Gjest Crazycatlady Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Jeg har mange dårlige erfaringer med frisører, og det virker som mange av dem ikke har lært seg kundebehandling.De virker uengasjerte, prater ikke med kunden, har ikke peiling på ulike hårtyper og klarer ikke å se hva som vil passe til ulike kunder.Kjører samme opplegg uansett om kunden har krøller eller stritt hår.En god frisør vil for eksempel vite at å føne opp krøllete hår ikke er det som gir best resultat. Klart, alle kunder er ikke like flinke med å forklare seg, men jeg merker stor forskjell på de gode frisørene som lytter til deg, ser hva som blir fint på deg og som kommuniserer med deg hele tiden du er der.De er også engasjerte og elsker virkelig jobben sin. Det er bare så langt mellom de som virkelig er flinke, og jeg er lei av dem som virker utrolig uengasjerte og det virker som de kjeder seg i jobben. Bare lurer på hvilke krav som stilles til frisører, og om det å kommunisere med kunder er noe som blir sett på som viktig eller ei. Innbiller meg at det ikke bare er jeg som sitter med sånne erfaringer.Er vi som kunder for dårlige til å si ifra? 2
ludopluto Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Jeg har vært hos flere frisører i mitt liv,og opplevd begge deler. Nå går jeg hos en frisør som er veldig flink til å lytte og komme med tips. Det handler vel om at mennesker er forskjellig. Noen frisører er glad i jobben sin,og noen er det ikke. Er du ikke glad i jobben din så vises det utad. Slik er det i alle yrker. Du må bare finne frisøren som passer for deg:)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Kan man reise seg og gå hvis man føler at frisøren ikke "bryr seg" og opptrer som uinteressert? Det er nemlig det jeg har lyst til men ikke tør når jeg dumper borti sånne. Anonym poster: b2a790bb8b6bb9c0c070721cad9b7ee4 2
Gjest Borghild Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 De har lært seg å prakke ihvertfall. Ellers har jeg vært borti både god og dårlig service hos frisøren. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Min erfaring er at mannlig frisør = god service. Kvinnelige frisør = dårlig service. Menn er bare flinkere til det med empati og forståelse. Anonym poster: 6f3416c78caed8c9eca5ae20efb9f901
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 Min erfaring er at mannlig frisør = god service. Kvinnelige frisør = dårlig service. Menn er bare flinkere til det med empati og forståelse. Anonym poster: 6f3416c78caed8c9eca5ae20efb9f901 Pluss at 90% av alle mannelige frisører er homofile, og de "klikker" ofte bedre med unge damer. Anonym poster: 12d465fbd40edf02bf2c0066158158fd 4
Callisto83 Skrevet 23. desember 2012 #7 Skrevet 23. desember 2012 Jeg vet alt om hvor nervepirrende det er å sitte i stolen, prøve å forklare hva man vil og deretter overgi det kjære dyrbare håret sitt i hendene på personen bak med saks. MEN... Frisører er jo ikke synske heller. Og jeg tror VI - altså kundene - må bli flinkere til å kommunisere, eller eventuelt si ifra 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 24. desember 2012 #8 Skrevet 24. desember 2012 Jeg vet alt om hvor nervepirrende det er å sitte i stolen, prøve å forklare hva man vil og deretter overgi det kjære dyrbare håret sitt i hendene på personen bak med saks. MEN... Frisører er jo ikke synske heller. Og jeg tror VI - altså kundene - må bli flinkere til å kommunisere, eller eventuelt si ifra Ja, klart vi må det,men det jeg reagerer litt på er at så mange frisører virker uinteresserte i det de driver med og kommuniserer ikke med kunden. Mener at frisøren i det minste kan fortelle hva h*n gjør uten at man må mase.Virker som de ofte er mer interessert i å skravle enn å gjøre kunden fornøyd. Syns bare det er så langt mellom dem som virkelig kan det de driver med, og ikke minste dem som er engasjert i det de driver med. Som med alt annet så betaler jeg gjerne litt mer, men da forventer jeg at det jeg får er bra. Akkurat nå er jeg skeptisk hver gang jeg skal til en ny frisør for man vet aldri om frisøren kan det h*n driver med. 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 24. desember 2012 #9 Skrevet 24. desember 2012 Jeg merker forskjell på salongene, på meg virker det som at de dyre salongene rett og slett yter bedre service. De ansatte er eldre og har en annen trygghet, og de unge frisørene/lærlingene nyter godt av de eldres trygghet og veiledning. Mens de "billige" med en halvveis bra/dårlig profil ansetter i større grad unge jenter som ofte er litt mer ustabile og som surrer forvirret rundt i lokalet. Jeg er ikke vanskelig å klippe, jeg ber alltid om en stuss. :-P
Gjest Crazycatlady Skrevet 25. desember 2012 #10 Skrevet 25. desember 2012 Jeg merker forskjell på salongene, på meg virker det som at de dyre salongene rett og slett yter bedre service. De ansatte er eldre og har en annen trygghet, og de unge frisørene/lærlingene nyter godt av de eldres trygghet og veiledning. Mens de "billige" med en halvveis bra/dårlig profil ansetter i større grad unge jenter som ofte er litt mer ustabile og som surrer forvirret rundt i lokalet. Jeg er ikke vanskelig å klippe, jeg ber alltid om en stuss. :-P Ja, det er vel der problemet ligger.Jeg bestiller ofte ikke time og går bare på sånn drop-in time på de billige salongene. Virker som kunnskapsnivået hos mange der ikke er veldig bredt. Jeg er vel kanskje en "vanskelig" kunde siden håret mitt ikke er enkelt å klippe.Man må ha litt kunnskap for å kunne få det til å se bra ut. Har i hvert fall lært at jeg skal være mer nøye med hvem jeg går til.Men er litt lei av at det skal være så vanskelig å finne gode frisører.
Gjest Eld Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Hadde ei samtale om dette med ei som var tidligere frisør, og hennes erfaring var at mange av de som valgte å utdanne seg til å bli frisør var utseendefikserte og tilsynelatende mindre intelligente som var lite interessert i skole, og valgte frisør fordi de tenkte at det var et lett valg. Hvis dette stemmer er det ikke rart at mange frisører er lite engasjerte og ikke kan ting de burde kunne. 2
karianne122 Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg har merket at de dyreste og "beste" salongene er verst på kundeservice.. Moren min bruke å klippe seg i en dyr salong, så jeg tenkte meg å klippe meg der også. Når jeg var ferdig var frisøren så fornøyd med hårfrisyren min, mens jeg turte nesten ikke å dra ut.. Jeg som bare skulle ha en enkel stuss og en mellomlang skrålugg, endte opp med håret klippet av rett under ørene og en pannelugg som fikk hele meg til å se tykk ut.. Moren min ser på bilder nå om hvordan den frisøren klipte henne, og skjønner ikke hvordan noen kunne synes det var fint.. Den frisyren kunne kanskje passet noen andre, men ikke meg. Og hum viste tydeligvis ikke hva som kledde meg eller ikke, selv om hun tok mye for jobbe.. Frisøren jeg derimot har nå er veldig dyktig. Hvis jeg sier at sånn vil jeg ha håret, så sier han om det kommer til å kle meg eller ikke. Uansett så er man alltid fornøyd. Han er dessuten ganske ung, og ikke dyr i det hele tatt!! I tillegg er han så kjekk å prate med, jeg gleder meg hver gang jeg skal klippe meg hos ham! Endret 26. desember 2012 av karianne122
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 Ja, klart vi må det,men det jeg reagerer litt på er at så mange frisører virker uinteresserte i det de driver med og kommuniserer ikke med kunden. Mener at frisøren i det minste kan fortelle hva h*n gjør uten at man må mase.Virker som de ofte er mer interessert i å skravle enn å gjøre kunden fornøyd. Syns bare det er så langt mellom dem som virkelig kan det de driver med, og ikke minste dem som er engasjert i det de driver med. Som med alt annet så betaler jeg gjerne litt mer, men da forventer jeg at det jeg får er bra. Akkurat nå er jeg skeptisk hver gang jeg skal til en ny frisør for man vet aldri om frisøren kan det h*n driver med. Tror problemet ligger hos deg og ikke hos frisøren. Du går hver gang til ny frisør, det sier jo litt, synes jeg Gi dem en sjangs, ikke døm dem etter første gang. Anonym poster: 67322fca34a9504828e7cb46586400ff
Gjest Crazycatlady Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Tror problemet ligger hos deg og ikke hos frisøren. Du går hver gang til ny frisør, det sier jo litt, synes jeg Gi dem en sjangs, ikke døm dem etter første gang. Anonym poster: 67322fca34a9504828e7cb46586400ff Du tror det ja, men jeg skrev ikke at jeg går til ny frisør hver gang.Har gått til flere av dem flere ganger, og hver gang har jeg ikke vært fornøyd. Noen ganger derimot så er jeg fornøyd,så jeg er ikke misfornøyd uten grunn. Virker merkelig at jeg skal fortsette å gå når jeg ikke er fornøyd."Ja, jeg ser ikke bra ut, men kan jo hende at det blir bra neste gang." Merkelig alt folk vet om andre etter å ha lest noen innlegg.Bare å tolke som man vil så er det sikkert riktig. Endret 28. desember 2012 av Crazycatlady
Gjest Corex Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Det værste jeg opplevde var at hun som klippet meg ble skikkelig skjelt ut av sjefen sin pga en fyr de begge hadde vist interesse for på byen. Hun som klippet meg hadde endt opp med å dra hjem med gutten og sjefen var en smule sint for at det ikke var henne selv. Og dette rett foran meg og 3 andre kunder :o
Gjest Blue Jeans Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 Synes alle frisørene jeg har vært hos har vært greie Sier litt hva de holder på med og små prater, uten at det blir for kleint osv og det er ganske viktig om jeg skulle sette i extension = laang tid i stolen
AnnasMakeupWorld Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Har vært bort i litt av hvert med det lange håret mitt. Både gode og dårlige mannlige frisører og gode og dårlige kvinnelige frisører... Er ingen forskjell der, selv om noen her mener at menn er bedre. Den siste mannen jeg var bort i har rettet ut håret mitt uten å bruke et eneste produkt! Det var vondt å se på og ja, jeg hadde veldig lyst til å si ifra eller/og reise meg opp og gå. Men jeg klarte det ikke. Dette var jo en Adam og Eva salong og jeg spurte etter den flinkeste de hadde der. Senior et-eller-annet. Luktet svette gjorde han å... En disaster av en opplevelse med andre ord! Som hårstylist burde jeg kunne kreve litt mer men nei. Jeg byttet salong. Nå går jeg til ei jente som heter Michelle hos Jojo and Friends. Hun er utrolig engasjerende, hun elsker det hun gjør og hun strever alltid etter det beste resultatet! SAMMEN med kunden. :-) P.S. er ikke så glad i det når frisøren snakker mye. Da får jeg følelsen av at han/hun prøver å dekke over sin inkompetanse ved å prate og være ekstra hyggelig :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå