Gå til innhold

rød i ansiktet / eksem? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har store områder i ansiktet som er røde (kinn, hake, rundt øyenbryn og mellom).

Har prøvd ganske mange forskjellige kremer og produkter, men bruker for tiden dexem krem og en annen krem fra apoteket som inneholder karbamid.

Huden blir fort tørr (klør ikke) , men klarer å holde det på et greit nivå med disse kremene.

Når det kommer til sminke bruker jeg pudder og concealer fra sheer cover, evt foundation fra clarins. Har ikke opplevd å reagere på noen produkter.

Når jeg enten bli veldig varm eller kald blir også fargen i ansiktet enda mer rød enn vanlig. Så setter stor pris på om det er noen som har noen gode råd og produkter å anbefale :) Både av kremer og sminke

Anonym poster: df58cc1cc5ade70759fb91b6cf3689f8

Anonym poster: df58cc1cc5ade70759fb91b6cf3689f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du har rosacea. Ville tatt en tur til legen om jeg var deg, han/hun kan skrive ut en reseptbelagt krem til deg. Ellers er det jo en del matvarer du bør unngå osv, pluss parfyme etc i hudpleieprodukter.

Anonym poster: 45d0ba1fcb9d53be38ee3697da58f9b8

Skrevet

Rosacea er ikke så sannsynlig. Du er sensitiv. Clinique har en serie som skal hjelpe: http://www.clinique.com/cms/product/franchise/skincare_redness_mpp.tmpl

Du kan prøve kremen også, men det er ikke sikkert den gir nok fukt og fett. Karbamid er veldig bra for huden mht. til sånt, så hvis det funker, så fortsett på det. Fortsett også med mineralfoundation, det gir solbeskyttelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...