Gå til innhold

Han forlater meg fordi jeg ikke vil ha barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og kjæresten min har vært sammen i fem år, jeg har barn fra før og vil ikke ha flere, men han ønsker sterkt å bli far. Nå har han funnet ut at han ikke gidd å være med meg lenger fordi jeg ikke gir han ett barn. Problemet er at vi begge elsker hverandre og vil egentlig ikke ha andre. Det smerter veldig når jeg tenker at han skal få barn med en annen og at en annen kvinne skal få hans kjærlighet.

Jeg ønsker å forsetter forholdet, men forstår jo at jeg ikke kan tvinge han til å bli.

Tenker noen ganger om jeg bare skal gi han ett barn selv om jeg ikke vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få barn når du ikke vil... Du finner deg en mann som ikke trenger barn, han finner en kvinne som vil ha barn. Da vil kjærligheten for hverandre blekne, nå er dere i en alvorlig klinsj, han vil ha barn, du ikke, ingen av dere skal kompromissere når det er snakk om barn, det er en alvorlig greie. dessverre, dere må videre.

Anonym poster: 2be051f5bd9e2de491a713920760bd7d

• Liker 31
Skrevet

Du kan nok ikke hindre han i å få seg et barn. Dessverre. Ville du greid å leve med tanken på at du hindrer han i å få oppfylt ett av hans sterkeste ønsker? Jeg ville ihvertfall ikke greid det..

• Liker 17
Skrevet

Så egoistisk du er!

Anonym poster: a6ea3f4f9a6c76bf04a357be84fbc6a0

• Liker 3
Skrevet

Og forresten; ikke få deg et barn med mindre du virkelig vil. Tenk på barnets fremtid. Jeg hvet hvordan det er å vokse opp i et hjem hvor jeg egentlig ikke er ønsket. eneste grunnen til at de beholdt meg var fordi de ikke ville ta abort. De ville ikke drepe et levende individ. det endte med depresjon i tenåringsalderen, krangler, selvskading, barnevernet og nå har jeg overhode ikke kontakt med foreldrene mine lenger.. Yes.. så tenk over konsekvensene for dine valg.

• Liker 13
Skrevet

For å sette meg inn i hans situasjon så hadde jeg følt meg veldig urettferdig behandlet. Du har barn fra før, og valgte å få barn med en annen mens han ikke får denne muligheten. Jeg ville iallefall ha reagert veldig på dette, at eksen din ville du ha barn med men ikke han. Men det er jo ikke så lurt for deg å sette et barn til verden som du egentlig ikke vil ha da. Det skjønner jeg også. Men veldig trist at ett forhold skal ryke pga dette.

Skrevet

Nå har han funnet ut at han ikke gidd å være med meg lenger fordi jeg ikke gir han ett barn.

Det er derfor man får han klippet så snart man går inn i et forhold sammen. Da trenger man ikke frykte at han får slike tanker.

Anonym poster: 3b8adf39e37b92c94238b09eda6b5181

• Liker 4
Skrevet

Så egoistisk du er!

Anonym poster: a6ea3f4f9a6c76bf04a357be84fbc6a0

Så lite opplyst du er!

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha flere barn?

Gjest SpaceBaby
Skrevet

"En unge er ikke det værste som kan skje", sa en gammel sjøulk til meg en gang.

• Liker 3
Skrevet

"En unge er ikke det værste som kan skje", sa en gammel sjøulk til meg en gang.

I enkelte tilfeller er det nettopp noe av det verste som kan skje....

Det er ikke alle som ønsker seg barn.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

I enkelte tilfeller er det nettopp noe av det verste som kan skje....

Det er ikke alle som ønsker seg barn.

Men i dette tilfellet, dersom hun skulle bli gravid med mannen hun elsker og som også elsker henne, tror jeg muligheten er stor for at hun ikke ville angre på det i ettertid.

• Liker 5
Skrevet

Men i dette tilfellet, dersom hun skulle bli gravid med mannen hun elsker og som også elsker henne, tror jeg muligheten er stor for at hun ikke ville angre på det i ettertid.

Kanskje, kanskje ikke.

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke.

Det kan du si om alt her i livet. Dersom TS virkelig mener det hun skriver i åpningsinnlegget, syns jeg det er dumt at det skal bli slutt fordi hun ikke ønsker seg en unge til. Men det er uansett hennes tap i så fall. Ikke min business, bare mine 50 cents.

Skrevet

Det kan du si om alt her i livet. Dersom TS virkelig mener det hun skriver i åpningsinnlegget, syns jeg det er dumt at det skal bli slutt fordi hun ikke ønsker seg en unge til. Men det er uansett hennes tap i så fall. Ikke min business, bare mine 50 cents.

Det er dessverre noen forhold som blir avsluttet pga den ene parten ikke ønsker seg barn.

Jeg ser ikke helt hvorfor en mann/kvinne skal få barn for å redde forholdet.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg skjønner at det er vondt, men jeg hadde nok gitt slipp på forholdet når dere ønsker dere så forkjellige ting. Hvis du overtaler han til å bli nå, vil han ok alltid ha et håp om at du ombestemmer deg.

Og jeg syns ikke du skal få barn med han, om dette ikke er noe du selv ønsker. Bare det at du skriver "gi han et barn" viser jo at dette ikke er noe du vil.

• Liker 9
Skrevet

jeg hadde gjort det samme om jeg var i hans situasjon.

Anonym poster: 42ec6eb9dabca90b742a40cb3b55c503

• Liker 5
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Det er dessverre noen forhold som blir avsluttet pga den ene parten ikke ønsker seg barn.

Jeg ser ikke helt hvorfor en mann/kvinne skal få barn for å redde forholdet.

Ja altså, det er deres business hvordan de velger å løse det her. Men jeg hadde i vært fall blitt sur dersom jeg var i hans posisjon. Hun har allerede et barn med en annen og deler noe av det største i livet med ham, men hun er ikke villig til å dele det samme med den som er der for henne her og nå, dette på tross av at de elsker hverandre og ingen av dem har lyst til å gjøre det slutt. Hvorfor? Fordi hun "ikke ønsker seg flere barn" og ferdig med den saken, liksom.

Jeg hadde også gått dersom jeg var ham, av to grunner:

1) Fordi han ønsker seg barn

2) Fordi hun ikke er opptatt av at også han skal være lykkelig.

• Liker 4
Skrevet

Rart at dere var sammen så lenge uten at dette emnet kom opp? Eller at dere ignorerte denne uenigheten så lenge..

• Liker 11
Skrevet

Ja altså, det er deres business hvordan de velger å løse det her. Men jeg hadde i vært fall blitt sur dersom jeg var i hans posisjon. Hun har allerede et barn med en annen og deler noe av det største i livet med ham, men hun er ikke villig til å dele det samme med den som er der for henne her og nå, dette på tross av at de elsker hverandre og ingen av dem har lyst til å gjøre det slutt. Hvorfor? Fordi hun "ikke ønsker seg flere barn" og ferdig med den saken, liksom.

Jeg hadde også gått dersom jeg var ham, av to grunner:

1) Fordi han ønsker seg barn

2) Fordi hun ikke er opptatt av at også han skal være lykkelig.

Jeg hadde gjort det samme, jeg hadde gått.

Men, jeg synes ikke at det er rett og komme med argument nr 2 når en forlater partneren.

En kan snu argument nr 2 andre veien også. Han er ikke opptatt av at hun skal være lykkelig, da han ønsker seg barn.

En kan ikke tvinge folk heller. Det er ikke sånn det fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...