Gå til innhold

Er jeg aleine om å syns at julen er en fæl tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste dagene!

Sitter syk langt vekk fra fammilie og har ingen mulighet til å reise til dem.Men det jeg takler aller minst,er den grusome kjærlighetssorgen jeg sliter med.

What to do.

Anonym poster: 8799c72e0db5a01b28dc20e8f57b066e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene. Jeg "feirer" min tredje jul på rad på psykiatrisk i morgen.

Hva du skal gjøre, vet jeg ikke..

Gjest Elissima
Skrevet

Da skjønner jeg du ikke har det så gøy i jula. Har du noen venner som kan komme innom deg? Jeg hadde bare prøvd å gjøre det beste ut av det. Se på noen koselige filmer, les blader og lag deg noe god mat. Og masse godteri! Håper du uansett føler deg bedre snart :)

Skrevet

Jeg hater også julen. Alt skal være så forbanna kjekt bare fordi det er jul.

Er enebarn, har ingen familie, bortsett fra far. Han har fått seg ny kjæreste som han prioriterer å være med i julen....jeg er kun god nok på julaften. Hater det!

Gleder meg til hverdagen.

Anonym poster: 2c6f0dec0cfe8daf5ff2efe465e5a40c

• Liker 2
Skrevet

Hei TS!

Nei, du er virkelig ikke alene... Jeg sliter med julen selv. Hadde det ikke vært for min lillebror og forpliktelser i forhold til jobb hadde jeg tatt hele julen i utlandet. Min mor har giftet seg på nytt, og prioriterer da julen hos hennes manns barn og barnebarn. Her føler vi oss ikke særlig velkommen, og vi ble heller ikke invitert... Min lillebror og jeg skal være med andre slektninger på julaften, jeg ser veldig frem til det altså, ikke misforstå. Men, de andre dagene skal jeg drukne meg i jobb og håpe dagene går over så snart som mulig... Mistet min far som 13 åring, og har aldri likt julen etter det... For min del kunne vi bare avlyst hele greien... Vet jeg høres veldig, veldig negativ ut nå, men julen er bare en veldig tøff tid for meg...

Sender deg uansett en klem! Prøv å holde motet oppe. Hold deg opptatt med aktiviteter du liker, spis god mat og se kjekke filmer/programmer på tv. Vi kommer oss nok gjennom julen på ett vis alle sammen :klemmer:

Anonym poster: 98477851c7ae9400071ae7e722535125

Skrevet

Nei, du er virkelig ikke alene. Jeg liker heller ikke jul og vil gjerne at den skal gå fort over. Har noe til felles med AB over meg, etter at jeg mistet min far så blir julen aldri det samme igjen. Så i år driter jeg rett å slett i hele greiene.

Skrevet

Kjøp god mat, godteri, brus og kos deg med masse filmer. Sitt under dyna og ta det skikkelig med ro :) Sov og samle energi, er godt det.

Jeg liker ikke jul, påske osv, det betyr ikke noe for meg. "Feirer" med min bror i morgen men drar hjem 1. juledag. Vil kose meg hjemme, trene og ta det helt med ro.

Skrevet

Nei, du er ikke alene TS. Vi og mange andre er i samme båt, desverre. Har jobba ca hver dag i desember (unntatt ei helg) og jobber fremover på julaften og fra 27 og utover. Er greit å ha noe å rutte med. Stay strong :hug:

Anonym poster: d48263e951cc1aad0451ec4308f64039

Skrevet

Tragiske mennesker i denne tråden...

Anonym poster: 10217dfd33748cd049a8127deba6656c

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor det?

Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du synes det?

• Liker 2
Skrevet

Medfølelse er ikke din sterke side! Er du uten evne til å sette deg inn i hvordan andre har det?Julen kan for mange være en vanskelig tid,av mange grunner.Og stemple oss som tragiske,faller på sin egen urimlighet! God Jul til deg!

• Liker 4
Skrevet

Medfølelse er ikke din sterke side! Er du uten evne til å sette deg inn i hvordan andre har det?Julen kan for mange være en vanskelig tid,av mange grunner.Og stemple oss som tragiske,faller på sin egen urimlighet! God Jul til deg!

bla bla bla, stakkars meg. Selvmedlidenhet er noe av det kvalmeste jeg vet. Tragisk og egoistisk

• Liker 2
Skrevet

bla bla bla, stakkars meg. Selvmedlidenhet er noe av det kvalmeste jeg vet. Tragisk og egoistisk

Satser på at du møter deg selv i døren en vakker dag.Men du er det ikke ganske kjipt å være så gretten å negativ på andre menneskers vegne ? Du kan jo bli deprimert av mindre !

• Liker 2
Skrevet

Satser på at du møter deg selv i døren en vakker dag.Men du er det ikke ganske kjipt å være så gretten å negativ på andre menneskers vegne ? Du kan jo bli deprimert av mindre !

godbedring , lille deg :trist:

• Liker 1
Skrevet

godbedring , lille deg :trist:

Ja det trenger jeg virkelig,her jeg ligger med knekt rygg....................................................

Skrevet

Deg om det... Hvis du blir så kvalm av å lese om dette emne, så er det jo bare til å ikke klikke seg inn på tråden eller skrive her. Så slipper du å eksponere deg for dette. Så er det problemet løst!

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg forstår at det ikke er noe særlig å være ensom, men jeg forstår ikke hvorfor det er værre i julen? Er din lykkefølelse direkte knyttet opp mot hva fremmede mennesker rundt omkring i landet holder på med?

• Liker 1
Skrevet

Det har vært en berg og dalbane hittil, men nå ser det ut til å roe seg. Er nå overtrøtt og humor etter det, så har det egentlig ganske festlig.

Skrevet

Jeg forstår at det ikke er noe særlig å være ensom, men jeg forstår ikke hvorfor det er værre i julen? Er din lykkefølelse direkte knyttet opp mot hva fremmede mennesker rundt omkring i landet holder på med?

Klart man sammenligner seg med andre, er jo derfor man har begrepet relativ fattigdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...