Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre er ustabile. Jeg vet aldri hvor jeg har dem hen, og det er slitsomt og vanskelig. Bor ikke langt unna, så har stadig vekk noe med dem å gjøre.

Plutselig en dag kan de være hyggelige og si positive ting om f. eks hunden min eller oss. Andre dager, er alt dritt og hunden min er en drittbikkje som ikke kan oppføre seg (selvom den, iflg dem, oppførte seg meget pent da den ble passet av dem sist).

Fra "Nei, det er jo ikke noe problem med ham! Han er så snill og god atte!" til "han er forferdelig slitsom, og stygg også".

Hva feiler det dem? En av dem er verst. Lurer på om en av dem er schizofren? Vet aldri hvor jeg har den personen.

Jeg merker det har preget meg også, at jeg har vokst opp med dem. Jeg stoler ikke på folk, og har blitt negativ. :(

Anonym poster: 425ff8b4236686ace0ecacde5be6a28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre er min mamma slik.. jeg vurderer snart en alvorlig oppvask med henne, fordi hun skyver alle bort fra seg og ødlegger så utrolig for seg selv!

Jeg skjønner ikke hvordan pappa holder ut, og tror seriøst at viss dette ikke snart stopper så kommer hun til feire jul alene om 1-2 år.

Hun er så utrolig negativ, paranoid og tror alltid det verste om folk (inkludert sine egne).. i et øyeblikk kan hun vere kjempe positiv, også rett etter har hun klikka helt.

Utrolig slitsomt, jeg skjønner deg veldig godt! Det er vanskelig når egne foreldre er på den måten, og ikke minst utrolig flaut og trist.

jeg har ikke tro på at sånt bare forandrer seg, så enten må du leve med det eller så må du konfrontere dem på en eller annen måte. (legg selvfølgelig ting fram på en så fin måte som mulig)

Anonym poster: db72dddc847809d03f3dcaa5f97f4724

Skrevet

Takk for svar. Så vi er flere som har det sånn, ja..

Gruer meg til å feire jul med dem. Vet ikke hvor jeg har dem. Om de skal være sure eller glade.

De forandrer jo personlighet hele tiden. Begge er litt sånn. Og hvis de f. eks skal på ferie til USA, er USA så kjempebra og flott! Men så neste dag er amerikaere noen feite, barnslige, mindre intelligente mennesker.

De er kanskje gærne? Og uansett hva jeg sier, skal de være uenige. Hvis jeg f. eks hadde sagt noe stygt (for å teste dem) om søsteren min, hadde de forsvart henne. HAdde jeg sagt noe fint, hadde de sagt imot.

Skrevet

Desverre er min mamma slik.. jeg vurderer snart en alvorlig oppvask med henne, fordi hun skyver alle bort fra seg og ødlegger så utrolig for seg selv!

Jeg skjønner ikke hvordan pappa holder ut, og tror seriøst at viss dette ikke snart stopper så kommer hun til feire jul alene om 1-2 år.

Hun er så utrolig negativ, paranoid og tror alltid det verste om folk (inkludert sine egne).. i et øyeblikk kan hun vere kjempe positiv, også rett etter har hun klikka helt.

Utrolig slitsomt, jeg skjønner deg veldig godt! Det er vanskelig når egne foreldre er på den måten, og ikke minst utrolig flaut og trist.

jeg har ikke tro på at sånt bare forandrer seg, så enten må du leve med det eller så må du konfrontere dem på en eller annen måte. (legg selvfølgelig ting fram på en så fin måte som mulig)

Anonym poster: db72dddc847809d03f3dcaa5f97f4724

Det høres ut som at mora di har opplevd noe dritt. Som du ikke vet om.

Skrevet

Det høres ut som at mora di har opplevd noe dritt. Som du ikke vet om.

Synes det høres ut som hun er bipolar. Sånt bør medisineres.

Anonym poster: 4c50660a16f9c25d29f5f594436c5d5b

Gjest Blomst83
Skrevet

Vet du egentlig hva diagnosen schizofreni er? For du bruker ordet helt feil. Å

Skrevet

Vet du egentlig hva diagnosen schizofreni er? For du bruker ordet helt feil. Å

Å?

Skrevet

Synes det høres ut som hun er bipolar. Sånt bør medisineres.

Anonym poster: 4c50660a16f9c25d29f5f594436c5d5b

Det vet du ingenting om.

Skrevet

Vær forsiktig med å stille diagnoser her.

Gjest Blomst83
Skrevet

Det å var en feiltastning;) Helt enig i det Havbris skriver.

Skrevet

Men sånn bortsett fra diagnoser og avsporing: Hva tror dere feiler dem?

Skrevet

Men sånn bortsett fra diagnoser og avsporing: Hva tror dere feiler dem?

Kverulanter.

Skrevet

Du beskriver foreldrene dine som om de var en enhet. De består jo av to mennesker, og er både moren og faren din helt like? Dessuten undrer jeg meg på hvor gammel du er. Mange unge mennesker har et motstridningsfullt forhold til sine foreldre en lang periode, og tolker mye i verste mening.

Jeg er selv mor og undrer meg derfor med et foreldreperspektiv.

Skrevet

Du beskriver foreldrene dine som om de var en enhet. De består jo av to mennesker, og er både moren og faren din helt like? Dessuten undrer jeg meg på hvor gammel du er. Mange unge mennesker har et motstridningsfullt forhold til sine foreldre en lang periode, og tolker mye i verste mening.

Jeg er selv mor og undrer meg derfor med et foreldreperspektiv.

Bra poeng!

Skrevet

Hva med å flytte lenger vekk en periode og få litt avstand til problemene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...