Gjest Sonja Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Den her blir skrevet som gjest. Jeg føler at jeg banner i kjerka. Når desember kommer så kommer stresset for meg. Jeg må unngå jula. Reklamen i postkassa kastes uten at jeg har sett den. Veldig i tvil hvordan jeg skal responere på alt julefjas på fb. Høflighet tilsier at jeg ønsker god jul. '' Sannheten er. Jeg dropper tv for jeg orker ikke all reklamen for jul. Jeg kvier meg for å ønske andre god jul. Jeg kjøper mine få juleprasanger mer for at jeg må og ikke som i lyst. Jula og romjuila er jeg alene. Mennesker jeg før inviterte inviterer ikke tilbake. Jula er bare ensomhet og mange dager. Jeg deler ingens frustrasjon over julebakst og julemat.Ikke at dere må hit og dit. Jeg knyter meg i hele desember. Jeg setter opp en fasade. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til 2. januar.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Den her blir skrevet som gjest. Jeg føler at jeg banner i kjerka. Når desember kommer så kommer stresset for meg. Jeg må unngå jula. Reklamen i postkassa kastes uten at jeg har sett den. Veldig i tvil hvordan jeg skal responere på alt julefjas på fb. Høflighet tilsier at jeg ønsker god jul. '' Sannheten er. Jeg dropper tv for jeg orker ikke all reklamen for jul. Jeg kvier meg for å ønske andre god jul. Jeg kjøper mine få juleprasanger mer for at jeg må og ikke som i lyst. Jula og romjuila er jeg alene. Mennesker jeg før inviterte inviterer ikke tilbake. Jula er bare ensomhet og mange dager. Jeg deler ingens frustrasjon over julebakst og julemat.Ikke at dere må hit og dit. Jeg knyter meg i hele desember. Jeg setter opp en fasade. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til 2. januar. Du er ikke aleine om å mislike julen.Personlig syns jeg julen er en grusom tid! Anonym poster: aac41d21b487ee36abf2ede37d79f771 1
Gjest TS Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Ts her. Jeg synes det er godt å få bekreftelse for at jeg ikke er alene. Samtidig så ønsker jeg ikke at andre skal ha det sånn. Jeg har hatt uendelig mange gode juler, Nå har det vært endret noen år. Alt bare knyter seg og 2. januar er en flott dato for da slipper man å ønske noen god jul og godt nyttår. Jeg har meldt meg på julesentralen i regi av røde kors. Jeg kommer garantert til å ha en hyggelig kveld, men det hjelper bar ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 jeg kjenner igjen mange av tankene dine. og jeg har det veldig på samme måten. Hadde en vanskelig oppvekst, og selv om jeg ikke tenker for mye på fortiden resten av året så kommer alt sammen opp igjen i desember. jeg er så lei av å ha denne vonde klumpen i halsen hele desember måned, og denne følelsen av å være helt alene selv om jeg har andre rundt meg. Jeg og ønsker alle alt godt i jula og jeg er veldig glad for at andre kan ha en positiv opplevelse av denne høytiden. Jeg skulle bare ønske at jeg en dag kunne glede meg over dette også. Anonym poster: 09d24c89b2cd06d3a6fcdfd1f5a749a4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Hvorfor har dere det sånn? Dårlige minner fra jul i barndommen? Det skal vel noen til for å hate jula så mye. Det er en ting å ikke orke stresset og bli litt lei, men å hate jula skal det mye til! Syns jeg iallefall Anonym poster: c01842f70d063a14a4bcd9dc9e14d4e0 1
Gjest badeand1 Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Hvorfor har dere det sånn? Dårlige minner fra jul i barndommen? Det skal vel noen til for å hate jula så mye. Det er en ting å ikke orke stresset og bli litt lei, men å hate jula skal det mye til! Syns jeg iallefall Anonym poster: c01842f70d063a14a4bcd9dc9e14d4e0 Er vel ingen som nevner at de hater jula? Mislike og hate er to forskjellige ting. Endret 21. desember 2012 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Hvorfor har dere det sånn? Dårlige minner fra jul i barndommen? Det skal vel noen til for å hate jula så mye. Det er en ting å ikke orke stresset og bli litt lei, men å hate jula skal det mye til! Syns jeg iallefall Anonym poster: c01842f70d063a14a4bcd9dc9e14d4e0 TS her. Overhode ingen dålige minner fra barndommen. Bare en endring av situasjonen. Knapp økomomi, ingen famile igjen, egen sykdom som gjør at man orker lite. Jua er familietid. Den famllien man hadde, men ikke lenger har. Ensomhet. Anonym poster: 2251458907202f1e78a0749fc15f73d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 TS her. Overhode ingen dålige minner fra barndommen. Bare en endring av situasjonen. Knapp økomomi, ingen famile igjen, egen sykdom som gjør at man orker lite. Jua er familietid. Den famllien man hadde, men ikke lenger har. Ensomhet. Anonym poster: 2251458907202f1e78a0749fc15f73d6 Som jeg skulle ha skrevet det selv. Anonym poster: aac41d21b487ee36abf2ede37d79f771 1
PepsiMax Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Helt enig med dere! Jeg har brukt mye tid på å grue meg til jula og alt med den! Det føles godt at julaften er over nå, og bedre blir det da det igjen er januar og ting er i det vante! Jeg har valgt å si nei til endel plikt besøk i jula i år, fordi det bare skaper mer tanker og vonde følelser. Unngår tv og facebook for å slippe å hele tiden bli minnet på at det er jul og hvor glade folk er, hvor fint og koselig det er med jul, hvor glade alle er i hverandre og hvor mange sosiale festlige ting folk er på..... Prøver å kose meg hjemme alene med bøker og filmer, samt å bare late som det er noen ekstra fri dager. Holder tankene opptatt med andre ting så alle tankene jeg ikke vil ha ikke slipper til! Har funket overraskende bra hittil!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Jula skal jo være så fantastisk fin og jula for noen av oss består av familie medlemmer med personlighetsforstyrrelser, alkoholproblemer og tredjemann som er på avrusning fra amfetamin. Men god jul Men over til alvor, men mindre du selv har så dysfunskjonell familie at en psykiater kan kjøpe seg hytte på Trysil på pengene han tjener på å behandle de, så tror jeg ikke du evner til å sette deg inn i hvordan situasjonen er for de av oss som faktisk må ha med disse menneskene og deres destruktive oppførsel å gjøre. Anonym poster: 9ff911428bc1ac32866bb4e691f3c80e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 jeg kjenner igjen mange av tankene dine. og jeg har det veldig på samme måten. Hadde en vanskelig oppvekst, og selv om jeg ikke tenker for mye på fortiden resten av året så kommer alt sammen opp igjen i desember. jeg er så lei av å ha denne vonde klumpen i halsen hele desember måned, og denne følelsen av å være helt alene selv om jeg har andre rundt meg. Jeg og ønsker alle alt godt i jula og jeg er veldig glad for at andre kan ha en positiv opplevelse av denne høytiden. Jeg skulle bare ønske at jeg en dag kunne glede meg over dette også. Anonym poster: 09d24c89b2cd06d3a6fcdfd1f5a749a4 Mine tunge tanker i jula henger ikke sammen med barndommen men derimot ting jeg har opplev som voksen. Jeg tenker hvert år at jeg skal gjøre så godt jeg kan, være sosial og ta meg en tur ut på livet men hvert forbaskede år slår den store juledepresjonen inn 1. juledag. Vi har ingen tradisjoner for selskap i romjula, venner er enten reist til hjemstedet sitt eller er fullbooket med slekta. På den annen side så er jeg ikke mye til selskap når jeg sitter i mørket men det hadde muligens hjulpet å ha noen planer jeg slapp å få alle vonde minner i retur. Anonym poster: 8d8fcb1adfcd339718a09ad3142d4275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå