Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kålrabistappe skal være UTEN gulrot. Det heter da kålrabistappe, ikke rotgrønnsakstappe!

Dessuten mister kålrabistappen smak når man blander potet og/eller gulrot i den.

Anonym poster: 4efe41c1ef27854b542f95f8dcd2fbc6

Hellstrøm er enig: Og om du lurer på tilbehøret? Kålrabistappe, selvsagt. Denne skal inneholde kålrabi, kålrabi, og kålbrabi, og kjøres så i en foodprosessor og smakes til med salt og pepper.

Kilde: http://www.tv2.no/underholdning/gkn/hellstroem-slik-faar-du-det-beste-pinnekjoettet-3065743.html

Skrevet

Hellstrøm er enig: Og om du lurer på tilbehøret? Kålrabistappe, selvsagt. Denne skal inneholde kålrabi, kålrabi, og kålbrabi, og kjøres så i en foodprosessor og smakes til med salt og pepper.

Kilde: http://www.tv2.no/un...et-3065743.html

Men jeg er uenig med Hellstrøm. Må være lov det og. :)

Kålrabistappe med poteter er mye mer familievennlig på grunn av den milde smaken. Og jeg liker ikke konsistensen til de glattkjørte stappene.

Anonym poster: c79f32b2d1ce63a1e7e2f239a0d7e4d2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Morsomt å lese alle bastante meninger her inne...det SKAL være slik og i alle fall SLIK!!!

VÅRT pinnekjøtt er alltid 2/3 del vanlig pinnekjøtt og en tredel røkt. De siste minuttene står pinnekjøttet og "svir" seg litt i ovnen...nam...Vi lager en nydelig saus med base fra krafta etter pinnekjøttet. Ikke for tynn - ikke for tykk. Kålrabbistappa inneholder litt potet og litt gulrot - og ikke most for mye... ;)

Så vidt jeg vet er det ingen regel/lov for hva og hvordan den skal tilberedes...smaken er som baken og i lang tid har den blitt servert på ulike måter i Norges land!!

Lighten up, folkens!!

God julaften i morgen og koooooos dere!! :Nikke:

Endret av Thomasine
  • Liker 2
Skrevet

TS her.

Da var pinnekjøttmiddagen fortært, og jeg tenkte å gi en liten tilbakemelding: Måltidet ble meget bra!

Det endte med at jeg lagde en slags sjysaus med noe ribbesaus jeg hadde fra før (fy, ja, ok, men den er så god). Men jeg informerte mine gjester om at pinnekjøtt skal egentlig ikke spise med saus, og jammen var det bare jeg som spiste sausen også (må ha litt på pottitta). Også lagde jeg kålrabistappe fra bunnen av, var jo ikke vanskelig i det hele tatt! Fulgte tipsene her, men tok med bittelitt potet og gulrøt, ble kjempegodt!

Så tusen takk for gode tips alle sammen!

Anonym poster: 09e8645db4ab853dc66fc06d74da6dcd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...