AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #1 Skrevet 22. desember 2012 Jeg har nettopp kommet hjem for to uker siden etter 2 års opphold i asia. Jeg har holdt kontakten med de kjente her hjemme gjennom facebook for det meste og litt chatting. En del av vennene mine virket veldig glade da jeg sa jeg skulle komme hjem, og jeg hadde lagt planer med flere av dem om å møtes før jeg reiser tilbake igjen som nå er om 3 dager. da har jeg vært hjemme i 2 uker og 3 dager. Jeg har ikke hørt fra en eneste sjel siden jeg kom hjem. Har snakket med dem på facebook, sendt noen sms og forhørt, noen svarer meg aldri, mens andre kommer med undskyldninger som de er syke eller opptatt. Jeg har hatt planer på dag og klokkeslett med flere venner, men så hører jeg ingenting fra dem, jeg kontakter dem men enten tar de ikke telefonen, eller så svarer de på sms senere på kvelden at de glemte av avtalen. Dette har skjedd med alle vennene jeg hadde avtale med, som er sikkert 10-15 stk. Tydeligvis ingen som har gledet seg til jeg skulle være hjemme, ingen vil møte meg heller. Hun ene spurte meg om å kjøpe noen ting til henne i tax free som jeg gjorde, hun også avbrøt og glemte avtalene vi hadde... Jeg blir så utrolig lei meg.. Hva er galt med meg? jeg må jo være det store problemet siden absolutt ingen vil være med meg.. Det gjør så vondt inni meg å vite at jeg ikke har noen her i livet, kun foreldre og familie.. Jeg ser folk skylder på sykdom, så ser jeg at de er ute å koser seg med andre venner istedenfor.. Jeg hater disse falske kommentarene "å så morro du er hjemme, vi må møtes en dag å ta en kaffe eller noe slik" så når man da kontakter dem så er det full nedslag... Har lyst å gråte, føler meg så mislykket, så alene på mange måter.. Alle trenger venner, men jeg har ingen...hvorfor? Anonym poster: 1b92e267d79df7d25da4e1762cdc3b80
Silfen Skrevet 22. desember 2012 #2 Skrevet 22. desember 2012 Fordi det bare er slik. Jeg har flyttet mye rundt selv og ikke alltid vært den flinkeste til å holde kontakten med folk. Men så har det vært slik at også jeg har vært tilbake et sted jeg har flyttet fra og hatt avtaler og diverse. Men ofte blir det ikke holdt. Så nå gir jeg stort sett faen i folk. Men du er ikke mislykket av den grunn. Det er det alle andre som er. Tenk å ikke være ærlige og holde avtaler og løfter. Hvem vi ha noe med slike personer å gjøre uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #3 Skrevet 22. desember 2012 Det kan ikke være julestress som er problemet da? Jeg har nok avvist et par stykker på grunn av det. Ring dem når julen er over. Anonym poster: 5dd372914fc332fd451e9a201131e455
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Åh, ser nå at du skal reise tilbake straks. Jeg anbefaler uansett å ringe, ikke sende meldinger. Anonym poster: 5dd372914fc332fd451e9a201131e455 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #6 Skrevet 22. desember 2012 Jeg føler meg helt tom, bare en stor stein som ligger nedi magen min. Føler meg så ensom og alene. Det er så vondt og skuffende å vite at ingen vil se deg, ingen bryr seg om deg, folk driter i hvordan jeg har det. Jeg ringer men ingen tar tlf, eller de kommer med en dårlig undskyldning når jeg spør hvorfor de aldri møtte meg. Når noen nå sier "sorry, men vi kan treffest imorgen da?" da holder jeg ikke pusten, de avtalene blir alltid glemt de også.. Føler meg som en taper--- Anonym poster: 1b92e267d79df7d25da4e1762cdc3b80
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #7 Skrevet 22. desember 2012 Har du vært på Koranskole så lenge? Anonym poster: 80d4eed024d0d333db7480c70f965d90
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #8 Skrevet 22. desember 2012 Ikke noe Koranskole, jeg traff en mann der, som jeg ble boende med, og som jeg fortsatt bor med.. Anonym poster: 1b92e267d79df7d25da4e1762cdc3b80
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #9 Skrevet 22. desember 2012 Trist å høre at du har det sånn, men dessverre så kan vi mennesker oppføre oss som drittsekker. Folk er generelt veldig dårlige på å holde avtaler, er min erfaring, heldigvis med noen få unntak. Og folk er gjerne mye dårligere på å prioritere venner man ikke ser så ofte, noe jeg tror kan ha skjedd i ditt tilfelle. De mener det nok oppriktig når de sier at det hadde vært koselig å treffe deg, men de er rett og slett dårlige på å planlegge og prioritere. Men det er ikke deg det er noe galt med! Kos deg med familien du, før du drar hjem igjen. Ønsker deg en fin juleferie! Klem Anonym poster: 86e33fe65b4691aa6e50173e0a59daed
Avalon Skrevet 23. desember 2012 #10 Skrevet 23. desember 2012 Prøv så godt du kan å drit i dem! Neste gang du skal hjem til Norge og hvis noen kommer med noen kommentarer om å treffes og "gudamei så gøy" osv, si rett ut at du ikke har tid til sløse bort energi på avtaler som ikke blir holdt! Eller noe i den duren, det hadde jeg ikke nølt med!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #11 Skrevet 23. desember 2012 Takk for svar Jeg har nå bestemt meg kraftig for å drite i alle de falske vennene, jeg gidder ikke å bruke energi på å gjøre meg klar å vente på ting som ikke kommer til å skje, jeg skal nyte jula, bake, lage mat, pynte, ligge i badekaret og slappe av med julemusikk.. Og ha en utrolig høy kosefaktor med meg og min familie Anonym poster: 1b92e267d79df7d25da4e1762cdc3b80 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. desember 2012 #12 Skrevet 23. desember 2012 Takk for svar Jeg har nå bestemt meg kraftig for å drite i alle de falske vennene, jeg gidder ikke å bruke energi på å gjøre meg klar å vente på ting som ikke kommer til å skje, jeg skal nyte jula, bake, lage mat, pynte, ligge i badekaret og slappe av med julemusikk.. Og ha en utrolig høy kosefaktor med meg og min familie Anonym poster: 1b92e267d79df7d25da4e1762cdc3b80 Jeg har vært igjennom lignende selv... Saken er at selv om ikke vennene mine kan stille opp for meg når jeg skulle ønske at de gjorde det, så har jeg det faktisk veldig fint sammen med de når både de og jeg har tid til det.. Noen falske venner har jeg kuttet ut selv. Jeg tenker vel på de som egentlig ikke er ute etter noe annet enn å utnytte og som ikke stiller opp når man faktisk trenger noe tilbake. Ikke kutt de ut, men ha et mer avslappet forhold til dette, så skal du se at folk vil stille opp for deg etterhvert også :-).
-Jiinxs- Skrevet 23. desember 2012 #13 Skrevet 23. desember 2012 Kjipt å høre. Men du kan jo ta en tur innom denne tråden da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå