AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Jeg sitter her med en stein i magen og er rett og slett skikkelig lei meg. Et års tid etter det ble slutt mellom meg og samboeren, vi var sammen i 2 år. har jeg så vidt tatt opp igjen kontakten med denne eksen. Helt vennskapelig. jeg har fått vite at han skal være alene på julaften, han skal nemlig jobbe i julen, og familien bor langt unna. Ingen av vennene hans har invitert, så han skal altså være alene. Jeg vet han har det fryktelig vanskelig, selv om han sier at alt er "greit". Jeg vet han er ensom. Det er grusomt mye historie bakom "oss" og jeg vet at han gjerne vil prøve igjen. jeg er fremdeles fryktelig glad i ham, men som en venn. Dette har skapt mye uro etter det ble slutt, fordi han ville ha meg tilbake. Nå sitter jeg altså her, mamma har sagt han er hjertelig velkommen til å feire med oss, han hadde et meget godt forhold til hele gjengen da vi var sammen. Følelsene mine løper villt rundt her. Jeg har ikke sett ham på over ett år, vi har bare pratet på facebook i det siste (relativt mye). Jeg vet jo dette ikke er mitt ansvar, han burde strengt talt tatt i et tak selv. Men jeg klarer ikke helt å stå på sidelinjen. Det er så grusomt vanskelig! Bare tanken på at en jeg er glad i skal være alene på julaften skjærer meg i hjerterota. På toppen av det hele dater jeg en kar, noe eksen ikke vet om... Skal banne på at en av de 10+++ jeg skal feire med kommer til å nevne noe om den nye "kjæresten min" som de kaller ham. Nå vet jeg ikke om han i det heletatt hadde sagt ja til en slik invitasjon, og jeg vet ikke om "vi" hadde tålt det. Jeg prøver å sortere følelsene mine, jeg tenker gjennom hvordan jeg ville ordnet det praktiske. Men føler ikke jeg klarer å komme frem til noe som helst... Alle innspill her mottas med takk Anonym poster: d07ebad8dc3201e19a555546cd3beed3
Glitnir Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Jeg hadde invitert ham, så lenge familien din ikke har noe imot det. Dette er tydeligvis en kar dere alle har vært/er glad, så er vel bare hyggelig med et ekstra fjes på julaften selv om det også helt sikkert blir litt merkelig. Dersom noen røper at du har ny kjæreste så er det kanskje like greit - så lenge du ikke vil ha ham tilbake så kan han jo like gjerne få høre det i klartekst. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Tanken er fin, men her lir det for mye rot...... For det første, selv om det er slutt så kan denne invitasjonen vekke håp i ham, uansett hvor over det der, vil han ha deg tilbake, vi håp tennes. Så sitter dere der da, du med viten om at dette er kun medlidenhetsfeiring. Og han med en spire av håp o at kanskje blir det noe mer. Så åpner noen kjeften og nevner din nye date, og den får eksen din som en knyttneve i ansiktet, midt på julaften.... Nei, vet ikke...... Det måtte blitt avklart med alle som skulle være der, ikke et ord om den nye daten, og du måtte visst helt sikkert at din eks ikke hadde fått masse forhåpninger som uansett blir knust før eller senere..... Anonym poster: 41ca4c2831a51a0cb1c67ac1ff65dfd4 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Føler jeg skylder ham såpass at jeg sier det på forhånd i såfall... Unner ingen å finne ut av noe sånt rundt middagsbordet med mange folk når han egentlig håper det skal bli noe mer mellom oss to... TS Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7 6
Gjest Violetta Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Dersom du velger å invitere ham synes jeg du bør være så ærlig overfor ham at du forteller at du datert en annen. Om han håper dere skal bli sammen igjen og så får høre midt i julefeiringen at det ikke er aktuelt, kan det lage mye dårlig stemning. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 Ja, det kom nok ikke tydlig frem i startinnlegget. Skulle jeg invitert ham hadde jeg absolutt gitt beskjed på forhånd om den nye daten. Jeg måtte nok tatt ha tatt meg turen til ham og pratet litt. Slik at han ikke får feil forhåpninger. TS Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7 1
Gjest Little princess Skrevet 23. desember 2012 #7 Skrevet 23. desember 2012 Jeg ville faktisk invitert han, men samtidig lagt alle kortene på bordet angående den nye "kjæresten" på forhånd, så kan du la han bestemme hva han selv ønsker. Da har du vært ærlig med han og da slipper du å gå på nåler for at noen i familien din skal nevne noe om han nye, slik at julaften ikke bir stressfyllt. 1
Gjest Surrehodet Skrevet 23. desember 2012 #8 Skrevet 23. desember 2012 Ja, det kom nok ikke tydlig frem i startinnlegget. Skulle jeg invitert ham hadde jeg absolutt gitt beskjed på forhånd om den nye daten. Jeg måtte nok tatt ha tatt meg turen til ham og pratet litt. Slik at han ikke får feil forhåpninger. TS Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7 Jammen der har du svaret. Han kan jo avslå om han ikke liker det. Og husk.... at det faktisk er folk som vil være alene i jula, som blir "plaget" av at kreti og pleti absolutt skal innvitere dem. 3
-Jiinxs- Skrevet 23. desember 2012 #9 Skrevet 23. desember 2012 Forstår ikke at han klarer å være venn med en han forsatt er mer enn glad i. Jeg hadde hvertfall ikke taklet det og hadde stukket ekstra mye når jeg fikk vite om at hun hadde funnet seg en ny. Om det er en god idé eller ei å invitere han, så ville jeg ikke ha gjort det, eller tatt utgangspunkt i hva typen din sier til dette. 1
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2012 #10 Skrevet 23. desember 2012 Dette gjør ikke ts av godhet, dette er ego-boost. Liksom være storsinnet og la den ulykkelige fyren hun dumpet sitte å varme seg ved bordet, kjenne litt på om han fortsatt gjerne vil ha henne for så la ham vite at han er sjanseløs. Det er jaggu meg pur ondskap på julekvelden. La han få slippe, han er sikkert knekt, flere ydmykelsen er ikke det han trenger.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #11 Skrevet 23. desember 2012 Er ette så mye å tenke på da? I min familie hadde dette vært en selvfølge, så jeg hadde invitert han lett. Jeg lurer på hvorfor du gjør så mye mer ut av det, enn det det faktisk er? Si fra på forhånd at dette ikke er en invitasjon for å bli kjærester igjen, men at det er en invitasjon til en god venn som du og familien er glad i. Informer også om at du har noe på gang med en annen, slik at han vet det. Ja, nei, igjen, jeg skjønner ikke hvorfor du gjør så mye ut av dette. Anonym poster: 7495dbc1745841c41b28a4da711fd0d3 2
sol87 Skrevet 23. desember 2012 #12 Skrevet 23. desember 2012 Jeg sitter her med en stein i magen og er rett og slett skikkelig lei meg. Et års tid etter det ble slutt mellom meg og samboeren, vi var sammen i 2 år. har jeg så vidt tatt opp igjen kontakten med denne eksen. Helt vennskapelig. jeg har fått vite at han skal være alene på julaften, han skal nemlig jobbe i julen, og familien bor langt unna. Ingen av vennene hans har invitert, så han skal altså være alene. Jeg vet han har det fryktelig vanskelig, selv om han sier at alt er "greit". Jeg vet han er ensom. Det er grusomt mye historie bakom "oss" og jeg vet at han gjerne vil prøve igjen. jeg er fremdeles fryktelig glad i ham, men som en venn. Dette har skapt mye uro etter det ble slutt, fordi han ville ha meg tilbake. Nå sitter jeg altså her, mamma har sagt han er hjertelig velkommen til å feire med oss, han hadde et meget godt forhold til hele gjengen da vi var sammen. Følelsene mine løper villt rundt her. Jeg har ikke sett ham på over ett år, vi har bare pratet på facebook i det siste (relativt mye). Jeg vet jo dette ikke er mitt ansvar, han burde strengt talt tatt i et tak selv. Men jeg klarer ikke helt å stå på sidelinjen. Det er så grusomt vanskelig! Bare tanken på at en jeg er glad i skal være alene på julaften skjærer meg i hjerterota. På toppen av det hele dater jeg en kar, noe eksen ikke vet om... Skal banne på at en av de 10+++ jeg skal feire med kommer til å nevne noe om den nye "kjæresten min" som de kaller ham. Nå vet jeg ikke om han i det heletatt hadde sagt ja til en slik invitasjon, og jeg vet ikke om "vi" hadde tålt det. Jeg prøver å sortere følelsene mine, jeg tenker gjennom hvordan jeg ville ordnet det praktiske. Men føler ikke jeg klarer å komme frem til noe som helst... Alle innspill her mottas med takk Anonym poster: d07ebad8dc3201e19a555546cd3beed3 Slik som du legger det frem, så tror jeg du ville få en hyggelig juleaften om du inviterer ham, ellers ville du sikkert gått og tenkt hele kvelden på hvor synd det er på ham osv. Men hold litt avstand, slik at han ikke inbiller seg at du vil være noe mer enn venn. For sånne følelser skal du ikke ta ansvar for.
Gjest annemor30 Skrevet 23. desember 2012 #13 Skrevet 23. desember 2012 Tror også du skal fortelle den nye du dater at du skal feire jul sammen med xèn for han er såååå ensom... Jeg ville latt xèn sittet alene på julaften,dette blir det kun en ting av og det er konflikter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #14 Skrevet 23. desember 2012 skjønner ikke hvorfor man ikke kan være kjærester når du sier at du er fremdeles fryktelig glad i ham, men som en venn. Dette har skapt mye uro etter det ble slutt, fordi han ville ha meg tilbake. Hadde jeg vært glad i min eks hadde ikke jeg gjort det slutt når jeg vet at eks vil ha meg. Jeg ville ikke feiret jul med min eks sin familie når man ikke har noe kontakt på over 1 år, rimelig kleint. Hvorfor har du ikke fortalt eks at du holder på med en og snart har funnet deg en ny kjæreste allerede? Anonym poster: 4d36617974d81d4f682e04f7c2e416f5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #15 Skrevet 23. desember 2012 Til gjest som mener jeg bare gjør dette for å styrke egoet: du har tydligvis ikke lest en dritt av det jeg har skrevet. Finn deg noen andre å hakke på. Jeg har ikke fortalt eksen at jeg dater en ny fordi vi først tok opp igjen kontakten for et par uker siden. Vi har fra tidligere blitt enig om å ikke si noe med mindre det ble seriøst. Og jeg er ikke kommet så langt med denne nye karen at det hadde blitt narurlig å informere om det. Vi har hatt samtalen "Det blir aldri noe mer mellom oss to" for senest en uke siden. Det er mange grunner til at forhold stagnerer og ikke overlver, det var mye som skjedde med oss. Det er fult mulig å være glad i en person som har vært den største delen av livet mitt i flere år, uten at man passer sammen som kjærester... Om den nye daten min har problemer med at jeg har med meg en eks i middag på selveste julaften for at han ikke skal være alene. Ja da trenger jeg ham strengt talt ikke. Jeg skal nevne det neste gang vi treffes, som sikkert ikke blir før over nyttår en gang. TS Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7
Gjest annemor30 Skrevet 23. desember 2012 #16 Skrevet 23. desember 2012 Til gjest som mener jeg bare gjør dette for å styrke egoet: du har tydligvis ikke lest en dritt av det jeg har skrevet. Finn deg noen andre å hakke på. Jeg har ikke fortalt eksen at jeg dater en ny fordi vi først tok opp igjen kontakten for et par uker siden. Vi har fra tidligere blitt enig om å ikke si noe med mindre det ble seriøst. Og jeg er ikke kommet så langt med denne nye karen at det hadde blitt narurlig å informere om det. Vi har hatt samtalen "Det blir aldri noe mer mellom oss to" for senest en uke siden. Det er mange grunner til at forhold stagnerer og ikke overlver, det var mye som skjedde med oss. Det er fult mulig å være glad i en person som har vært den største delen av livet mitt i flere år, uten at man passer sammen som kjærester... Om den nye daten min har problemer med at jeg har med meg en eks i middag på selveste julaften for at han ikke skal være alene. Ja da trenger jeg ham strengt talt ikke. Jeg skal nevne det neste gang vi treffes, som sikkert ikke blir før over nyttår en gang. TS Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7 Kaller du 2 år flere år?? Latterlig! 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #17 Skrevet 23. desember 2012 Jammen der har du svaret. Han kan jo avslå om han ikke liker det. Og husk.... at det faktisk er folk som vil være alene i jula, som blir "plaget" av at kreti og pleti absolutt skal innvitere dem. Det står jo ganske tydlig i startinnlegget mitt at han er ensom og syns det er vanskelig å være alene i julen. Det er ingen andre som har invitert ham. ts Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #18 Skrevet 23. desember 2012 Kaller du 2 år flere år?? Latterlig! Det tabbet jeg meg nok ut litt. har nemlig endret på ganske mange småopplysninger her, glemte den med to år... Jeg burde vel kanskje ha dobblet antall år, minst. og legge til at vi var samboere lenge. Essensen er rett, men jeg vil helst ikke være så grusomt lett å kjenne igjen. Anonym poster: e7b5453641f182b34b0d349326eaa1e7 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #19 Skrevet 23. desember 2012 Ville syntes det var merkelig om en man holder på med inviterte eks på julaften selv om de sier at det ikke er noe mellom dem. Be han gå til VG sin julesentral, der finner han sikkert noen å feire jul med. Anonym poster: 4d36617974d81d4f682e04f7c2e416f5 2
-Jiinxs- Skrevet 23. desember 2012 #20 Skrevet 23. desember 2012 Det er jo bare til å spørre eksen din, selv om jeg ville heller vært alene enn å tilbringe julaften med dama jeg ikke kan få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå