Gå til innhold

Bilde i invitasjonene

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Har fått et inntrykk av at det er vanlig å ta bilder til invitasjoner, med fotograf eller en venn som kan ta gode bilder, men er det så vanlig som jeg føler?

De bildene vi har av oss som er fine og brukbare, er ett eller to år gamle, det er jo litt kjekt å ha noe nytt? Samtidig synes jeg det er litt styr å få til en fotografering..

Hva gjør dere?

Endret av 2013 bryllup
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke ha bilde av oss i invitasjonene. Syntes det blir for amerikansk...

Skrevet

Jeg har aldri fått noen invitasjon med bilde, har ikke hørt om det før heller. Så jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er vanlig. Jeg ser ikke helt poenget. De man inviterer i bryllup vet da stort sett hvordan man ser ut fra før.

Anonym poster: 4c914e33840cdb305eba85631f70fa66

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde bilde av oss selv på invitasjonen, men det var et bilde vi hadde tatt av oss selv en vinterdag vi var ute og spaserte. Vi synes det var koselig, og fikk inntrykk av at andre gjorde det også. Har sett mange invitasjoner med bilde etter det. Det blir fort litt too much med proffe fotograf-bilder, dog.

Anonym poster: 99d11a70bf6161960e33444cc4dc6303

Skrevet

Har vel fått omtrent like mange uten bilde som med bilde. Det er ikke vanlig med fotografbilder til invitasjonen tror jegm har sett mange som bruker et fint bilde av begge uten at det trenger å være nytt.

Vi skal også ha bilde, tror jeg skal få Søstra mi til å ta noen av oss ute. Vi har ikke så mange bra bilder av oss to fra før,

Skrevet

vi skal ha bilde, men da et bilde vi selv har tatt av oss :) ikke noe fotograf til disse bildene

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ah de berømte kjærestebildene tatt av bryllupsfotografen som oppvarming mot den store dagen der alle blitzlampene er rettet mot brudeparet.

Nei. Vi har ikke det, og skal heller ikke ha det. Heller ikke bilder av oss på hjemmesisen eller hva det skal være. Har mer enn nok med å «øve» meg på å slappe av foran kamera på selve dagen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes disse bildene er kleine jeg.. "se så lykkelige vi eeeeer" ja, det er vel derfor dere skal gifte dere?

Litt for amerikansk for meg ;)

Og før noen kaller meg bitter - jeg er godt gift og lykkelig :)

Anonym poster: 938f76246a5502985257436931e30204

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri fått en invitasjon med bilder, og ikke hadde vi det selv heller. Ville ikke falt meg inn. På takkekortene derimot er det naturligvis et bilde.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Bilde blir det, det er det eneste som pynter opp på invitasjonen, men er enig i det der sier. Føler det blir både påtatt, amerikansk og kleint..

Får se om vi klarer å finne et gammelt bilde :)

Skrevet

Hm, nå må jeg revurdere bilde føler jeg. Vil ikke være klein eller amerikansk heller!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ser jeg har formulert meg dårlig. Jeg mente at det er litt for mye for oss å ta et nytt, proft bilde for invitasjonene. Jeg er vant med invitasjoner med bilde i og synes ikke det er rart, men koselig :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Synes du ska få søstera di til å ta noen bilder pusla ;) vi spør gjerne også noen kjente om vi ikke finner noen som allerede er tatt!

Skrevet

vi vurderer det, men det er fordi brudgommen er forelsket i et bilde som ble tatt av oss i sommer. bildet er nydelig, men jeg er ikke superkomfortabel foran kameraet, og ikke nevneverdig glad i bilder av meg selv.

vi får se. avgjørelsene skal tas nå ila to tre uker, da skal invitasjonene være på plass. om det er amerikansk eller ikke bryr jeg meg veldig lite om.

Skrevet

Vi får tenke på det :) Har noen uker på oss før avgjørelsen må tas. Dessuten spiller det jo sikkert ikke så stor rolle hvordan invitasjonene ser ut, viktigere å få en klar og forståelig tekst egentlig!

Skrevet

Vi får tenke på det :) Har noen uker på oss før avgjørelsen må tas. Dessuten spiller det jo sikkert ikke så stor rolle hvordan invitasjonene ser ut, viktigere å få en klar og forståelig tekst egentlig!

enig,. sitter med det nå faktisk. og ja, sannelig ser det ut til at vi får plass til "pent antrekk" helt nederst ;O

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det er stor forskjell på et naturlig bilde av det kommende brudeparet tatt på ferie, hverdagen eller hvor son helst, og kjærstebilder tatt av en proff der det kommende brudeparet åler seg rundt foran en hvit vegg. ;-)

bilder i en naturlig og spontan setting er veldig lite amerikansk og fjollete. Det er bare hyggelig synes jeg. :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri fått noen invitasjon med bilde, har ikke hørt om det før heller. Så jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er vanlig. Jeg ser ikke helt poenget. De man inviterer i bryllup vet da stort sett hvordan man ser ut fra før.

Anonym poster: 4c914e33840cdb305eba85631f70fa66

Sender dere brudebilde med takkekortene? Eller regner dere med at gjestene husker hvordan dere så ut? :)

Anonym poster: 763bb7f35376799bb3f6362e0834962f

Skrevet

Sender dere brudebilde med takkekortene? Eller regner dere med at gjestene husker hvordan dere så ut? :)

Anonym poster: 763bb7f35376799bb3f6362e0834962f

Man MÅ ikke ha bilde på takkekortene heller, like lite som av dåpsbarnet på takkekortet for dåpsgaven. Men for meg er det ikke noe rart å motta takkekort med bilde av brudeparet på. Invitasjonen kan man også gjøre akkurat som man vil selvfølgelig, men TS lurte på hvor vanlig det var - og da er jo svaret tydeligvis varierende. For noen er det vanlig og for andre ikke.

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på et naturlig bilde av det kommende brudeparet tatt på ferie, hverdagen eller hvor son helst, og kjærstebilder tatt av en proff der det kommende brudeparet åler seg rundt foran en hvit vegg. ;-)

bilder i en naturlig og spontan setting er veldig lite amerikansk og fjollete. Det er bare hyggelig synes jeg. :-)

...det er også forskjell på spontanbilder som er mørke og rotete med alt for lite hovedmotiv tatt med et drittkamera, og arrangerte bilder som er teknisk gode, pene å se på og hvor fotografen har klart å få frem både følelser og parets personlighet. Desverre ser jeg stort sett førstnevnte på invitasjoner.

Anonym poster: eef312411fcdd09539d6cb5e146a4694

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...