Gå til innhold

Sur på moren til min mann ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er tre måneder, og dette er første barnebarnet i familien. Mannen min sin mor var forkjølet, og ville ikke holde babyen pga dette, noe jeg satte pris på. Når jeg snur ryggen til, så tar hun alikevel babyen og står slik at jeg ikke ser at hun har babyen, eller at babyen ikke skal se meg. Og så holder hun babyen slik at to små forkjølede jenter i familien på ett år får kladde på babyen i ansiktet.

I sted ringte hun meg med det ukentlige info-toget og jeg sa etterhvert i samtalen at vi var bekymert for at ungen skulle bli syk, siden faren har allergi for paracet- og vi ville ikke gi barnet paracet i risiko for allergier. Da mente hun at vi var for overbeskyttende og at det ikke var bra for ungen.

Vel jeg orker ikke en syk baby når vi ikke kan gi paracet, pluss fordi ammingen er utrolig problematisk, jeg får lite søvn og er allerede sliten...

Jeg er så himla lei av at hun blander seg inn i mine måter, maser om at hun skal passe, gi flaske, kritiserer og våker over meg. Sist satt hun å ristet i armene på ungen når hun sov, siden det var så kjedelig for henne at barnet bare sov når hun var på besøk..Og babyen er så klart bortskjemt siden hun ikke liker å ligge alene i sengen sin..Sier hun som overforer ungene på godteri og sjokolade, og kritiserer når foreldrene sier det er nok. :(

Hun er utrolig frekk til tider, og jeg som gretten sliten småbarnsmor makter ikke lengre sitte å bare smile. Jeg svarer med samme mynt. Om jeg ikke gjør det, så sitter jeg og er sur på meg selv i dagevis..

Anonym poster: 5907607786d482403ab1a858e6bc3823

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du trenger ro.

Ikke ta imot besøk på en stund. Hold dere for dere selv.

Du trenger ikke alltid å svare telefonen. Å være tilgjengelig.

Deres barn, deres regler. Hun kan være så uenig hun vil, men sånn er det.

Håper din mann støtter deg i dette.

• Liker 4
Gjest Elseby13
Skrevet

Er det ikke lettere å kalle henne svigermor enn å konsekvent si "mannen min sin mor"?

Skrevet

tror flere mødre har en tedens til å være litt overbeskyttende ovenfor sine små når de er nyfødte og tror ikke din svigermor mente noe vondt med det

Skrevet

tror noen mødre har en tendens til å være litt overbeskyttende mot sine nyfødte den første tiden og din svigermor mente nok ikke noe vondt med det

Skrevet

Er det vanlig å gi paracet til små barn som er syke? Har jeg aldri gjort...

Skrevet

Prøv å si klart ifra til svigermor at hun må respektere det når du sier ifra om hvordan det vil det skal være runt barnet ditt, f.eks. hvis at ikke vil barnet ditt skal spise mye godteri. Si fra at du ikke vil at hun/de holder ungen når hun er syk hvis det er slik du vil ha det. Det er du som er moren, ikke svigermor.. En baby på 3 mnd er ikke bortskjemt dersom den ikke sover alene! Det er ekstra viktig for en så liten baby er å føle kjærlighet og trygghet. Og du ammer kanskje også?

Finnes det andre alternativer til paracet? Ungen min får paracet stikkpiller hvis hun er syk, men finnes det stikkpiller i feks ibux? du burde gå på apoteket og høre.

Skjønner at du vil unngå at barnet ditt blir sykt, spesielt nå i Juletider. Men generellt er det normalt at barn får virus og det bygger også opp immunforsvaret dems. Men babyen din er så liten også.

Svigermor burde respektere deg, hvis ikke så ikke vær med hun.

Anonym poster: e8a00d17dd372620d5f9eda199cd2ff3

Skrevet

Er det vanlig å gi paracet til små barn som er syke? Har jeg aldri gjort...

Ja paracet i stikkpilleform for barn. Dersom små barn blir syke og feks får feber kan det være lurt å gi paracet for å få ned feberen. Barn sin feber kan øke fortere enn på voksene. I allefall burde man måle feberen oftere hos barn.
Skrevet

Prøv å svelge noen kameler. Jeg skjønner at det er vanskelig men dere er i helt ulike posisjoner. Din svigermor vil sikkert bare være hjelpsom, men er ubetenksom. Du er sliten og sårbar og prøver å finne deg til rette i din nye rolle. Disse posisjonene er ikke helt forenelige akkurat nå. Om du ikke orker henne akkurat nå så sørg for avstand. Du trenger ikke snakke med henne i telefonen eller slippe henne inn døra. Si at du er sliten, men gjør det på en OK måte. Hun kan bli god å ha i fremtiden, så ikke start krig.

Skrevet

Syns vel egentlig du overreagerer og at du er heldig hvis dette er ditt irritasjonsmoment Mtp svigermor. Ungen vil bli forkjølet følelser siden, og sånn er det bare. Sjekk allergier så snart det er mulig, så slipper du forhåpentligvis å bekymre deg for dette. Kanskje jeg er ekstra hedret fordi jeg er trebarnsmor, men de må bli forkjølet for å bygge immunforsvar og har de søsken kan du ikke skjerme dem.

Koselig at hun ringer deg med infooppdateringer da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...