Gjest Donna Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har så vondt på siden av halsen og oppå/litt bak på skulderen min !! Det er kjempeømt å ta på. Jeg har prøvd å gni litt på det men det kjennes ut som om det er et åpent sår. Jeg har hatt stive litt vonde skuldre lenge - men ikke så ille som nå. Tidligere i dag så var det ei som knadde meg - og det var vanvittig vondt !! Og hun sa det var en hard knute der som hun hadde gnidd opp. Men nå er det altså kjempevondt igjen :-( Hva gjør man? skal jeg bare la det være sånn, eller prøve å gni forsiktig eller hardere .......?
Gjest Myumi Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 Jeg ville kontaktet lege og evt. fått henvisning til Fysioterapaut hvis dette ikke gir seg. Du blir veldig sliten av å ha smerter hele tiden så jeg ville ikke drøyet særlig lenge med å søke hjelp.
Bentebent Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Jeg ville kontaktet lege og evt. fått henvisning til Fysioterapaut hvis dette ikke gir seg. Du blir veldig sliten av å ha smerter hele tiden så jeg ville ikke drøyet særlig lenge med å søke hjelp. :enig_animasjon: Du bør ABSOLUTT ikke bare la det være sånn. Da blir det bare værre. Hvis du går rundt med stive skuldrer lenge, heiser du bare skuldrene lenger og lenger opp og du får ende mer vondt!!! Kom deg til legen å få henvisning!!! Evt, gå å få massasje
Susanna Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 Du må nokk til en fysioterapeut! En venn av meg hadde samme problemet, og da gikk hun til en massør. Og problemet ble bare enda verre! En massør vil selvfølgelig ikke ta knekken på en slik stivhet! Selv om massøren sa at hun måtte komme tilbake slik at hun fikk jobbe litt mer med det. Men det er jo håpløst når en har 10 ganger så vondt etter en time. Men de vil jo tjene penger. Så det gjorde hun selvfølgelig ikke. Når hun omsider skulle til en vanlig rutinetime hos bedrifthelsetjenesten, fnyste legen av henne, siden hun hadde gått til en massør.. Han henviste henne med en gang til fysioterapeut! Og hun ble mye bedre av det! Lykke til!! :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Da er vi to! Jeg har hatt veldig vondt i høyre nakke/skulder de siste dagene, sammen med hodepine/migrene.. Hvis jeg ikke blir bedre snart må jeg nok ta meg turen til fysioen og få behandling. Men jeg har en mistanke om at smertene er hormonelle hos meg, så jeg får vente å se.. God bedring i allefall! Hilsen meg
Gjest Virvel Skrevet 11. mars 2004 #6 Skrevet 11. mars 2004 Helt enig med de andre i at du burde få det sjekket, men jeg vet ikke om legen ville vært førstevalget. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor, de jobber med slikt hele tiden, i motsetning til en allmennlege.
Bentebent Skrevet 11. mars 2004 #7 Skrevet 11. mars 2004 Helt enig med de andre i at du burde få det sjekket' date=' men jeg vet ikke om legen ville vært førstevalget. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor, de jobber med slikt hele tiden, i motsetning til en allmennlege.[/quote'] Men må jo til lege først for å få henvisning!?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #9 Skrevet 12. mars 2004 En massør vil selvfølgelig ikke ta knekken på en slik stivhet! ... Men de vil jo tjene penger. ... Når hun omsider skulle til en vanlig rutinetime hos bedrifthelsetjenesten, fnyste legen av henne, siden hun hadde gått til en massør.. Han henviste henne med en gang til fysioterapeut! Og hun ble mye bedre av det! Jeg synes det er veldig synd at det er oppfatningen du har av yrkesgruppen. Jeg er selv massör OG fysioterapaut og kan med sikkerhet si at (mange) massörer har bedre greie på muskler og smerter forknippet med dem enn (de fleste) leger. Det er litt naivt å tro at du blir 100% bra etter ett besök hos en massör. Ofte krever det flere behandlinger samt daglig innsats fra pasienten som stretching og trening. Det finnes selfölgelig bra og dårlige representanter i alle yrkesgrupper, jeg håper du finner en bra en. Beklager at vi tar betalt for tjenesten vi leverer, men vi må faktisk betale husleien.
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2004 #10 Skrevet 12. mars 2004 Høres ut som typiske PC-skuldre. 1 Bestill deg en time hos fysioterapaut eller en skikkelilg massør. 2 sørg for å få innstlit skrivebordet og stolen på skillkelig vis. Ellers hjelper ikke allverdens massaje. Kan og være lurt med håndledd støtte både på musematta og foran tastaturet. Det som hjalp meg i tillegg til noen timer med massasje. Var ullsjal over skuldrene hele dagen på jobb og tigerbalsam på kvelden.( lukter enn å tigerbalsam av sengeklærne..."moset tiger er sterke saker", line 5 år)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå