Gå til innhold

21 mnd og 9,6 kg. Liten vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har akkurat blitt 21 mnd, og jeg veide henne på helsestasjonen i dag. Det er en stund siden jeg veide henne, men sikkert for tre mnd siden. Hun veier det samme i dag som for tre mnd siden... Hun har vokst mellom 2-4 cm siden sist. (litt vanskelig å måle pga illesint unge). Hun er liten, og hun har hoppet nedover på kurven sin. Hun var 3,3kg da hun ble født, og ligner sin far som også er tynn.

Noen tips om hva vi kan gi henne av mat? Jeg synes hun spiser normalt, ikke alltid matlysten er på topp, men den er den ikke hos oss heller. Kjenner jeg er litt bekymra siden "alle andre" veier over 11-12 kg. I følge kurven hennes burde hun nå nærme seg 11kg.

Anonym poster: 9171810702d9e6acf18fc496bc44e6b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er små. Kurven viser et snitt. Jeg har hatt barn innenfor normalen, høyt og lavt på de kurvene. Så lenge hun spiser og det ikke er noe annet som er galt, så ville jeg tatt det helt med ro.

Min minste var syk som liten baby og ble hengende etter i flere år på vekten, nå er hun snart åtte og nesten midt på treet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper noe, men jeg var 9 kg da jeg var 2 år, men fulgte min egen kurve, som ikke en gang var inne på de kurvene som eksisterte da Spiste veldig mye, men la ikke veldig mye på meg. Har utviklet meg helt normalt :)

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet det jo, at hun er normal. Det er bare det at vekta har helt flatet ut, og jeg synes det er litt dumt. Men vi er jo alle forskjellige, og tenker nok at hun er som sin far; høy forbrenning.

Er det noe fetere mat vi kan gi henne? Hun spiser vanlig mat slik som oss, og stort sett leverpostei, kaviar, prim, syltetøy, ost, smørost på brødskiva. Har brukt meierismør innimellom.

Anonym poster: 9171810702d9e6acf18fc496bc44e6b9

Skrevet

Avocado er fine greier :-) Vi spiser det på brødskiva, i salater, som tilbehør til middag, eller rett-fra-skallet :-)

Skrevet

Avocado er fine greier :-) Vi spiser det på brødskiva, i salater, som tilbehør til middag, eller rett-fra-skallet :-)

Det var lurt, takk for tips :)

TS

Skrevet

Det er dumt "å fete" opp ungen ved å lære denopp til å like feit mat. Helt vanlig at mange er veldig tynne frem til de når puberteten. Vekst går i rykk og napp.

Skrevet

Det er helt normalt at de flater litt ut når de har en vekstperiode i høyden. Vei henne igjen om noen måneder og se hva som skjer. Og slapp helt av i mellomtiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en "liten flis". Hun spiser som en hest da, og klarer ikke å sitte i ro et sekund. Hun bikket akkurat 11 kg, og er 2 år og 2 mnd. Så lenge dere sørger for å at hun spiser vanlig, sunt og variert, og det ikke er noe galt med henne (dere kan jo ta en tur til lege for å ta blodprøver, for sikkerhets skyld?), så ville jeg droppet å prøve å "fete" henne opp. Plutselig kan det slå andre veien, det er ikke bra det heller.

Anonym poster: c78de44fca9715079f7b0cb7576ffc3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...