Maye79 Skrevet 22. desember 2012 #1 Skrevet 22. desember 2012 Jeg er desverre en som måtte erfare dette selv.... virker det for godt til å være sant, ja, så er det nok mest sannsynlig det!! Bunaden hadde mange feil og mangler - bare synd en arbeidsom kineser har kastet vekk så mange timer og sting.... Firmaet er veldig useriøst, og leverer absolutt ikke det de lover!! 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #2 Skrevet 22. desember 2012 Jeg kan ikke fatte og begripe at noen er så dumme at de i det hele tatt vurderer å få bunaden sydd i Kina. Anonym poster: 03144ddc6ce2728b67059a477d94d361 9
Cordelia Skrevet 22. desember 2012 #3 Skrevet 22. desember 2012 På en ordentlig bunad bruker man lokale sømmersker som kjenner til draktradisjonene, verre er det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Lever tilbake bunaden, de lover jo å ordne opp for seg.. Anonym poster: 1aca47bee5aca939a586c426935a2ff8
Gjest Blur Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Seriøst! Bunad fra KINA.... Eh............. 5
Nuffen Skrevet 22. desember 2012 #6 Skrevet 22. desember 2012 Jeg er desverre en som måtte erfare dette selv.... virker det for godt til å være sant, ja, så er det nok mest sannsynlig det!! Bunaden hadde mange feil og mangler - bare synd en arbeidsom kineser har kastet vekk så mange timer og sting.... Firmaet er veldig useriøst, og leverer absolutt ikke det de lover!! I god KG-ånd, så er dette takken du får for å advare folk her inne. Synd, men sant. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #7 Skrevet 22. desember 2012 I god KG-ånd, så er dette takken du får for å advare folk her inne. Synd, men sant. Jepp, ts skriver en advarsel, og får til svar "synd for deg, når du er så dum." Anonym poster: 1aca47bee5aca939a586c426935a2ff8
Cordelia Skrevet 22. desember 2012 #8 Skrevet 22. desember 2012 Er det feil på bunaden, så har man reklamasjonsrett. Men som sagt, kvalitet koster.
Gjest Surrehodet Skrevet 22. desember 2012 #9 Skrevet 22. desember 2012 Nå banner jeg muligens i kirken. Men er det ikke bedre at flere bruker nasjonaldrakten vår? Det jeg mener er, at det er bra at folk har råd til å kjøpe seg en bunad selv om den er sydd av en kineser. (og nei, jeg har ikke en "billig bunad") At kvaliteten ikke holder mål i dette tilfellet er synd, og TS bør absolutt sørge for at de retter opp feil og mangler ihht kjøpsloven. Og det er mange som setter pris på slike tilbakemeldinger, så drit i å gi h*n pepper. 1
Maye79 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2012 Bunaden er sent i retur, og jeg har ikke tapt en krone..., bare dyrebar tid!! Bare sånn at det er sagt, så får husfliden mange bunader brodert i kina, og i andre land hvor brodering fortsatt er noe som læres videre til yngre tradisjoner.. Jeg har nåvært i kontakt med en "norsk" kineser som skal brodere for meg, på stoff fra husfliden..., og jeg har full tiltro til at resultatet blir bra...., så det er ikke nasjonaliteten som er problemet (i mine øyne), men firmaets seriøsitet og kunnskap!! Grunnen til at jeg skrev denne tråden, var at jeg selv fikk få svar da jeg søkte på temaet FØR jeg bestillte, men eneste ankepunktet folk har, var som her, at den ble produsert i kina, og ikke i den norske fjellheimen....,men for meg var det ingen god nok grunn for å ikke spare 15000++ Nå har jeg erfart at det ikke bare er dette som er problemet. Om folk vil slenge drit, så vær så god - tråden var ikke rettet mot deg!!
Cordelia Skrevet 22. desember 2012 #11 Skrevet 22. desember 2012 (endret) Nå banner jeg muligens i kirken. Men er det ikke bedre at flere bruker nasjonaldrakten vår? Det jeg mener er, at det er bra at folk har råd til å kjøpe seg en bunad selv om den er sydd av en kineser. (og nei, jeg har ikke en "billig bunad") At kvaliteten ikke holder mål i dette tilfellet er synd, og TS bør absolutt sørge for at de retter opp feil og mangler ihht kjøpsloven. Og det er mange som setter pris på slike tilbakemeldinger, så drit i å gi h*n pepper. Nei, vanlige festdrakter ser jeg ikke problemet med at blir produsert andre steder. Men de offisielle bunadene er noe helt annet. Da en skal ha kunnskap om tradisjoner, og det er visse stoffer og mønstre som blir brukt, av fare for å høres helt bunadspoliti ut, men det en ganske essensiell del. Mht. spesielle stoffer og mønstre. Bunaden er sent i retur, og jeg har ikke tapt en krone..., bare dyrebar tid!! Bare sånn at det er sagt, så får husfliden mange bunader brodert i kina, og i andre land hvor brodering fortsatt er noe som læres videre til yngre tradisjoner.. Jeg har nåvært i kontakt med en "norsk" kineser som skal brodere for meg, på stoff fra husfliden..., og jeg har full tiltro til at resultatet blir bra...., så det er ikke nasjonaliteten som er problemet (i mine øyne), men firmaets seriøsitet og kunnskap!! Grunnen til at jeg skrev denne tråden, var at jeg selv fikk få svar da jeg søkte på temaet FØR jeg bestillte, men eneste ankepunktet folk har, var som her, at den ble produsert i kina, og ikke i den norske fjellheimen....,men for meg var det ingen god nok grunn for å ikke spare 15000++ Nå har jeg erfart at det ikke bare er dette som er problemet. Om folk vil slenge drit, så vær så god - tråden var ikke rettet mot deg!! Det er da ikke så mange som har slengt dritt her, er det da det? Endret 22. desember 2012 av Cordelia 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #12 Skrevet 23. desember 2012 http://norskebunadstradisjoner.com/home/children.html Hahahahhaha!! Her har de photoshopet inn barneansikter på voksne mennesker i bunad, hvor bildene er mest sannsynlig googlet og stjelt. Og likevel lar folk seg lure. Anonym poster: 31e277817f22b4f8ccd7f21e9abb5381 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #13 Skrevet 23. desember 2012 http://norskebunadstradisjoner.com/home/children.html Hahahahhaha!! Her har de photoshopet inn barneansikter på voksne mennesker i bunad, hvor bildene er mest sannsynlig googlet og stjelt. Og likevel lar folk seg lure. Anonym poster: 31e277817f22b4f8ccd7f21e9abb5381 Lol det så falskt ut ja! Anonym poster: 1f39c59f7989352ff50f51a7f9ca828b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #14 Skrevet 23. desember 2012 http://norskebunadstradisjoner.com/home/children.html Hahahahhaha!! Her har de photoshopet inn barneansikter på voksne mennesker i bunad, hvor bildene er mest sannsynlig googlet og stjelt. Og likevel lar folk seg lure. Anonym poster: 31e277817f22b4f8ccd7f21e9abb5381 Hva i helv***? Og folk bestiller fra denne siden? Creepy.. Anonym poster: f3fca54313fc56c2cc4b700be0e60aa2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå