Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et stort ønske om å studere i London neste år (går vg3 nå), eller evt året etter neste år da jeg vurderer å ta et jobbeår før jeg begynner å studere. Det som skremmer meg litt er de høye kostnadene med tanke på skolepenger, i tillegg til tanken om å flytte til et helt nytt land. Likevel trives jeg godt i London som turist, og liker å leke med tanken om å flytte dit :)

Flere som vurderer å studere i Storbritannia? Dere som gjør det, hvor i GB studerer dere, og vil dere anbefale å ta en grad der borte? Trives dere sosialt og faglig?

:)

Anonym poster: 9af98005a5194a425899c57af570439d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

London er svinedyrt. Studerte i Bath, stortrivdes og ville gjort det igjen. Men jeg ville anbefale deg å studere noe nyttig hvis jeg først skulle punge ut så ugudelige mengder skolepenger. Ikke bachelor i middelalderstudier og kjønnsfilosofi, liksom.

Anonym poster: 908cee6b7df61d6a8f6e89358362985d

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på high school i Chester, og savner det helt sinnsykt mye.

England er et fantastisk land, men jeg ville anbefalt å bo i en mindre by en London.

Skrevet

London er svinedyrt. Studerte i Bath, stortrivdes og ville gjort det igjen. Men jeg ville anbefale deg å studere noe nyttig hvis jeg først skulle punge ut så ugudelige mengder skolepenger. Ikke bachelor i middelalderstudier og kjønnsfilosofi, liksom.

Anonym poster: 908cee6b7df61d6a8f6e89358362985d

Ok! Har sett litt på Bath også, virker som en velsig koselig by. Men hva er dyrere i London enn i (f.eks.) Bath? Jeg vet at det er mye dyrere å leie leilighet i London enn ellers i UK, men strøm, mat ol er vel ikke dyrere?

Kan jeg spørre hva du studerte? Jeg tenker i så fall å studere psykologi (profesjon, eller klinisk som det kalles, kommer trolig ikke inn på det i Norge), eller så ønsker jeg å studere arkitektur og bli arkitekt. Er det hva du vil kalle nyttige studier?

Og forresten, ble du kjent med briter da du bodde der, eller hang du mest med andre internasjonale studenter?

- TS

Skrevet

Jeg gikk på high school i Chester, og savner det helt sinnsykt mye.

England er et fantastisk land, men jeg ville anbefalt å bo i en mindre by en London.

Ok, så du gikk hele videregående i England eller? Ja, har også fått det inntrykket av England :) Kjenner noen folk i Manchester, og de er herlige! Noen anbefalinger av byer da? Hvorfor anbefaler du å unngå London?

Skrevet

Ok, så du gikk hele videregående i England eller? Ja, har også fått det inntrykket av England :) Kjenner noen folk i Manchester, og de er herlige! Noen anbefalinger av byer da? Hvorfor anbefaler du å unngå London?

Fordi jeg vil tro det er lettere å bo i en litt mindre by. Jeg trivdes veldig godt i Chester, og det er jo forholdsvis lite. Faktisk en liten by. Men flere utesteder der enn det er i Oslo (kanskje ikke helt, men du skjønner). Og masse kule folk. Liten by er deilig, så du slipper alt styret med så mye mennesker og sånt.

Tror kanskje London kan bli litt masete i lengden, men det kommer jo an på hva man selv liker :)

Vanskelig å anbefale andre byer, så jeg vil bare anbefale Chester. Dritfint og jeg savner det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...