Gå til innhold

Slitsomme foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine er veldig slitsomme i mange perioder. De maser høl i huet på meg hele tida når de først har kommet inn i en sånn periode. Maser om bare tull, og skal diskutere hver eneste detalj til punkt og prikke. Hvis vi for eksempel diskuterer en sak, godtar ikke de at jeg har min mening, de skal alltid avbryte meg så jeg ikke får ytret min mening, og ender ofte med at jeg blir mer høymeldt og delvis irritert, for at jeg i det hele tatt skal få sagt noe. Da begynner de også å klage over det, og gjør seg til som noen små drittunger bare for å demonstrere. De prøver hele tida å vri det til at det er meg det er noe galt med, men grunnen til mitt sinne er fordi de alltid skal være så selvopptatte og aldri kan innrømme feilene sine, eller at de oppførte seg dumt.

De tåler heller ikke at jeg har bedre argumenter enn dem selv i mange sammenhenger, da klikker det helt fullstendig for dem. En annen ting er at dem skal være så nazi på hva jeg skal gjøre og når jeg kommer hjem hvis jeg bestemmer meg for å dra ut en tur. Er ikke veldig ofte jeg gjør noe utenfor trening, så skjønne egentlig ikke problemet. Får heller aldri dra å besøke slektninger, venner eller andre ærend hvis det er litt mer enn et par-tre mil utenfor bygrensa om dere skjønner. Herregud, jeg har aldri vært innblandet i noe som helst tull, og jeg klarer utmerket godt å ta vare på meg selv, så at de skal være så kontrollfriker er bare provoserende. De forventer at jeg skal gjør alt på deres måte, men er ikke villige til å gi noe tilbake på disse områdene her.

Synes at jeg som 17-åring burde ha litt mer å si i mitt liv, og synes det er svært kjedelig med alt maset, klagingen og de drålige argumentene deres hele tida.

Fint hvis noen kunne gi svar her.

Anonym poster: 3b19035f3213fd854b33a01b705cd0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo si "Jeg vil ikke diskutere dette"? og være rolig og fattet hele tiden. Om du klikker i vinkler så vinner de jo.

Anonym poster: 7f9ed802fb50df4c9ac889d8f6fe3bbe

Skrevet

Du kan jo si "Jeg vil ikke diskutere dette"? og være rolig og fattet hele tiden. Om du klikker i vinkler så vinner de jo.

Anonym poster: 7f9ed802fb50df4c9ac889d8f6fe3bbe

Problemet der er at de ofte skal begynne å diskutere at jeg ikke vil diskutere lenger, og derfor kan det være svært vansklig å la være å ikke bli irritert.

Anonym poster: 3b19035f3213fd854b33a01b705cd0a7

Skrevet

Er ikke alltid like lett i familiære forhold. Å forstå denne situasjonen burde være enkel og grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...