Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt en del tid på å tenke over følelser. Det var et seriøst forhold, derfor har jeg gitt det et seriøst forsøk på å finne ut hva fremtidsutsiktene her, og hva jeg føler, osv.

Det har endt på en knusende dom,det blir aldri mer noe mellom oss. Det vil bli sårende for den andre part å høre, og siden det er snakk om angst og andre psykiske problemer, så vil det nok bli mer enn bare sårende også.

Kom på at jeg bør kanskje ikke si dette rett før jul og nyttår, jeg synes ikke jeg skal ødelegge julen og nyttårsfeiringen også..

Hva mener dere?

Anonym poster: 6524c3e5e124ec05f141d7c41d4caabb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke heller vente til etter nyttår??

Skrevet

for all del vent, vertfall viss det er psykiske årsaker,

Å fortelle sånt i en høytid som julen, er bare å gni salt i såret..

Anonym poster: 3e5161dd98813499c248196e6441b46a

Skrevet

Vent til over nyåret. Om det har vært et seriøst forhold over tid; hva gjør vel ett par uker til eller fra? Det å få en slik beskjed er tøft nok, om det ikke skal være rett før jul også.

Skrevet

Du dumper ikke noen du har vært sammen med iflere år - 3 dager før julaften. Viss følelsene har vært borte en stund så klarer du å holde stille om det 3 dager til.

Skrevet

Hadde glatt ventet til over nyttår.

Veldig glad for at en eks ventet til etter muntlig eksamen før han gjorde det slutt.

Anonym poster: 93714497dd3b2ab12a9885c1e0cd6882

Skrevet

Er det allerede slutt, men du har vært usikker på om det kan bli dere to, eller skal du dumpe h*n nå?

Anonym poster: 4793f08a28057a62f1c7f2aaedf177d1

Skrevet

Ja, jeg vil ikke på noen måte gjøre dette verre for den andre part. Jeg kjenner på meg selv at siden det med julen først slo meg nå, etter at jeg hadde bestemt avgjørelsen min, så ser jeg hvor lite det går innpå meg, hvor over jeg er den personen. Jeg tenkte ikke før i andre omgang over at dette vil knuse den andres følelser og det i tillegg gir en fæl jul.

Litt rart kjennes det, å være så ferdig med noen, har aldri følt det sånn.. Trist, på en måte, likegyldig på en annen. Jeg vil alltid være glad i vedkommende, men ikke romantisk.

trådstarter

Anonym poster: 82128360062de9fa5fa04ed1428ccefe

Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget i å vente, og ville hatt det overstått så fort jeg hadde bestemt meg.

Kanskje litt annerledes når det er psykiske problemer innblandet, men sånn ellers... Du har jo bestemt deg...

Anonym poster: b912827089d3b16450617c51191975f4

Skrevet

Jeg synes du skal si det med en gang, jeg. Ikke drøy det. Hvor lenge har forholdet vart?

Anonym poster: 4793f08a28057a62f1c7f2aaedf177d1

Skrevet

Det er allerede nesten slutt mellom oss, på den måten at det startet med en pause fordi jeg kjente ting ikke ble bra. Så sa jeg at jeg trengte mer tid på å bestemme meg, fordi jeg ikke ser for meg at vi er i noe forhold nå. Jeg ba om den tiden til å tenke meg om, for å vite sikkert, så fikk jeg den tiden. Og nå har jeg tenkt, og vet.

Den andre part har hele tiden vist forhåpninger, tør ikke å treffe andre pga sosial angst, psykiske sperrer osv. Jeg har prøvd å analysere personen litt og funnet ut at det er ikke bare var kjærlighet mellom oss, men også avhengighet pga angst hos min eks.

trådstarter

Skrevet

Du er sikker på at det ikke skjer noe etter jul som gjør at du vil utsette enda mer og da?

Skrevet

Forholdet varte i 4 år.. Så det er rart det er over, og at det ikke blir oss, men det er ikke sorg i bildet for min del.

Jeg har bestemt meg for ikke å si det før på nyåret, det er kanskje feigt å vente, men jeg vet jeg ødelegger julen fullstendig for vedkommende..

trådstarter

• Liker 2
Skrevet

Dere har pause, så han vet det kan bli slutt. Å la han vente er jo å pine han unødvendig.

Kanskje hans verden uansett ikke snurrer rundt deg, bli ferdig med det du, så kan han gå inn i denne jula uten deg.

Skrevet

Du er sikker på at det ikke skjer noe etter jul som gjør at du vil utsette enda mer og da?

Siteringen er litt rar her, håper jeg får det til.

Jeg er litt redd for at det kanskje skal komme kritiske ting i veien hos motparten, men samtidig så er det over og ut. Jeg vil bare spare personen nå i julen, og ikke virke helt hjerteløs.

trådstarter

Skrevet

Det hjerteløse er jo å drøye det når du har bestemt deg!

Skrevet

Jeg vil gjøre det på minst mulig hjerteløse måte, men slik jeg ser det er det to måter dette kan ende på, og det er som pest og kolera begge to!

1. Eksen blir sittende deprimert og gråte hele jula, ikke kunne nyte familiekos, glede over noe, få ødelagt juleferien fra en tøff jobb, også møte nyttårsaften på samme måte.

2. Eksen koser seg i jula, riktignok på håp og tro for at ting skal gå bra mellom oss, men likevel få en fin familiejul med pakker, ribbe, hygge og alt det. Og bli dumpa i januar..

Forholdet vårt varte så lenge, og jeg kjenner eksen så godt, at jeg vet det kommer til å bli et helvete uansett, men i julen blir det nesten mye verre.......

• Liker 1
Skrevet

Det hjerteløse er jo å drøye det når du har bestemt deg!

Nei, ikke i alle sammenhenger.

Man må se individuelt på det.

TS får vurdere dette selv, tross alt hun som har vært sammen med fyren og kjenner til forholdet.

Anonym poster: 8809bbb1ba53e29177cec97a1c1a1229

Skrevet

Har dere vært sammen lenge eller er dere i startfasen? Siden du er ferdig med personen, så er garantert den andre part usikker og merker det på kroppen at noe er galt. Jeg ville ha visst det!

Skrevet (endret)

Jeg ble en gang dumpet en liten uke før jul, etter 8 år sammen!

Virket litt hjerterått, men samtidig så hadde jeg masse mennesker jeg var glad i rundt meg, og det skjedde ting omtrent hver dag, og på den måten hadde jeg litt annet å tenke på enn bare bruddet.

Men vanskelig å si hva du bør gjøre i ditt tilfelle.

Tror jeg hadde gjort det nå.

Endret av Soon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...