Ibanez Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Hei på dere! Jeg har fått meg en oppggave å kjøpe gave til meg selv for en i familien. Har fått en tusenlapp men tror ikke det er nødvendig å bruke 1000 kroner på en krølltang for en nybegynner. Har kun brukt en 7-9 år gammel krølltang før og det ble stygt når jeg gjorde det selv. Har en del youtube tutorials å gå gjennom for å si det slik. Det jeg vet jeg vil ha i en krølltang er. - Må ikke lage slik stygg kant som man får av den hempen som man fester håret med, dersom den har en slik. - Krøllene må vare en god stund i mitt naturlige veldig rette hår. - Ikke slite så grusomt på håret. Har lest noe om keramisk belegg men forstår lite. -Det skal se bølgete ut/ "naturlig". Et eksempel på for krøllete er dette Jeg vil heller ha noe som ligner dette håret her Begynner å haste, skal helst ligge under treet i morgen Har en del frisørsalonger på kjøpesenteret her jeg bor + chlas olson. Vil helst høre erfaringer her før jeg spør en frisør som prakker på meg en krølltang som er dyr, bare for å selge. Om jeg er så uheldig å mæte en slik person. Noen som har en spesifikk krølltang å anbefale, eller tips som jeg kan gå etter? Gjerne noe jeg burde styre unna. Takk
Callisto83 Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Mye handler nok om riktig teknikk, spesielt det at tuppene ikke blir seende fæle ut. Dvs, passe på og rulle håret riktig vei ift hempen og få tuppene inni. På hår som er vanskelig og krølle kan en tynn omkrets på jernet være grei, for krøllene vil mest sannsynlig løse seg opp litt iløpet av dagen. Eventuelt kan man rulle det krøllete håret i noen store borrelåsruller så de ikke blir så tette. Jeg kjøpte nylig en 38mm krølltang av merket Babyliss. Er fornøyd med den, men det er fordi den gir den effekten jeg vil ha, som ikke er spesielt krøllete, men mer løst og 'flippy' Ta turen til butikker som expert, clas ohlson, eljkjøp osv og ta en titt. Se og kjenn på krølltangen hvordan den vil være å bruke. Angående kjeramiske overflater osv så vet jeg ikke hvor 'bra' noe av det er - krølling av håret sliter ganske mye uansett hvis man bruker varme. Hva med varmeruller? Kunne det vært noe? Da kan man også få den effekten du vil ha
kills Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Uff, jeg har ingen anelse, leter etter en god tang selv.. Men har hørt mye bra om Gorgeous sin og den koster vel 599
Ibanez Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2012 Takk for svar Jeg drar på butikken og kjøper noe jeg tror fungerer , og eventuelt bytter den etter å ha sjekket mer opp på den aktuelle dersom den ikke faller i smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå