Gå til innhold

Denne kjøper jeg ikke! (Uventet fødsel)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk veldig mulig... Er jo et eget tv-program som handler om folk som føder uten å vite at de er gravide =)

• Liker 13
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er vanskelig å tro ja, men hvorfor skulle hun lyve om det? Ikke alle får en stor struttende mage, men legger heller på seg lit overalt. Og mange har månedtlige blødninger i graviditeten, som kan minne om en liten menstuasjon. Symptomer variere jo også fra kvinne til kvinne, og mange har ingen plager overhodet.

Det jeg syns er rarest er at hun ikke har kjent liv/spark. Men er man fullstendig uvitende om graviditet så tolker man det kanskje som noe annet.

• Liker 9
Skrevet

Det er nok mulig, men da tror jeg man har oversett mange av kroppens signaler! En ting er å oppdage det sent, men å gå igjennom en hel graviditet?? Puppene forandrer seg, babyen sparker, mensen uteblir, magen vokser..

Hun må ha merket noe, men valgt å se en annen vei og håpet på det beste.. Står heller ingenting om barnefar.. Men avisen vinkler dette som en solskinnshistorie.. Spesielt mener nå jeg.

• Liker 10
Gjest Elissima
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, at det går an å "plutselig" føde og ikke vite at man er gravid.. Det programmet på TLC som heter Oops I'm pregnant eller hva det var, virker som de har med folk som ikke er helt there. Altså sexundervisningen i USA er ekstremt dårlig. I USA er se fyfy, men våpen er greit...

• Liker 5
Skrevet

Ja, siden det ikke er nevnt noe om noen barnefar, antar jeg at det er jomfrufødsel, og da er det vel ikke rart at hun ikke har mistenkt noe? :laugh:

• Liker 6
Skrevet

http://m.db.no/2012/...odsel/24950880/

Selvfølgelig er dette bare tull! Hvordan kan man overse ni måneder med manglene mens, babyens spark, voksende mage etc etc?

Ok, la oss si at hun virkelig ikke skjønte tegninga. Men omgivelsene, la ikke de merke til det? Familie, venner eller kolleger, var det ingen som la merke til noe uvanlig??

Snakk om å være påståelig bedreviter!! Hvordan vet du liksom at dette selvfølgelig bare er tull? Det er fullt mulig å gå et helt svangerskap uten å merke det, du er tydeligvis ikke klar over det, men svangerskap oppfattes helt individuelt...! Tanken om graviditet slår vel kanskje mange av disse, men når svangerskapet oppfattes så annerledes og med så lite symptomer i forhold til hva man leser om at er vanlig, så er det fullt mulig at man ikke skjønner det før barnet er på vei ut. Neon er kanskje over gjennomsnittet treige, ja, men ikke alle trenger å være dumme likevel. Noen fornekter nok også virkeligheten... Flere av de man ser på TLC har jo faktisk også tatt graviditetstester som har vært negative og dermed har de slått den muligheten fra seg.

Veldig mange KG brukere som burde lære seg å ikke dømme alle over en kam med sine såkalte allvitende uttalelser...

Skrevet

Til dere som mener hun må ha kjent spark: jeg hadde morkaken foran og kjente ikke spark selv om jeg gikk to uker på overtid.

Anonym poster: cbffdc0368d05e50de1eb8f073cabee8

• Liker 10
Skrevet

Kjenner faktisk ei som fikk baby helt uventet. Hun er veldig overvektig da. Vet ikke om det kan ha noe å si..

Anonym poster: ca4cee557a5bdf9ebd0c58789adba625

• Liker 1
Skrevet

Hun må ha utrolig dårlig kontakt med sin egen kropp. Skummelt å tenke på i grunn.

• Liker 3
Skrevet

Det virker utrolig, men det betyr ikke at det ikke er mulig.

Svangerskap er forskjellige, og ikke alle merkes like godt. Slenger man på tung fortrengning og dårlig kontakt med kroppen, så er vi der!

Ps! Jeg har ikke lest lenken

Anonym poster: dc074b3b17828c0fa8c840de79caec20

• Liker 1
Skrevet

Syns det er tåpelig av dere som påstår at dette MÅ være tull! Hva vet dere om det? Svangerskap er forskjellige og noen synes det ikke på i det hele tatt. Noen har ingen plager what so ever, månedlige blødninger forekommer ofte i svangerskap, brystene trenger ikke ha forandret seg noe særlig (det har ihvertfall ikke mine), og dersom morkaka er foran så er det ikke uvanlig at man nesten ikke merker noe bevegelse.. SÅ det er fullt mulig at denne jenta gikk et helt svangerskap uten å vite det...!

• Liker 12
Skrevet

Ikke vær så arrogante bedrevitere! :balltre:Dere må da skjønne at noe er spesielt ved graviditetene når de ikke oppdages......

Anonym poster: e35d008ac81a9f9bac6851f434373b4f

• Liker 3
Gjest brutal mann
Skrevet

http://m.db.no/2012/...odsel/24950880/

Selvfølgelig er dette bare tull! Hvordan kan man overse ni måneder med manglene mens, babyens spark, voksende mage etc etc?

Ok, la oss si at hun virkelig ikke skjønte tegninga. Men omgivelsene, la ikke de merke til det? Familie, venner eller kolleger, var det ingen som la merke til noe uvanlig??

Manglende mens er normalt for mange kvinner. Ikke alle babyer er like aktive. For dem som ikke er i nærheten av å tenke tanken på graviditet kan de få og små bevegelsene fint forveksles med andre ting. I det store og hele, når ikke de som er rundt vedkommende en gang ser at vedkommende er gravid, hva da? Jeg tror nok det er mer forunderlige ting en som så som skjer her i verden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest og sett flere dokumentarer om dette tidligere, og jeg tror det er mulig, særlig for overvektige kvinner da overvektige kanskje er mer vant til å ha magesmerter og bevegelser i magen enn andre?

Det jeg syns er mest trist/ekkelt å tenke på, er at svært få unge kvinner i 2012 går 9 måneder uten å drikke alkohol så lenge de lever i den tro at de ikke er gravide... Og både skandinaviske og amerikanske unge jenter er kjent for helgefyll/"binge drinking", og vi vet alle hva alkohol under svangerskaper ofte fører til; føtalt alkoholsyndrom (http://en.wikipedia.org/wiki/Fetal_alcohol_syndrome)

Neppe tilfeldig at mange av barna til de "ubevisste gravide" har epikantisk/"mongolsk" øyefold.... :( En venninne av meg fant ut at hun var gravid først etter 3,5 måneder, i i løpet av de 3,5 månedene hadde hun drukket vin kanskje 6-7 ganger, og vært full "bare" 2 ganger, men da veldig full (utdrikkningslag). Da hun fødte barnet sitt kom det ut med "mongolske" øyefolder. Jeg må si at jeg tenkte mitt med en gang jeg så babyen. Dette barnet er nå 6 år og henger allerede veldig etter på skolen... :frown:

Anonym poster: 0dc0f734b8ff5e62f5041fb1564fb407

• Liker 1
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, at det går an å "plutselig" føde og ikke vite at man er gravid.. Det programmet på TLC som heter Oops I'm pregnant eller hva det var, virker som de har med folk som ikke er helt there. Altså sexundervisningen i USA er ekstremt dårlig. I USA er se fyfy, men våpen er greit...

Samboeren og jeg kaller det for skrekk-tv! :fnise:

Herregud så skummelt å plutselig skulle føde uten å ane noe!

• Liker 3
Skrevet

Min venninne var gravid 5 mnd uten å vite det. Mor til en jeg kjenner var gravid 6 mnd uten å vite det. Min mor hadde noe som minna om mensen i de 2 siste graviditetene hennes hver mnd før hun fødte. Har jobbet på barsel og der har det vært flere som har født uten å vite om at de var gravide. Har sett program om det, amerikansk program. Den ene kvinnen hadde vært gravid før på normalt vis, andre gang fikk hun nesten ikke mage heller, bare klagde over magesmerter eller noe lignende så fant de 8 mnd baby i magen på ultralyd.

Det er derfor det er noen medisiner som kvinner ikke bør ta som er teratogeniske (farlig for foster), nettopp fordi man ikke alltid vet om man er gravid eller ei. Det med drikking bør også alle kvinner i fertil alder være forsiktige med. Kvinner som går på p piller kan bli gravide og kanskje heller ikke får mensen.

Anonym poster: 591c96a4d1ac6c073b7e4863d8907755

• Liker 5
Skrevet

predictor-pregnancy-test-pregnancy-test-small-53466.jpg

Anonym poster: 1259fb2ebec10fe9325f110fd7b38561

• Liker 11
Skrevet

Det finnes selvfølgelig en tråd her inne om dette allerede!

Anonym poster: 9a6400a6126fb4608561f153aa36f359

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg ikke visst jeg var gravid pga alle andre plager som jeg fikk, så hadde dette kunne skjedd med meg i siste svangerskap. Magen var ikke større enn at det kunne skyldes usunn mat og vektoppgang, og de små sparkene kunne kjennes som luft i magen.

Anonym poster: 1297f2edcdd43913195a89309d486ece

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...