Gå til innhold

Trykkende smerte i høyre nedre del av magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tidlig fikk jeg en plutselig smerte i nedre del av magen, høyre side. Har ikke tatt smertestillende fordi jeg ikke vet hva som er årsaken til dette. Da sambo og jeg skulle ha samleie ble det verre, intens smerte! Akkurat som om det støtet imot i magen, men bare høyre siden. Så vi måtte slutte, ligger nå med varm singlet på magen og har så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

kan dette hjelpe?

- Er 1.70 høy ca, 51kg.

-Spiser regelmessig og gjort det i dag også.

- Har de siste tre dagene sletet med stor hodepine, og en dag feber. Hodepinen var forand i hodet(fra midten til pannen)

- Har i 1 1/2 år ca sletet med mye magesmerter i venstre del av magen, nedre. første dagen i høyre nå. Legen har ikke funnet noe feil.

-Ingen medisiner eller lignende.

Skrevet

Er også akkurat ferdig med mensen, så er ikke det eller eggeløsning nå.

Skrevet

Blindtarmen ligger nederst på magen på høyre side.

Se ann symptomene, ville ikke tatt så mye smertestillende, for da vet du ikke hvor vondt det egentlig er, og dersom det er blindtarmen så er det alvorlig og den forverrer seg veldig fort.

Får håpe det bare er noe forbigående og ikke feks blindtarmen...

Skrevet

Har du kastet opp?

Ring legevakta om det er så ille.

Skrevet

Har ikke kastet opp har bare utrolig smerter. Virker som det bare bli verre. Har lugget med bena høyt, men bare jeg strakk på de stakk det til i magen.

Skrevet

Har ikke kastet opp har bare utrolig smerter. Virker som det bare bli verre. Har lugget med bena høyt, men bare jeg strakk på de stakk det til i magen.

Akutt abdomen kan være så mangt. Vil anbefale at du uansett ringer legevakt så fort som mulig!

Skrevet

Min første tanke er blindtarm.

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Man kan ofte få akutte ganske sterke smerter i nedre del av mave..om det er blindtarmrelatert eller bare luft kan vel variere, men om ikke smertene forsvinner etter få minutter, eller i det minste bedrer seg gradvis for så å forsvinne, så skal du kontakte lege eller legevakt. Slike smerter som vedvarer og som du kan utelukke er matforgiftnings-vondt-i-magen eller kvalme er ikke normalt.

Det kan også være et gallesteinsanfall. Mest sannsynlig er det det. Føler du deg kvalm? Har du feber?

Endret av Darthoven
Skrevet

Ringte legevakta nå, tok to paracette. om det ikke fungerte skulle jeg ta kontakt igjen, ikke noe kvalme eller feber

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Mhm..Ta noen paracet til du. Ta 1 gram. Det de ønsker å finne ut nå er om smertene dempes..derfor kan du like gjerne kjøre på litt, fremfor å måtte lure på om det funker. Maksdose paracetamol per døgn er 1,3-1,4gram. Funker ikke det så kan man mistenke blindtarmbetennelse, da vanlig smertestillende som regel ikke funker mot smertene. Jeg setter en knapp på at smertene bedrer seg ved 1 gram paracetamol, og at du har hatt et gallesteinsanfall. Men ta kontakt igjen dersom du ikke merker bedring i løpet av en halvtime.

NB; Altså 1 gram paracet totalt. Dersom de to du tok nå var 2x500mg så holder det.

Endret av Darthoven
Gjest LineaAlba
Skrevet

Mhm..Ta noen paracet til du. Ta 1 gram. Det de ønsker å finne ut nå er om smertene dempes..derfor kan du like gjerne kjøre på litt, fremfor å måtte lure på om det funker. Maksdose paracetamol per døgn er 1,3-1,4gram. Funker ikke det så kan man mistenke blindtarmbetennelse, da vanlig smertestillende som regel ikke funker mot smertene. Jeg setter en knapp på at smertene bedrer seg ved 1 gram paracetamol, og at du har hatt et gallesteinsanfall. Men ta kontakt igjen dersom du ikke merker bedring i løpet av en halvtime.

NB; Altså 1 gram paracet totalt. Dersom de to du tok nå var 2x500mg så holder det.

Du mener vel 1 gram x 4 per døgn?

Gjest LineaAlba
Skrevet

Idag tidlig fikk jeg en plutselig smerte i nedre del av magen, høyre side. Har ikke tatt smertestillende fordi jeg ikke vet hva som er årsaken til dette. Da sambo og jeg skulle ha samleie ble det verre, intens smerte! Akkurat som om det støtet imot i magen, men bare høyre siden. Så vi måtte slutte, ligger nå med varm singlet på magen og har så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

kan dette hjelpe?

- Er 1.70 høy ca, 51kg.

-Spiser regelmessig og gjort det i dag også.

- Har de siste tre dagene sletet med stor hodepine, og en dag feber. Hodepinen var forand i hodet(fra midten til pannen)

- Har i 1 1/2 år ca sletet med mye magesmerter i venstre del av magen, nedre. første dagen i høyre nå. Legen har ikke funnet noe feil.

-Ingen medisiner eller lignende.

Du kan ta en graviditetstest for å utelukke graviditet utdnfor livmoren. Det vil de uansett gjøre med en gang pålegevakten siden det kan være svært alvorlig. Ville uansett dratt til legevakten i morgen tidlig dersom du ikke er noe bedre.

Gjest Darthoven
Skrevet

Du mener vel 1 gram x 4 per døgn?

Ja..surra der. På et døgn kan man fint ta opptil 4 gram, men som akutt smertelindring har ikke 2 gram noen beviselig bedre effekt enn 1 gram.

Skrevet

Sovnet til slutt igår, er bedre i dag. men enda mye vondt. nå er det ikke bare på høyre siden, men også i midten nederst..

Annonse
Skrevet

Da jeg hadde blindtarmsbetennelse så føltes det litt som om smertene vandret litt forskjellige steder i magen. Derfor trodde jeg det bare var forstoppelse, og at det var snart på vei ut. Var først etter fire dager jeg dro til lege, og da ble jeg operert samme dag.

Det er ikke sikkert det er blindtarmen hos deg, men jeg syns ikke du skal risikere det, ettersom det er livsfarlig hvis blindtarmen sprekker. Da er det bedre å ha sjekket det, enn å ta sjangsen. Dra til legevakten ASAP!

Skrevet

Har ringt på legevakten, de vil ikke ta meg imot ettersom det er blitt bedre idag. Det vil jo ikke si det er blitt bra, smertestillende hjelper nesten ikke.

Skrevet

Har ringt på legevakten, de vil ikke ta meg imot ettersom det er blitt bedre idag. Det vil jo ikke si det er blitt bra, smertestillende hjelper nesten ikke.

Da syns jeg du bare skal dra dit og sette deg i køen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...