Gå til innhold

Tilbakebetaling av studielån i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "uheldigvis" funnet min drømmemann i England i løpet av studietiden her, og mitt største ønske er å kunne flytte hit når studiene er over da jeg trives veldig mye bedre her enn i Norge. Men med den gigantiske studiegjelden min er jeg redd det kommer til å gå i dass, noe jeg mildt sagt stresser litt med. Finnes det noen der ute som spesialiserer seg på tilbakebetaling av lån for de som bor i utlandet og som kan komme med gode råd og hjelp, eller er det bare lånekassen jeg kan snakke med? Jeg vil jo gjerne gjøre mitt beste så jeg kan få tilbakebetalt alt jeg skylder, men jeg har på følelsen av at de heller kommer til å sende inkasso enn å snakke med meg personlig så man kan komme med en god ordning om ting ikke går helt som planlagt med økonomien. Lønna i england er jo ikke akkurat kjent for å være fantastisk, så det jeg også lurer på er om det finnes såkalte "norske" jobber der borte som kanskje kan lønne seg for meg som er nordmann? Hadde vært fint om noen kunne komme med nyttige svar og ikke slikt som "pell deg tilbake til Norge så du får betalt den helvetes gjelda di når du først har valgt å ta en sånn en dyr utenlandutdannelse" osv... (har hørt den før)

På forhånd takk :-)

Anonym poster: de8558d877f6795c00784305141287f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelda til Lånekassen ligger på omtrent 13000 kr. i året +- et par tusen alt ettersom rentenivët, så det bør du vel klare å betjene.. Hvis ikke kan du sikkert se på lanekassen.no om å få satt opp personlig nedbetalingsplan.

Skrevet

Om lønnen din er under et visst nivå, så kan du søke om å få slippe renter.

Mener jeg å huske.

Lenge siden dette var aktuelt for meg, og reglene kan ha blitt forandret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...