Gå til innhold

Hvordan gjøre dette riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer litt rundt dette "spillet". Jeg er så elendig på det, og har jo funnet ut flere ganger nå, at om jeg viser min interesse (jeg er en veldig utadvendt, lite sjenert eller tilbakeholden person) tidlig, så forsvinner motparten. Jeg vet jo selv også av egen erfaring at det blir kjedelig og masete om man får masse pågang med en gang fra den man er interessert i.

Så nå lurer jeg da, på hvordan den "riktige" fremgangsmåten er? Holder på å flørte litt med en på jobben. Vi jobber i en stor bedrift på forskjellige avdelinger, så på jobben sees vi kun en sjelden gang i korridorene om vi tilfeldigvis passerer hverandre. På jobben er det stort sett vennlige nikk, eller noen jobbrelaterte telefonsamtaler. Vi har likevel de blikkene, og jeg merker at vi begge blir litt klønete når vi møtes.

I det siste har vi begynt å snakke en del sammen på meldinger og på chat på facebook. Jeg vet at jeg nå har vært veldig tilbakeholden, og han har nok sånn sett vært flinkere til å ta initiativ. Han har startet de fleste samtalene vi har hatt. Nå vil jeg ikke virke uinteressert heller, men jeg er redd for å gå i den samme fella igjen. Han virker virkelig som en bra fyr! Skal for ordens skyld nevne at jeg har foreslått at vi skulle møtes en dag, hvilket han avslo fordi han allerede hadde planer.

Jeg vurderer nå å sende en melding med god jul eller lignende i løpet av helgen. Men vet ikke helt om jeg tør. Føler at det kan bli påtrengende, spesielt nå i denne tiden hvor de fleste tilbringer tiden med venner og familie, og kanskje legger en eventuell flørt på hylla noen dager?

Anonym poster: 0130916088c5e4d4a82cc794b422a1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal være seg selv, men ikke i den hyperkonsentrerte versjonen folk ofte blir når de er interessert i noen. For det er ikke slik man oppfører seg mot sine nærmeste venner og familie heller.

Så oppfør deg slik du ville gjort mot bestevennen/venninna frem til det evt blir noe mer.

Å kalle det et "spill" mener jeg blir feil. Det er forskjell på å moderere seg selv til et normalt nivå og det å ta på seg en helt annen personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...