Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Venninna mi (er det ikke alltid det? ) klager over kviser hun får. Jeg sier det er fordi hun bruker masse sminke, men hun bruker all sminken for å skjule disse kvisene. Jeg har nok rett tenker jeg. Ikke sant? Er ikke huden mer utsatt for kviser om man bruker masse sminke? Hilsen hobbyhudpleierkake.
Gjest 1111 Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 Jeg vil tro du har rett. kan neppe være godt for disse kvisene at det kryper masse sminke oppi porene.. usj..
missfidget Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Min mening er at det kan godt hende, spesielt hvis hun er ikke nøye med sminkefjerning og vasking osv før hun legge seg. Jeg hadde anbefalt at hun bruker sminke som egnet seg for kvisete hud. Clinique har en serie så vidt jeg vet, og det finnes billigere og. Neutrogena har en god serie men er ikke sikkert om det finnes i Norge. Tror også det hadde egnet seg å bruke en slags nattekrem mot kviser om natten-MD Formulations har en som er fantastisk god.
Miss Marple Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har faktisk hørt av ved å bruke sminke beskytter man huden mot alt smuss og forurensing som kan gi kviser. Dog er det viktig at man renser huden morgen og kveld!
SunAndMoon Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Selvfølgelig får man mer kviser av å bruke så mye sminke! spesielt hvis man har 1 kg foundation/pudder i ansiktet Jeg har nesten ikke hatt kviser, fordi jeg bruker for det meste bare mascara, og litt foundation hvis jeg skal noe spesielt. Det er ikke bra for huden å ha så mye sminke på seg hele tiden, for den får ikke puste nok...tetter porene... Be henne om å rense huden godt, ta peeling/ansiktsmasker, og ikke bruk så mye sminke! Ikke bruk foundation/pudder hver eneste dag, tror det vil hjelpe litt. resultatene kommer etterhvert...
SunAndMoon Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har faktisk hørt av ved å bruke sminke beskytter man huden mot alt smuss og forurensing som kan gi kviser. Dog er det viktig at man renser huden morgen og kveld! Samme her! har faktisk det, men tror ikke at overbruk av sminke beskytter huden så godt...tror den gjør huden verre (flere kviser) over lang tid...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 kanskje hun rett og slett bruker feil type sminke? bruker foundation + pudder selv nesten hver dag og får ikke mer kviser av sminken. Er nøye med rens etc. og tror det er viktigere enn om du bruker sminke eller ikke. Dessuten har jeg oppdaget at litt sminke gjør at huden min tåler bedre laaange opphold foran pc-skjermen + tåler mer sol og støv.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mars 2004 #8 Skrevet 10. mars 2004 Tja hun glemmer ofte å fjerne sminken, og da mener jeg fler ganger i uka. men skal slutte å mase på henne jeg, om hun liker litt bulker her og der
Gjest Cuddly Skrevet 10. mars 2004 #9 Skrevet 10. mars 2004 Å rense huden må da være alfa omega - sminke eller ei :klø:
Christy Skrevet 11. mars 2004 #10 Skrevet 11. mars 2004 Jeg tror ikke det spiller noen rolle egentlig om du bruker sminke på dagtid, så lenge du fjerner den og renser huden sikkelig. Helst morgen og kveld, hvis ikke så..
starie Skrevet 11. mars 2004 #11 Skrevet 11. mars 2004 Det kommer veldig an på type og mengde sminke.
Suzy Skrevet 11. mars 2004 #12 Skrevet 11. mars 2004 Det er klart du har rett Kake-frøken! Hvis ikke huden blir renset skikkelig og får puste så blir det jo tett og stygt. Har akkurat gått gjennom ei uke med teatersminkebruk (på kvelden) og sjøl om jeg renset godt etterpå spratt kvisene ut. Usj!! :-?
SunAndMoon Skrevet 11. mars 2004 #13 Skrevet 11. mars 2004 akkurat gått gjennom ei uke med teatersminkebruk (på kvelden) og sjøl om jeg renset godt etterpå spratt kvisene ut. Usj!! :-? ja, æsj!! Vet hva du snakker om, var med på musikal på folkehøyskolen ifjor...fikk masse kviser pga teatersminka, uansett hvor godt jeg renset huden... :-x (brukte teatersminke 1-2 uker)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #14 Skrevet 11. mars 2004 Mener ikke å spore av , men det er vel et apropo Kan dere tipse om noen gode sminke fjerne produkter`?
Christy Skrevet 11. mars 2004 #15 Skrevet 11. mars 2004 Mener ikke å spore av , men det er vel et apropo Kan dere tipse om noen gode sminke fjerne produkter`? Jeg bruker Loreal sminkefjerner og synes den er god. Ellers så jeg at Simple Conditioning eye make up remover fikk best i test av Norsk ukeblad Får prøve den som vil.. Men den koster jo bare 33 kr, kan jo være verdt et forsøk. Hvis det var øyesminken du mente.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 11. mars 2004 #16 Skrevet 11. mars 2004 Skjønner nesten ikke at folk greier å bruke krem/pudder i ansiktet jeg. Gjorde det selv før, men det så utrolig nasty ut da solen skinte og så smeltet det + at det smeltede tørket slik at det så ut som huden slo sprekker! Nei takke meg til ren hud, jeg har ikke hatt kvise på et år faktisk, siden jeg sluttet med disse greiene! :o (så klart kan de som VET å legge sminke bruke dette uten at jeg skal blande meg )
SunAndMoon Skrevet 11. mars 2004 #17 Skrevet 11. mars 2004 For å fjerne mascara og leppestift bruker jeg Maxfactor's "remover for long lasting make-up", koster en 50-lapp, og til resten av ansiktet Vaseline Intensive Care's Mild Facial Cleansing Mousse, koster mellom 30-50 kr et sted...tilslutt Vaseline Intensive Care's ansiktskrem Forresten...anbefaler den blå boksen med Nivea krem, den fete kremen, passer ekstra på huden ute i kulda (den er ikke så dyr heller)
Suzy Skrevet 12. mars 2004 #20 Skrevet 12. mars 2004 Jeg bruker Loreal sminkefjerner og synes den er god. Ellers så jeg at Simple Conditioning eye make up remover fikk best i test av Norsk ukeblad Får prøve den som vil.. Men den koster jo bare 33 kr, kan jo være verdt et forsøk. Hvis det var øyesminken du mente. Jeg bruker Simple ansiktsservietter og de er helt supre! Ikke er de dyre og det er ikke noe parfyme i dem så jeg tåler dem (har temmelig sensitiv hud) L'Oreal fikk jeg rennende øyne av - for mye parfyme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå