes jeg rett og slett høres merkelig ut... Anonym poster: cea57692edfcda08a7767fb62c09b666 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå