Alvina Skrevet 22. desember 2012 #1 Skrevet 22. desember 2012 I går kveld møttes vi ute, jeg hadde ikke drukket før jeg ankom utestedet en halv time før han kom fra en annen pub. Da så han at jeg stod og pratet med en eks på utsiden, en eks jeg har vært sammen med i 11 år og det er mange år siden, men vi er ikke uvenner og har en felles fortid. Han spurte hva vi pratet om, senere på kvelden, jeg sa at siden en i hans familie som jeg var gode venner med, nettopp har dødd av kreft, utvekslet vi bare høflige fraser og hilsninger til begges familier. Han observerte også at jeg ble "sjekket opp" av en tidligere beiler, en jeg var sammen med litt i par, tre mnd for 21 år tilbake, som nettopp kom tilbake til byen og som inviterte meg på en rockekonsert. Jeg ble ikke sjekket opp, men vi hadde mye å prate om. Når jeg og han jeg kaller afire, kom hjem til han ble jeg forhørt om mine sovevaner og vår fremtidige sydenferie som er planlagt til januar. Jeg sa at jeg ikke drar sammen med en som forhører meg og er skeptisk til om det blir en ferie og ikke et mareritt, og at jeg heller ikke har sex med en som er skeptiker og setter meg til veggs uten grunnlag, kun med indisier og mistro. Jeg har behov for alenetid og spess hvis jeg har sovet lite, men afire har aldri hatt respekt for at jeg må sove og har søvnproblemer, hvis han våkner med ståpikk, må jeg avvise han helt til jeg er lysvåken selv... Og jeg er lei nå, spesielt etter all mistroen jeg ble møtt med og mett av i går kveld. Er det virkelig grunnlag å stille spørsmål ved at jeg pratet med en eks jeg var sammen med i 11 år når jeg ikke har møtt han på noen år? Vi har møttes som venner etter at det ble slutt og Afire har meddelt hilsner fra eksen når de har truffet hverandre ute på byen. Er det unormalt å prate og få klem av en gammel beiler, som jeg ikke har møtt på noen år, men et forhold som endte vennskap? Er det normalt å kryssforhøre meg og være skeptisk til om jeg vil bli sjarmert av andre om vi drar sammen på ferie? Er jeg unormal som sa til afire at jeg ikke gidder ligge med noen som finner mange spørsmålstegn ved min evne til å være trofast under en ukes ferietur? Har lyst å møte den gamle beiler fra når jeg var ung, men finner ingen glede ved å hoppe rett i en annens armer. Under tiden, har han tatt utdannelse og har en høyere inntekt enn han klarer bruke opp per i dag, men mistenker at han er like eiesyk som han oppførte seg som i gamle dager. Det er likegyldig, jeg er bare så frustert over all sjalusien afire vrir av seg. Er i midten av førtiårene begge, burde man ikke ha lagt sjalusi på hylla? Ville dere blitt med på en ferie med en som stilller deg til veggs og kryssforhører deg om din agenda på en reise, og truer med å bli "borte" og sjekke opp andre under turen, for må vite, at alle har en bakplan...? Frustert...
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #2 Skrevet 22. desember 2012 (endret) Må logge av, han er våken og har piggene ute. Spør og kjefter. Nå dere single damer, forstår dere at en gang må man være lettet fordi man er singel. Han gjentar alt jeg sa, bruker alle mine argumenter... og er komplett idiot nå. Endret 22. desember 2012 av Alvina
Bernardette Skrevet 22. desember 2012 #3 Skrevet 22. desember 2012 Ville dere blitt med på en ferie med en som stilller deg til veggs og kryssforhører deg om din agenda på en reise, og truer med å bli "borte" og sjekke opp andre under turen, for må vite, at alle har en bakplan...? Nei. Og det vil ikke du heller, du bare trenger å høre at flere tenker som deg. Du lever én gang. Hva med å ha det så bra som mulig den ene gangen? Ikke kast det bort på kryssforhør og arroganse. God jul! 3
Gjest Bud Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Fikk du greie på hvem som skal være med dere til syden?
Gjest Alvina Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Nei. Og det vil ikke du heller, du bare trenger å høre at flere tenker som deg. Du lever én gang. Hva med å ha det så bra som mulig den ene gangen? Ikke kast det bort på kryssforhør og arroganse. God jul! Du har rett, jeg gidder ikke kaste mer tid bort på en som tviler på alt og som har en sjalusi faktor som han kan bruke mot meg når det ramler han inn. Pratet med en venninne i telefonen nå og hun hadde en maken eks, jeg spurte hvorfor kan noen være sånn? Hun visste ikke. Fikk du greie på hvem som skal være med dere til syden? Nei, har spurt men svaret var at det var bare meg og ingen andre. Men siste kvelden ga vel svaret selv om han angret i dag tidlig, men trolig hadde han drukket to øl før han ble sjalu når han så meg prate med eksen og når han så at jeg hadde en lang samtale med en jeg surret med for tyve år siden. Og hele veien ga jeg også han oppmerksomhet, og smilte og pratet, det var ikke timer med en enveis-flørt. Kanskje noen er så usikre at de liker å plage andre... han har en pikk over gjennomsnittet, men er mer en utrent enn en med vom. Samtidig gjør han meg bløt i senga, timer med hardcore... altså gjennomsnittlig kosestund. Kanskje noen liker å plage andre. det blir ingen sydenferie, siden jeg heller drar alene eller sammen med venner eller venninne. Ferie er ferie.
Gjest alvina Skrevet 22. desember 2012 #6 Skrevet 22. desember 2012 Men jeg blir jævla trist... han virker så usikker at jeg blir bekymret. Kanskje en skadeskutt mann...
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2012 Han har fått meg til å få følelsen av at jeg er en han er redd skal bli sjalu og skape konflikter- dame, så han vil helgardere seg. Hvilken ferie, spør jeg. http://www.youtube.com/watch?v=j94rXt1UYYE
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2012 Men jeg må omprogrammere mine tanker, igjen. Det er et slit. Har gjort det før, og i dag tidlig mente han ingenting, men lett å skylde på at man ikke husker når man ikke vil gå i dialog. Det gjør meg trist, for nå er det over, nok en hjertesorg, og han måtte dumme seg helt ut før jeg sa at jeg ikke vil ha mer sex. Denne tråden er ikke en lærdom, kun et eksempel på hvor dum man kan være, og spesielt når det er alkohol i bildet. Og hasj. Men sjalusien forstår jeg ikke, ikke helt. Klart jeg kan føle på den, men den er noe jeg har lagt på hylla for mange år siden, og klart jeg føler meg som en dust de gangene jeg kjenner den, at jeg kan nedlate meg til det. Å tenke stygt om andre, har arrestert andre på det, de tenker kun negativt og parkerer andre. Ikke samme sak. Han ringte og kommer hjem til meg etterpå, han prøvde å si i går kveld, at det var noe mer... jeg sa at vi er jo bare gode venner som du alltid har sagt i løpet av det siste året. Men det var etter alt det sjalusimessige. Jeg var også klar over at denne jula blir trist, håpet så mye, men gidder jeg mer. ...og nå ringte han tilbake og sa at jeg er iskald så han ikke gidder mer. Ja, dette er frigiditeten på høyt nivå. Burde jeg reagert med ekslovsakt i dag tidlig? Eller bare gått som jeg gjorde? Finnes det mennesker som liker å plage andre og late som de ikke husker og gi de andre skylda etterpå?
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2012 Han beskyldte meg for å ha ligget med andre når jeg var på ferie med en venninne, han dro den tilbake. Hva skal man mene om menn eller kvinner som er så usikre at de plager andre? Jeg gidder ikke mer. Ringte flingen fra tyve år tilbake når jeg var singel, og han kommer pronto, for alle menn liker meg. Hehe. Men venner liker meg, og jeg fikk flere klemmer og komplimenter i går kveld av menn og kvinner jeg ikke har sett på mange år. Havnet i et gravøl, og afire sa ikke det selv om han ba meg møte meg der.... Det er utilgivelig, følte meg så dum og fikk nerver siden alle så så trist ut straks de så meg komme inn døra på utestedet. Har bestemt meg for å kanskje åpne dagboka igjen, men vet riktignok ikke hva jeg skal med å skrive dagbok her inne...når han vet nicket mitt og har sneket der i måneder uten å si fra. 1
Aldrisur Skrevet 22. desember 2012 #11 Skrevet 22. desember 2012 Alvina, Alvina, når skal du forstå at denne mannen ikke gjøre deg lykkelig? Du får unnskylde at jeg sier dette rett ut, men han oppfører seg som en bortskjemt liten drittunge, helt uten respekt for deg og dine følelser. Han leker med deg som katten gjør med musa! Du fortjener så mye bedre enn dette Alvina. Alkohol forsterker vel graden av sjalusi og kranglete oppførsel, men kan ikke brukes som unnskyldning for hvordan han er mot deg. Du veit at jeg har stor sans for deg som person, og synes det er trist at du ikke klarer å gjøre det slutt med ham en gang for alle. Jeg håper du gjør det som er riktig for deg, og at du får en fin og fredelig julehelg. 3
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2012 Tusen takk, og en klem til deg Aldri sur. God jul da alle som leser dette...
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2012 (endret) Endret 22. desember 2012 av Alvina
Steinar40 Skrevet 22. desember 2012 #14 Skrevet 22. desember 2012 Som jeg ser det så skal et parforhold være mer positivt enn negativt. Så er det mest negativt så er det best å avslutte. 1
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2012 Som jeg ser det så skal et parforhold være mer positivt enn negativt. Så er det mest negativt så er det best å avslutte. Det er best men ikke lett, vi møtes, smiler og tar hverandre i hendene igjen, og går hjem... Vi bor bare ti minutter unna. Så det er lett, gjett at vi har forsøkt, vi ender alltid med å møtes og ingen har egentlig økonomi til å flytte, eller lyst til det. Men jeg har vurdert å bo noen mnd i xxxxx etter jul. Vil helst at alt skal være bra, men det er bare begjær og barmhjertighet.
Steinar40 Skrevet 22. desember 2012 #16 Skrevet 22. desember 2012 Det er best men ikke lett, vi møtes, smiler og tar hverandre i hendene igjen, og går hjem... Vi bor bare ti minutter unna. Så det er lett, gjett at vi har forsøkt, vi ender alltid med å møtes og ingen har egentlig økonomi til å flytte, eller lyst til det. Men jeg har vurdert å bo noen mnd i xxxxx etter jul. Vil helst at alt skal være bra, men det er bare begjær og barmhjertighet. På mange måter er det mye enklere når dere ikke bor i sammen.
Alvina Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 22. desember 2012 På mange måter er det mye enklere når dere ikke bor i sammen. Det vet jeg selv om det ikke er lett nå,men/ og det er en av grunnene til at jeg aldri har villet flytte sammen med noen de siste årene. Men et forhold kan være tett selv om man ikke bor sammen.... Nå har det haglet inn stygge meldinger på mobilen mens jeg sov i noen timer, og det sjokkerer meg at han har en stygg side som ikke har dukket så direkte frem tidligere. Fra litt sjalu til å bli slem. Hva vil han oppnå? Skriver at han skal ut og sjekke damer i den siste meldingen. Jeg begynner å lure på om det har klikket for han eller om det er normalt for...han, når forhold blir kompliserte. Det er ikke noens drøm å få masse dritt av usaklig karakter i tillegg til at det ser ut som et forhold har endt. Jeg kunne glattet over i dag og glemt det han sa i natt, men hvorfor... utsette det hele til det ville dukket opp igjen... Nå fikk jeg en melding der det stod; glem det. Han svarte på når jeg skrev om det er nødvendig å sende drittmeldinger... Hvorfor hvorfor... trodde han at jeg ikke har en fortid, at jeg har ekser, at jeg ikke kan prate med eksene mine. I går kveld ringte en annen eks som bor femti mil unna. Det tok han pent, der og da. Jeg tror i alle fall det, men han virket ustabil og gikk fra å være kosete, sint, kosete, sint og det fortsatte i dag. Så nå lurer jeg på hvem han egentlig er, hvilken type han er, om ryktene som går om han faktisk er sanne, men jeg driter i rykter, ser jo bare at han har en side som jeg helst ikke ville sett. Jeg går bare og legger meg igjen, skal ta en imovane og forsøke tenke på andre ting enn alle usakligheter jeg har fått i dag, og i går. Kanskje han føler at jeg ble kald, og hva skulle jeg bli? Smile og glemme det og ha en hyrdestund... For meg er det drepen i øyeblikket med krangler, det er ikke opphissende, bare frustrerende, men kanskje noen tenner på sånt. Har lyst å være sint, men på hva... at han har sider jeg helst ikke ville sett, eller at jeg tenderer til å tilgi igjen.... Å starte en ny flørt og overlappe er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Dette ble en fin innledning på jula dette året. .
Steinar40 Skrevet 23. desember 2012 #18 Skrevet 23. desember 2012 (endret) Hvilke rykter går om han? Ingen røk uten ild som det heter. Men en annen sak er at når man rører i gammel drit (ekser) så lukter det fort vondt. Endret 23. desember 2012 av Steinar40
Neket Skrevet 23. desember 2012 #19 Skrevet 23. desember 2012 Jeg for min del fatter ikke vitsen med å mer eller mindre løpe rundt og peke "Han er eksen min, han hadde jeg ONS med" osv osv til nåværende. De trenger ikke vite alt. Det er vel denne tråden et klassisk eksempel på.
Alvina Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 23. desember 2012 (endret) Alvina, Alvina, når skal du forstå at denne mannen ikke gjøre deg lykkelig? Du får unnskylde at jeg sier dette rett ut, men han oppfører seg som en bortskjemt liten drittunge, helt uten respekt for deg og dine følelser. Han leker med deg som katten gjør med musa! Du fortjener så mye bedre enn dette Alvina. Alkohol forsterker vel graden av sjalusi og kranglete oppførsel, men kan ikke brukes som unnskyldning for hvordan han er mot deg. Du veit at jeg har stor sans for deg som person, og synes det er trist at du ikke klarer å gjøre det slutt med ham en gang for alle. Jeg håper du gjør det som er riktig for deg, og at du får en fin og fredelig julehelg. Han har gjort meg lykkelig, men det veier kanskje ikke opp for alle diskusjonene, misforståelsen, sjalusien, forsøkene på å gjøre den andre sjalu, usikkerheten det har ført med seg, all den ekstra drikkingen (i frustrasjon, er hundre ganger verre å ha en blå mandag med "bråk" på slep)... Og jeg hater å krangle, på den måten passer singellivet meg perfekt, men nå handler det om å ta en dag av gangen, fikk en telefon nå og er bedt bort til en venn senere i dag (kun en venn), men vet ikke om jeg drar - er en del ting jeg må få gjort her hjemme før julaften. Hvilke rykter går om han? Ingen røk uten ild som det heter. Men en annen sak er at når man rører i gammel drit (ekser) så lukter det fort vondt. Vil ikke si noe detaljert, men det går ut på at han ikke har vært helt snill med en dame han datet, noe som skjedde for cirka fire år siden. Jeg vet ikke noe om kilden til ryktene, det kan være oppspinn - eller det kan være sant, men jeg fester ikke lit til rykter, og det har ikke noe med vårt forhold å gjøre (som jeg ser det selv om det kanskje er dumt - men det verserer rykter om meg også, noe sant men også den lille fjæren som ble til et hønsehus er dominerende) Har mest lyst å sove gjennom jula, men skal ta tak i det jeg skal få gjort og vurdere om jeg skal dra og ta par øl hjemme hos en gammel kamerat og kanskje overnatte hos min mor siden det er i nærheten og der vi skal være i morn, men vil helst sove hjemme i tilfelle det blir nok en natt med avbrutt søvn og en ny morgen med å aktivt prøve snu tankemønsteret uten familien tilstede. Merket at jeg gikk fra trist til sinna i dag tidlig, svært vekslende, men er ikke et sjokk at det enda en gang ble rusk i "maskeneriet"... men trodde at noen ukers avstand ville være sunt når jeg kom hjem for noen dager siden - men det var visst bare nok et lite avbrekk. Endret 23. desember 2012 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå