Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk spørsmål fra min sønn på 5 år om vi kunne la være å kjøpe juletre i år....

Jeg ble litt overrasket over det spørsmålet. Og litt nysjerrig på hvorfor.

Han hadde mange grunner han.

Han hadde hørt ansatte i barnehagen snakke sammen om hvor mye et juletre kostet. Tror de hadde sagt 4-500(noe sånt). Så gutten min ville heller at vi skulle gå på akvarie og kino for de pengene. Og siden vi ikke er hjemme på julaften så skulle vi jo ikke ha noe gaver under treet likevel. Og så syntes han at treet stikker så mye at det var bedre å pynte treet i hagen( en liten tuja på ca 140) .

Så i morgen blir det kino og en tur på akvariet. Mens på lillejulaften stikker vi ut i hagen å pynter tujaen.

Og jeg syntes faktisk det er helt greit. Selv om jeg er den mest julete personen i hele slekten

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så søt sønn du har :)

• Liker 4
Skrevet

For en søt gutt; vil heller gjøre noe med foreldrene sine i stedet for å ha juletre.. *smelt* Prioriteringene i orden, hvertfall. Kos dere masse! :laugh:

• Liker 5
Skrevet

Noe så dumt. Juletre er tradisjon. Heller gå å se på fisker enn å ha juletre? Skal femåringene bestemme, nå?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Noe så dumt. Juletre er tradisjon. Heller gå å se på fisker enn å ha juletre? Skal femåringene bestemme, nå?

skulle vi vært hjemme i hele julen, hadde det blitt juletre uansett. men vi er mye på farten denne julen, så hvis han heller vil gjøre noe med meg helgen før jul enn å kjøpe noe som vi ikke får så mye glede av så er jeg med på det. Vi har allerede pyntet juletre to ganger. hos begge oldeforeldrene hans så det går han ikke glipp av heller.

dessuten så fikk ikke han bestemme, han spurte meg om vi kunne gjøre gjøre det sånn og jeg svarte ja. For jeg syntes argumenten hans var så bra at det var noe jeg kunne gå med på. Men avgjørelsen var i mine hender hele tiden.

Endret av rosa_smurf
  • Liker 7
Skrevet

Ikke juletre her i huset heller. Andre året uten og det er herligt. Vi er ikke hjemme før sent første juledag og så til svigers hele andre juledag.

Skrevet

For en herlig sønn du har! Og jeg må si han er en liten smarting :blomst:

• Liker 4
Skrevet

Hogg selv!?

Er ikke alle som har egen skog, vet du. Eller oppfordrer du til tyveri?

Anonym poster: c07392f3cdb485fec6cba48ade95e063

• Liker 1
Skrevet

:klo: Dumt? Jeg synes gutten hadde et godt poeng jeg! Han var jo ikke bortskjemt og nektet å ha tre, han argumenterte godt for det også! Dessuten julen handler om å tilbringe tiden med familien, så han ville heller det enn å ha et tre.

rosa_smurf: for en søt gutt du har! :rodmer: håper dere koste dere på akvariet!

Skrevet

Er ikke alle som har egen skog, vet du. Eller oppfordrer du til tyveri?

vel...... :plystre: bor i nordland på fjellet, plenty of trees, spesielt på natta... har vært tradisjon å dra med mamma og pappa sent rett før jul langt inni skogen å hogge et tre :tree:

• Liker 5
Skrevet

vel...... :plystre: bor i nordland på fjellet, plenty of trees, spesielt på natta... har vært tradisjon å dra med mamma og pappa sent rett før jul langt inni skogen å hogge et tre :tree:

Jeg bor i Nordland selv, prøv deg på min eiendom...

Forkastelig er det du er, men det er jo ikke rart når man vokser opp med kriminelle foreldre.

• Liker 9
Skrevet

Jeg bor i Nordland selv, prøv deg på min eiendom...

Forkastelig er det du er, men det er jo ikke rart når man vokser opp med kriminelle foreldre.

Hahhahaha hva i alle dager, du laster vel ikke ned filmer på nett engang?

• Liker 5
Skrevet

Her har vi plastikkjuletre, da nesten hele familien er allergisk mot ekte furu og gran.

Men jeg synes det ser ut som ekte juletre, og så er det billigere og varer i mange år, og så slipper man alt syret. Først så skal man finne et juletre som man liker, og så må man drasse med den tunge greia hjem, og så må man vanne den, og så drysser det.

For ikke å snakke om alle de dyra som er i treet da!

Nei, mye bedre å bare sette sammen og støvsuge et plastikkjuletre spør du meg.

Men sønnen din er smart! :)

Anonym poster: a81a90e4d1ae0579a17d9e64fb53a093

Skrevet

En femåring som allerede nå viser økonomisk sans og tydeligvis forstår prioriteringer i så måte virker da mer skikket til å bestemme enn veldig mange voksne mennesker jeg vet om.

• Liker 4
Skrevet

Vi betaler ikke den helvetes nrk-lisensen heller. Amen og god jul!

• Liker 6
Gjest brutal mann
Skrevet

Når det kommer til hva som er kvalitetstid i julen, så som regel så skal de det ja.

• Liker 1
Skrevet

Hahhahaha hva i alle dager, du laster vel ikke ned filmer på nett engang?

Nei, selvfølgelig ikke.

Vi betaler ikke den helvetes nrk-lisensen heller. Amen og god jul!

Nei, hva annet kan man vente av trygdesnytlere uten fast eiendom.

• Liker 6
Gjest brutal mann
Skrevet

En femåring som allerede nå viser økonomisk sans og tydeligvis forstår prioriteringer i så måte virker da mer skikket til å bestemme enn veldig mange voksne mennesker jeg vet om.

Det bare MÅ være en sunnmøring dette!

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Nei, hva annet kan man vente av trygdesnytlere uten fast eiendom.

Ingen av oss er trygdesnyltere. Moren min har sykdom og er 63 år, og eneste "inntekt" er minstetrygda (ca. 12k mnd). Men vi regner oss ikke som fattig av den grunn, nok av råd til å kjøpe tre, det har bare vært koselig å dra å hogge selv. Når det er mulig, så.. Har aldri møtt noen så korrekt som deg, og du skal liksom være fra Nordland!?!? Feigt med AB, her legger jeg ut om våre kriminelle handlinger asså, oioioi.. Og nrk-lisensen, ifølge målinger er det utrolig mange som oss, og utrolig mange som ønsket de kunne slippe. snippsnappsnute

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...