Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sannsynligvis ha en slags brudeløper (den blir omtrent 3/4 lang fra livet mitt og ned, smal, montert på "netting" og som bæres nesten som en muffe). Flere som vurderer/ har valgt en slik type bukett? Og er det noen som tilfeldigvis har linker til bilder av sånt? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg har også tenkt på en slik bukett, eller løper som det vel heter. Men jeg har tenkt å ha min smalere enn de muffene jeg har sett på nettet. Ca. like bred som MetteMarit hadde, bare ikke så "tett", og så vil jeg at den skal smalne litt nederst.

Hvilke blomster skal du ha i?

Skrevet
ja, jeg har også tenkt på en slik bukett, eller løper som det vel heter. Men jeg har tenkt å ha min smalere enn de muffene jeg har sett på nettet. Ca. like bred som MetteMarit hadde, bare ikke så "tett", og så vil jeg at den skal smalne litt nederst.

Hvilke blomster skal du ha i?

Jeg har også tenkt meg noe a'la MM, men jeg vil ikke ha den så flat som hennes. Men bredden er noe sånt jeg har tenkt meg, og min kommer nok også til å smale litt av nederst. Foreløpig har jeg bestemt meg for hvite og champagne roser, creme cala, kritthvite småblomster av noe slag innimellom, samt grønne "strå" og litt kraftige, hjerteformede blader. Den siste finishen får bli opp til blomsterdamen. ;)

Du da, hva slags blomster vil du ha?

Skrevet

jeg synes orchideer er veldig fint da! :)

Problemet med roser er vel at de blir litt "utstikkende", hvis resten av løperen er flettet inn i nettingen. Men hvis du har blere blomster som er så høye i blomsten som roser, så går det nok fint! Kan jo utbrodere med litt grønt også.

Jeg kommer til å ha orchideer og grønt tror jeg. Eføy kanskje, eller slike som minner om eføy, bare de er hjerteformet.

Har du noen fine bilder av brudeløpere? Synes det er vanskelig å finne eksempler på det!

Når skal du gifte deg?

Skrevet

eh.. leste ikke nøye nok! 26 juni ja.. kanskje du kan sende bilde da, så jeg får se! Skal ikke gifte meg før i august, ser du..

Skrevet
jeg synes orchideer er veldig fint da! :)

Problemet med roser er vel at de blir litt "utstikkende", hvis resten av løperen er flettet inn i nettingen. Men hvis du har blere blomster som er så høye i blomsten som roser, så går det nok fint! Kan jo utbrodere med litt grønt også.

Jeg kommer til å ha orchideer og grønt tror jeg. Eføy kanskje, eller slike som minner om eføy, bare de er hjerteformet.

Har du noen fine bilder av brudeløpere? Synes det er vanskelig å finne eksempler på det!

Når skal du gifte deg?

Jeg regner med at rosene skal henge nedover, altså ikke stikke rett ut, så jeg tror det blir fint likevel. Det samme med calaene. Jeg så et bilde av en slik løper som blomsterdamen hadde laget, og den var det roser i. Den var utrolig flott! Orkidéer er jeg ikke så begeistret for, så det skal jeg ikke ha. Jeg sliter med å finne bilder av slike løpere selv, er lite av sånt på nett, tror jeg.. :-?

Skrevet

oki, hørtes jo kjempefint ut! Jeg har selv vurdert å bytte ut orchideene, selv om jeg har sett en løper der det var veldig fint med orchideer. Problemet er at de blir så fort stygge i f.eks knappehullsblomst, og så blir det jo veldig dyrt om man skal ha masse orchideer i borddekorasjonene.

Skal du ha borddekorasjoner som går i bare hvitt og grønt også da eller?

:)

Skrevet

Er disse brudeløperne dyrere enn vanlig buketter. Er ute etter en bukett som er litt lengde på, men ikke så brei som mange av de bukettene som man ser rundt omkring

Skrevet
oki, hørtes jo kjempefint ut! Jeg har selv vurdert å bytte ut orchideene, selv om jeg har sett en løper der det var veldig fint med orchideer. Problemet er at de blir så fort stygge i f.eks knappehullsblomst, og så blir det jo veldig dyrt om man skal ha masse orchideer i borddekorasjonene.

Skal du ha borddekorasjoner som går i bare hvitt og grønt også da eller?

:)

Jeg har bestilt én stor borddekorasjon som skal ligge foran brudeparet, i tillegg skal jeg nok ha noen enkle blomster som jeg skal dandere på et eller annet vis rundt om på bordene forøvrig. Har ikke helt bestemt meg for hvordan ennå. Når det gjelder farger så blir det jo både kritthvitt og kremhvitt, samt champagne og det grønne. Mulig jeg tar med litt mer duse pasteller i bordpynten forøvrig.

Orkidéer er dyrt ja, men det er calaene også. Min samboer skal ha cala som knapphullsblomst, og i følge blomsterdekoratøren så skal disse være ganske holdbare. Hva med å ta med noen calaer i buketten din da? :-)

Skal du ha hvite orkidéer, eller andre farger? Husk at calaer kommer i flere farger enn hvitt, de også, jeg har sett en som er kremhvitaktig på utsiden, men mer rosarød inni, den er rålekker!

Skrevet
Er disse brudeløperne dyrere enn vanlig buketter. Er ute etter en bukett som er litt lengde på' date=' men ikke så brei som mange av de bukettene som man ser rundt omkring[/quote']

Jeg tror brudeløperen min vil komme på rundt 1800,-, pluss/ minus avhengig av hva slags og antall blomster vi ender opp med. Syns ikke det er så ille egentlig. :-)

Min brudeløper skal lages ganske smal, og skal ikke være så veldig kompakt. Blomsterdekoratøren har veldig sansen for disse, bl.a. fordi du holder dem på en annen måte enn vanlig bukett med sånt "håndtak", og de derfor ligger veldig pent inntil kroppen når du bærer dem.

Skrevet

ja, jeg hadde tenkt å ha hvite orchideer, med rødt øye. Vurderer å ha med andre blomster også ja. Får ta en tur ned til blomsterdekoratøren og høre! :)

Hvordan skal du feste blomstene? Hva har du som "skjelett", det som alt formes etter og festes i?

Har sett at noen bruker netting, men da måtte de visst ha noe bak for å hindre at kjolen ble ødelagt. Har også sett at de bruker myk, tykk ståltråd som ser ut som den nesten er strikket (med veldig løse masker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...