GudrunO Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 overarmsbrudd, ikke gipset, bare fatle. store smerter. skjedde 18 desember. i fjor på samme tid brakk jeg ankel. ble gipset og hadde ikke vondt før gipsen ble tatt av og trening skulle begynne. nå er jeg på 4.døgn, må dessverre ta smertestillende hver fjerde time, liker ikke det. men smertene har heller øket enn å avta. noen som vet hvor lenge man har smerter. det er høyre arm, skriver nå med venstre og en finger. bruddet var visst greit, en bensplint var falt av, og ellers et rett brudd tvers over. veldig blå og hoven. falt på glatta med utstrakt arm. noen som har "trøstende" erfaringer. skal til sykehus 27des. kontroll og begynne pendeløvinger hva nå det er
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Hei, overarmsbrudd uten gips her også, man må ta det forsiktig og gjøre eventuelle øvelser legen had gitt. Jeg brakk skulderkula, i området der, tok 3-4månder før dør ble helt bra igjen, men det ble helt bra. Stakkars, du had vært uheldig, klem til deg. Anonym poster: 1e18c3600f066fc41059f3c61586ca4a
GudrunO Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2012 takk for trøst, jogg i fjor 14 des. ankel, overarm 18des i år, kjøpte broddesko i fjor og hadde brukt de tidligere på dagen, men valgte støvletter da jeg småsprang til byen..man lærer aldri å være forsiktig nok. selv om jeg er en gammel dame, trener jeg hver dag, vant til å gå ca 10km dagen...men nå ble det smertefull pause. hadde det ikke vært for smertene fikk det så være at man ikke får kledd seg eller stelt seg skikkelig eller laget mat. min reise til cuba om 14 dager måtte også kanselleres, hadde forberedt mye og gledet meg.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Får du noe for smertene? Mora mi på 57, den gang, fallt på isen og slo seg og brakk overarmen tvers av hun også. Tok en stund før det ble bra igjen, men hun fikk smertestillende for smertene og det hajlp veldig. På den tiden måtte jeg flytte inn til henne for hun klarte ikke noe selv, var høyrearmen hos henne også. Det at du er trent og vant til å bevege deg gjør nok at bruddet gjør mindre vondt, tro det eller ei. Veldig leit å høre om turen din til Cuba, dette hadde du nok gledet deg til.. Alltid skal slike ting komme når man tror det bare går greit, og rett før noe så stort. Anonym poster: f06d86a3b5378109b1dae2ffba2b9442
GudrunO Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2012 takk for trøst. har resept på smertestillende ja. uutholdelig uten.merker det er paralgin forte som virker best. men høyden 4 timer på en. har også paracet 1000mg som jeg varierer med. man klanderer seg selv for dumhet når slikt skjer.
GudrunO Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2013 da har jeg vært til min tredje kontroll...ikke rart det gjør veldig vondt fortsatt, det øverste bruddet er helt tvers over, så har bein-endene glidd over hverandre, og overlapper.skal stadig inn til kontroll på det, men det er ingen operasjon, det får gro sammen slik. sikkert mer plager å begynne å endre noe på det. skulle beholde fatle så lenge jeg syntes det var best. har noen erfaring med hvor lenge? Og om det gjør noe at det vokser sammen slik litt overlappende, blir jo kortere den ene armen da, men det kan ikke dreie seg om så mange millimeter. hadde ikke begynt å gro så mye enda, fra 18.desember, men den biten som har falt av på overarmskulen, ser ut til å begynne å bruske på seg litt. lurer på hvor lenge det kommer til å være så vondt, fortsetter å ta smertestillende, og det er et mareritt å krype under dynen om natten, gruer nesten for å legge meg....tålmodighet, tålmodighet....ikke min sterke side.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå