Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Det er lenge siden, men dette er sånn som jeg husker det: Jeg var på vei fra et festområde til bilen jeg skulle sitte på hjem med for 7-8 år siden, rundt den tiden fiskesesongen hadde starta.. Da så jeg to menn som kom gående i motsatt retning. I det vi skulle passere hverandre, så jeg og den ene av dem på hverandre og stoppet opp. Det var noe med han. Får ikke til å beskrive.. Jeg ble satt ut.. Han så ut til å ha samme reaksjon. Vi begynte å snakke litt. Mennene kom fra nabofylket og var på stedet jeg bor for å fiske. Jeg måtte skynde meg mot bilen, og de måtte fortsette andre veien, så jeg og han det var ett eller annet med vekslet mobilnr. Dèt er ikke noe jeg har for vane å gjøre, men med han føltes det naturlig. Vi skrev vel noen få meldinger, men så ble mobilen min stjålet på en fest jeg var på litt senere. Jeg hadde bare lagret nummeret hans på mobilen, ikke skrevet ned noe sted, så det var det... Til tidligere i år... Jeg skulle for første gang hjelpe til i et stort todagers selskap. Jeg sto i en bar og gjorde klar en drink for noen, konsentrert og ny i gamet som jeg var.. En mann kom for å bestille noe å drikke hos en av de andre i baren. Jeg sto rett ved, og merket at han så skikkelig mye på meg. Jeg så bort på han og syntes det var noe kjent.. Vi smilte til hverandre (som jeg gjorde til alle gjestene, men mer opptatt av å ikke gi feil signal siden jeg hadde type).. Så fortsatte jeg med det jeg holdt på med.. Han kom tilbake for å bestille nå og da, en av de andre i baren kommenterte at hun trodde han syntes jeg var søt. Plutselig ramlet en tanke ned i hodet på meg; det var jo han jeg møtte på vei hjem fra fest! Samme dialekt.. Husket ikke helt hvordan han så ut, men han hadde samme hårfarge, øyefarge, høyde, blikk. Helt sikker ble jeg da jeg hørte at han i selskapet het det som han på veien het. Det er et nokså sjelden navn. Jeg hadde litt lyst til å snakke med han, kanskje han kjente meg igjen? Men det ble ikke så jeg gjorde det, kunne blitt pinlig. Dagen etter serverte jeg, men på et annen bord enn det han satt ved. La merke til at han så litt på meg da også.. Men det var det... Senere gjorde jeg det slutt med typen... Og nå har jeg litt lyst til å prøve å spore opp han på veien/i selskapet. At vi så hverandre igjen, og kanskje kjente igjen hverandre etter så lang tid er jo litt gøy. Litt av et sammentreff at han var i selskapet jeg plutselig ble spurt om å hjelpe til i. Han bor jo et godt stykke herfra, om han fortsatt bor i nabofylket.. Jeg vet bare fornavnet hans, prøvde å søke etter det og navnet på fylket hos 1881. Det dukket opp mange treff.. Etter en stund kom jeg på at jeg også kunne se i skattelista for å se om noen av de med samme fornavn kunne være på hans alder. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men vet vel sånn ca utifra utseende osv. Men fant ikke noe jeg fikk til å stemme. Føler meg nesten litt stalker-aktig:s Det hadde jo vært harmløst å snakke med han da jeg hadde sjansen, men det er for sent å tenke på nå. Hva annet kan jeg gjøre for å prøve å finne han?
Gjest Nikki09 Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Hvis hanhar et uvanlig navn og du vet hvordan han ser ut så prøv Facebook da vel? 1
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Hvis hanhar et uvanlig navn og du vet hvordan han ser ut så prøv Facebook da vel? Har prøvd Facebook, men kanskje ikke nok. Selv om navnet er uvanlig, er det mange som heter det rundt omkring. Hvis jeg bare skriver fornavnet, dukker det opp diverse greier fra utlandet. Skal prøve å søke på navnet og fylket, navnet og diverse steder i fylket.. Hva mer? Jeg er ikke flink med søkeord. Har også googlet fornavnet hans og navnet på fylket uten hell..
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Skattelistene. Selv om de ikke har med 2012 så kan du likevel søke i de. De er en god hjelp for der står fødselsåret. Så hvis du vet sånn omtrent hvor gammel, fylke, og navn så er du godt på vei. Anonym poster: 71a8746f91eee4b96d0fa88b882e6297
Thumbeline Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Det er lenge siden, men dette er sånn som jeg husker det: Jeg var på vei fra et festområde til bilen jeg skulle sitte på hjem med for 7-8 år siden, rundt den tiden fiskesesongen hadde starta.. Da så jeg to menn som kom gående i motsatt retning. I det vi skulle passere hverandre, så jeg og den ene av dem på hverandre og stoppet opp. Det var noe med han. Får ikke til å beskrive.. Jeg ble satt ut.. Han så ut til å ha samme reaksjon. Vi begynte å snakke litt. Mennene kom fra nabofylket og var på stedet jeg bor for å fiske. Jeg måtte skynde meg mot bilen, og de måtte fortsette andre veien, så jeg og han det var ett eller annet med vekslet mobilnr. Dèt er ikke noe jeg har for vane å gjøre, men med han føltes det naturlig. Vi skrev vel noen få meldinger, men så ble mobilen min stjålet på en fest jeg var på litt senere. Jeg hadde bare lagret nummeret hans på mobilen, ikke skrevet ned noe sted, så det var det... Til tidligere i år... Jeg skulle for første gang hjelpe til i et stort todagers selskap. Jeg sto i en bar og gjorde klar en drink for noen, konsentrert og ny i gamet som jeg var.. En mann kom for å bestille noe å drikke hos en av de andre i baren. Jeg sto rett ved, og merket at han så skikkelig mye på meg. Jeg så bort på han og syntes det var noe kjent.. Vi smilte til hverandre (som jeg gjorde til alle gjestene, men mer opptatt av å ikke gi feil signal siden jeg hadde type).. Så fortsatte jeg med det jeg holdt på med.. Han kom tilbake for å bestille nå og da, en av de andre i baren kommenterte at hun trodde han syntes jeg var søt. Plutselig ramlet en tanke ned i hodet på meg; det var jo han jeg møtte på vei hjem fra fest! Samme dialekt.. Husket ikke helt hvordan han så ut, men han hadde samme hårfarge, øyefarge, høyde, blikk. Helt sikker ble jeg da jeg hørte at han i selskapet het det som han på veien het. Det er et nokså sjelden navn. Jeg hadde litt lyst til å snakke med han, kanskje han kjente meg igjen? Men det ble ikke så jeg gjorde det, kunne blitt pinlig. Dagen etter serverte jeg, men på et annen bord enn det han satt ved. La merke til at han så litt på meg da også.. Men det var det... Senere gjorde jeg det slutt med typen... Og nå har jeg litt lyst til å prøve å spore opp han på veien/i selskapet. At vi så hverandre igjen, og kanskje kjente igjen hverandre etter så lang tid er jo litt gøy. Litt av et sammentreff at han var i selskapet jeg plutselig ble spurt om å hjelpe til i. Han bor jo et godt stykke herfra, om han fortsatt bor i nabofylket.. Jeg vet bare fornavnet hans, prøvde å søke etter det og navnet på fylket hos 1881. Det dukket opp mange treff.. Etter en stund kom jeg på at jeg også kunne se i skattelista for å se om noen av de med samme fornavn kunne være på hans alder. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men vet vel sånn ca utifra utseende osv. Men fant ikke noe jeg fikk til å stemme. Føler meg nesten litt stalker-aktig:s Det hadde jo vært harmløst å snakke med han da jeg hadde sjansen, men det er for sent å tenke på nå. Hva annet kan jeg gjøre for å prøve å finne han? Spør dem som hadde selskapet du hjalp til i??
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 AB, jeg har forsøkt skattelistene, men skal prøve igjen. Søke på fylket jeg bor i også. Thumbeline, jeg vikarierte i en liten periode på et sted hvor man kunne holde selskaper, jeg kjenner ikke de som hadde selskapet. Skal google navnet hans og "fisking", kanskje han tok en gedigen laks og havnet i avisa mens han var her for lenge siden. Skal også google datoen for selskapet og navnet på stedet, kanskje noen har skrevet om det på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #7 Skrevet 23. desember 2012 Søkte på datoen og stedet selskapet var. Navnet til en av de som var der dukket opp. Søkte på Facebook uten å finne vedkommende. Men da jeg googlet navnet så jeg at han hadde kommentert noe på VG mens han var innlogget på Facebook, så da kom jeg meg inn på profilen. De kjenner sikkert hverandre, så jeg søkte i vennelista hans.. Uten hell. Kanskje han jeg leter etter heller ikke er mulig å søke opp der, om han er der da. På profilen var det bilder fra selskapet. Og kommentarer fra andre som var der. Skal se om de har noen bilder også, kanskje han er tagget. Nå er jeg på sporet Vil helst ikke kontakte han jeg ser på profilen til (hva skal jeg liksom skrive?), men det er jo en mulighet om jeg ikke finner han jeg leter etter på egen hånd.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #8 Skrevet 24. desember 2012 Skattelistene. Selv om de ikke har med 2012 så kan du likevel søke i de. De er en god hjelp for der står fødselsåret. Så hvis du vet sånn omtrent hvor gammel, fylke, og navn så er du godt på vei. Anonym poster: 71a8746f91eee4b96d0fa88b882e6297 Noen steder må man skrive inn etternavnet for å få til å søke. Andre steder kommer bare noen få resultater opp, så er det et fornavn minst 5-6 andre har, så er det ikke sikkert hun finner han på skattelista. Bare spør om han på Facebook kjenner *navn* fra *fylke/sted* og om han kan gi deg etternavnet. Som om det er den naturligste ting i verden, ikke lag en utgreiing om hvorfor du vil ha tak i han. Hvis han mener du må forklare litt om hvorfor, så kan du gjøre det. Hvis jeg hadde vært han, ville jeg sagt ifra til han det gjelder om at noen vil ha opplysninger om han, og om det er greit at jeg gir dem. Evt. be han det gjelder ta kontakt med deg istedet om han vil. Anonym poster: 2c4530f73ec7b1968d5579b3bd77ba64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå