Gå til innhold

Kommer man noen gang over forelskelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på. Er sammen med kjæresten min på tredje året og tenker likevel en del på han jeg var forelsket i før ham. Han var en jeg delte mange dype samtaler med og som jeg fortsatt kjenner et stikk av følelser for når jeg tenker på. Samtidig har jeg en kompis jeg har tenkt på som "the One " i en del år selv om vi aldri var kjærester eller kysset osv. Vi har bare en utrolig god kjemi veldig dyptliggende og føler egentlig at vi er sjelevenner omtrent. Alt dette tenker jeg mens jeg er sammen med kjæresten min som jeg elsker og ikke vil miste. Er dette normalt? Flere som tenker sånn? Blir sprø av dette noen ganger. Man kan jo ikke ha tre på en gang.. Noe jeg heller ikke ønsker, men klarer liksom ikke se for meg disse andre guttene med kjærester heller.

Dette ble rotete.. Men kommer man noen gang over noen man har elsket?

Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Finnes vel ikke noe fasit-svar på det her, men du kan ihvertfall gjøre ditt for ikke å fore denne forelskelsen din...dersom det nåværende forholdet ditt er verdt det, mener jeg. Det er i det hele tatt en synd og en skam at flerkoneri og flermanneri ikke er akseptert.

Skrevet

Det er i det hele tatt en synd og en skam at flerkoneri og flermanneri ikke er akseptert.

Hvorfor?

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Hvorfor?

Fordi det ikke er noen andres business, først og fremst?

• Liker 2
Skrevet

Alle disse trådene om forelskelser man ikke glemmer og som man får mens man er i et fast forhold, viser vel at mange ikke klarer å bare fokusere følelser mot en person hele livet. Og slik samfunnet vårt er bygget opp er det forventet at man blir par, får barn og holder sammen resten av livet. Tidligere var det en trygghet og praktisk anordning som var det beste for alle. I dag er de fleste mer selvstendige og klarer seg bedre på egen hånd, og søker derfor oftere ut mot spenning enn trygghet.

Det jeg prøver å si er at forelskelser skjer, og de går over hvis du ikke forer dem med tanker og drømmer - men det er vanskelig! For samtidig lever jo mange i forhold som blir ensformige og kjedelige i lengden. Forelskelser som var en gang i tiden vil bli gode minner og det er ikke farlig å ha litt gode følelser innerst inne for en du en gang i livet vr forelsket i, det er verre hvis du treffer vedkommende jevnlig....

Skrevet

Det lurer jeg på. Er sammen med kjæresten min på tredje året og tenker likevel en del på han jeg var forelsket i før ham. Han var en jeg delte mange dype samtaler med og som jeg fortsatt kjenner et stikk av følelser for når jeg tenker på. Samtidig har jeg en kompis jeg har tenkt på som "the One " i en del år selv om vi aldri var kjærester eller kysset osv. Vi har bare en utrolig god kjemi veldig dyptliggende og føler egentlig at vi er sjelevenner omtrent. Alt dette tenker jeg mens jeg er sammen med kjæresten min som jeg elsker og ikke vil miste. Er dette normalt? Flere som tenker sånn? Blir sprø av dette noen ganger. Man kan jo ikke ha tre på en gang.. Noe jeg heller ikke ønsker, men klarer liksom ikke se for meg disse andre guttene med kjærester heller.

Dette ble rotete.. Men kommer man noen gang over noen man har elsket?

Det kommer an på hvor usikker man er.

Du virker usikker.

Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

du sammenligner ikke bare den nye med den gamle da, pga du føler du hadde det bedre i forholdet med eksen?

det er som regel ett tegn på at man har gått for fort inn i ett forhold. eller at man rett og slett ikke har det så bra.

Skrevet

Eller en ting i vårt rike nytelses-samfunn: Vi søker lykke og personlig nytelse og kjeder oss med en gang. Ingen gidder å jobbe for noe og alle er så kravstore og skal ha det topp hele tiden.

Alt for mange lar rett og slett følelsene styre for mye og viser for lite handling.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om det ikke ofte er slik at en forelskelse man ikke får 'levd ut' kan bli liggende i minnet helt til den er 'ferdigbehandlet' - for å bruke det begrepet.

Det kan ha vært for raskt å gå inn i det forholdet du er i nå. Det kan ha vært at du ikke fikk eller tok, eller kanskje innså at du hadde behov for, tiden til å bearbeide denne forelskelsen ?

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...