AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #1 Skrevet 22. desember 2012 Har en jente katt på 7 mnd, som etter veterinærens anbefaling ble sterilisert for et par dager siden. Samme dag etter operasjonen hoppet hun opp i vinduskarmer og var leken bare noen timer senere. Dagen etter begynte hun å bli slapp og lå på fanget mesteparten av tiden. Nå, to dager senere, beveger hun seg nesten ikke i det hele tatt og tar mange pauser om hun tar seg en "spasertur". Blir veldig bekymret for om vi har ødelagt livskvalitetet til pusen vår pga. denne steriliseringen, eller om dette er noe som går over? Hun har fått smertestillende, vet ikke om det kan være årsaken. Hun har alltid vært utrolig leken og full av energi. Nå virker hun nesten deprimert ... bryr seg nesten ikke om kos engang. Noen som har noe erfaring rundt dette? Anonym poster: e390822469142da5ac7caacf5004bd38 Anonym poster: e390822469142da5ac7caacf5004bd38
Gjest Spiderpig Skrevet 22. desember 2012 #2 Skrevet 22. desember 2012 Den stakkars pusen din har hatt en operasjon for to dager siden, selvfølgelig er den ikke 100% og klar for å leke. Den skal ha ro, og den skal ikke leke nå. Hun kan bli slapp av smertestillende, og fordi hun har vondt. Det kan også ha gått noe galt, så jeg ville ringt veterinær og hørt hva h*n sier. (Og min erfaring er at katter blir mye mer kosete etter kastrering. Men selvfølgelig ikke to dager etter operasjonen...) God bedring til pus
Sulosi Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 At hun var aktiv samme dag som operasjonen kan ha sammenheng med det hun har fått av smertestillende før hun forlot dyrelegen. Det hun får av smertestillende hjemme er ikke like effektivt mot smerter og tar nok bare toppen av vondtene. Det beste er nok å ringe dyrelegen når de åpner og spørre om det er normalt at katten skal være så slapp. Ingen av mine katter trengte smertestillende etter at de ble sterilisert. De var noe slappere men ikke mere enn at de fant både matskåla og døra ut når de skulle på do (selv om jeg hadde satt frem kasse). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå