AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Nå har det seg slik at jeg mest sannsynlig ikke kommer inn på det jeg virkelig vil til høsten, så jeg har tenkt å i det minste begynne på et studie (må komme i gang med noe i livet, føler jeg går glipp av mye når jeg ikke studerer, oppleve et nytt sted) og eiendomsmegling har egentlig alltid vært "back up planen" (safe når det gjelder å komme inn etc.). Saken er at jeg vet egentlig fint lite om studiet. Hvilke fag er det man har? Er ganske bekymret, for økonomi generelt er ganske langt fra det jeg opprinnelig har lyst til, så jeg er usikker på om det finnes fag jeg kommer til å finne interessante - om jeg synes noe er gørr kjedelig så har jeg trøbbel med å finne motivasjon og resultatene blir deretter.. Skal jeg først betale så mye for et studie så bør det også være noe som vekker litt interesse i løpet av skoledagen. Er det noen eiendomsmeglere her som kan fortelle om deres jobbhverdag? Hvordan studiet gikk? Andre som studerer som kan fortelle noe? Anonym poster: de4ecb54727516a0f3441d8486bab40f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 lurer på det samme, så her skal jeg følge med, håper du får noen svar. Anonym poster: bca8bcf8ca7901ceb2e02e170a6f2337
:-) Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Går første året nå. Vi har: Forretningsjus Bedriften Markedsføringsledelse Matematikk for økonomer Finans og økonomistyring De to siste er desidert de vanskeligste fagene. Men du må regne med å sette av myye tid til spesielt det siste faget for å kunne komme gjennom det :-) 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Går første året nå. Vi har: Forretningsjus Bedriften Markedsføringsledelse Matematikk for økonomer Finans og økonomistyring De to siste er desidert de vanskeligste fagene. Men du må regne med å sette av myye tid til spesielt det siste faget for å kunne komme gjennom det :-) Det hørtes ikke så dumt ut! Er det mulig å utdype litt hva fagene går ut på? Og hvordan er matematikken? Når jeg eventuelt begynner så vil det være to år siden jeg gikk ut av videregående og i det hele tatt har regnet på noe. Er det mulig å lære seg noe mens man studerer eller bør jeg begynne å repetere nå? I tillegg så har jeg bare hatt P-matte, og det gikk både bra og dårlig - alt etter innsats. Har hatt både fysikk og kjemi da, begge fagene har jo en del matematikk. Kjemi gikk greit for der er ikke matten spesielt vanskelig, fysikk gikk det verre med.. Anonym poster: de4ecb54727516a0f3441d8486bab40f
:-) Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 (endret) . Endret 30. desember 2012 av :-)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 Hvorfor tar du heller ikke bare 1. avd. jus ved Universitet i Oslo som privatist? Anonym poster: bdad7a33fca76b26864daa88b2d1352b 1
Lista Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Er dårlig til å forklare, men skriver det bare veldig kort her: Forretningsjus – Går egentlig bare gjennom lovsamlingen, lærer div. regler og sånn. Veldig spennende. Bedriften – Handler om bedriftshistorie. Eksamen er akkurat som en historieprøve. Markedsføringsledelse – Du lærer om markedsføring. Eksamen er en hjemmeeksamen du kan gjøre i gruppe eller alene. Der skal du bare lage en markedsføringsplan, veldig greit. Matematikk for økonomer – Er mest algebra og ligninger. Finans og økonomistyring – Handler om renter, lån osv osv. Jeg husker omtrent ikke noe matte fra vgs, hehe. Men her har det gått veldig fint uten repetering før. Det er jo såklart et pluss om du repeterer da! TS: må si at :-) forklarte fagene rimelig dårlig, så jeg anbefaler at du tar turen innom bi.no og leser på emnebeskrivelsene.
:-) Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 TS: må si at :-) forklarte fagene rimelig dårlig, så jeg anbefaler at du tar turen innom bi.no og leser på emnebeskrivelsene. Jeg har desverre ikke tid til å skrive så detaljert om hvert fag. Men hvis du vil vite mer TS, så er jeg enig i forslaget her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå