Trillrund Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Vi har nettopp byttet ut microfiberstolene våre med stoler i stoffet Rio, men de er veldig statiske! Jeg trenger nesten ikke hundebørste, for det virker nesten som om hundene ikke trenger å være borti stolene for at pelsen skal flytte seg fra hunden til stolene... Og jeg får skikkelig støt når jeg tar på dørvrideren til balkongdøren. Da vi hovedsaklig fyrte med ved, hadde jeg to kjeler med vann på ovnen. Men nå har vi varmepunpe og det virker som det blir mer statisk nå enn før. Så jeg trenger tips til antistatisk "behandling" av stolene. Luftfukter er ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Vi har nettopp byttet ut microfiberstolene våre med stoler i stoffet Rio, men de er veldig statiske! Jeg trenger nesten ikke hundebørste, for det virker nesten som om hundene ikke trenger å være borti stolene for at pelsen skal flytte seg fra hunden til stolene... Og jeg får skikkelig støt når jeg tar på dørvrideren til balkongdøren. Da vi hovedsaklig fyrte med ved, hadde jeg to kjeler med vann på ovnen. Men nå har vi varmepunpe og det virker som det blir mer statisk nå enn før. Så jeg trenger tips til antistatisk "behandling" av stolene. Luftfukter er ikke aktuelt. Prøv å ta litt skyllemiddel blandet i vann å vask møblene med en fuktig klut. Anonym poster: bdda5718b732966e2537da04bb938cc6
skrue Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Siden du hadde noen kjeler med vann tidligere kan det tyde på for tørt inneklima. Iallefall så tørt at statisk elektrisitet blir ett problem. En luftflukter kan kanskje løse problemet, men hadde kanskje vært greit å undersøke først ved å fyre opp igjen noen dager og sette på kjeler og se hva som skjer. Varmepumpen vil føre til mer luftsirkulasjon om den er av typen som varmer opp luft på innsiden. Vet ikke helt om det er viktig for fuktigheten totalt sett.
Belima Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Hva med mye grnne planter da du ikke vil ha luftfukter. Les dette: http://www.viivilla.no/Interior/Blomster/Bedre-inneklima-med-gronne-planter-45711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå