Gå til innhold

Gift, men betatt av en annen i flere år og fortsatt betatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en mann, men jeg har en forelskelse i en annen mann, en jeg har vært forelsket i i mange mange år! av og til blomstrer denne kjærligheten opp igjen når jeg blir minnet på noe som minner meg om han.

Jeg føler meg grusom ovenfor mannen min, jeg elsker mannen min, men jeg er også så betatt av denne andre mannen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det normalt å ha det slik i et ekteskap?

Jeg vil treffe den mannen jeg er forelsket i, bare treffe han å se hvordan jeg føler det, men jeg vil ikke gjøre det mot mannen min.

Jeg merker det kiler i magen bare jeg tenker på han, blir klam i hendene...

Men jeg vil ikke gå ifra mannen min heller..

Hva i alle dager skal jeg gjøre??

Bare la det gå over? jeg har hatt disse følelsene for han i mange mange mange år, de forsvinner ikke. Men jeg tror ikke han er en mann jeg vil gifte meg med, men en jeg vil være sammen med...

uff...

Anonym poster: 3c5e32fa3f29f73988471ba86a580bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en forelskelse du aldri har fått levd ut?

Skrevet

Det er mange av oss som har det slik som dette, og mange innlegg her på KG om temaet. Ganske vanlig å forelske seg i andre mens man er i forhold. De fleste forelskelser går jo over av seg selv, men noen gjør ikke det.

Men det er uholdbart å drive med følelsene slik så det beste du kan gjøre er å jobbe for å dempe følelsene for den andre mannen. Ikke tenk på han, ikke drøm om han, finn noen annet å fordype tankene i..

Alle forelskelser går over (eller i hvert fall dempes) etter en tid hvis de ikke dyrkes.

Skrevet

De fleste som er i forhold blir vel betatt av andre, men det går stort sett over etter en stund om man ikke gir næring til følelsene. Har han samme følelser for deg? Som Gjest over sier kan det være en forelskelse du aldri har fått levd ut, og det blir jo ekstra vanskelig om han føler det samme og dere stadig treffer på hverandre. Tror man fort setter hverandre på en pidestall i en sånn situasjon.

Har ikke noe annet råd enn å fokusere på andre ting når du merker at du begynner å tenke på han og prøve å unngå og møte han.

Anonym poster: a36c441b61475aa1f8d147829e5f01fc

Skrevet

Jeg regner med at du dyrker disse følelsene og glorifiserer denne mannen. Det må du bare bestemme deg for å slutte med hvis du vil fortsette å være gift med mannen din. Vi trenger ikke å være slaver av følelsene våre, det er lov å la fornuften styre. Du får bare bestemme deg for hvilken vei du vil gå.

• Liker 1
Skrevet

Er også betatt av en annen mann, men det er mer en sånn jeg liker å beundre på avstand.

Var 1 natt med denne mannen jeg var betatt av, lenge før jeg og min ble sammen. Da fant jeg ut at jeg likte helst å SE på han og ønsker til tider at jeg aldri hadde den ene natten:)

Kanskje du og mannen din trenger å gjennopplive flammen i forholdet igjen?

Anonym poster: 3dae24deb515cbffff332e79c22afec0

Skrevet (endret)

TS virker forferdelig EGO i mine øyne.

Når hun ikke er interessert i å gå ifra mannen så skal hun ikke ha noe som helst med denne andre å gjøre.

Det sier seg selv.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

TS virker forferdelig EGO i mine øyne.

Når hun ikke er interessert i å gå ifra mannen så skal hun ikke ha noe som helst med denne andre å gjøre.

Det sier seg selv.

Hvorfor i helvete er hun ego? Du har ingen forutsetning for å vite det. Hun presenterer det som et problem, så det er tydelig at hun ikke er ego. Følelser er vanskelig, tro det eller ei.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i helvete er hun ego? Du har ingen forutsetning for å vite det. Hun presenterer det som et problem, så det er tydelig at hun ikke er ego. Følelser er vanskelig, tro det eller ei.

Forsåvidt riktig.

Hvor ego hun er kommer helt an på hva slags kontakt hun har med den andre mannen som hun er forelsket i.

Skrevet

Jeg er gift med en mann, men jeg har en forelskelse i en annen mann, en jeg har vært forelsket i i mange mange år! av og til blomstrer denne kjærligheten opp igjen når jeg blir minnet på noe som minner meg om han.

Jeg føler meg grusom ovenfor mannen min, jeg elsker mannen min, men jeg er også så betatt av denne andre mannen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det normalt å ha det slik i et ekteskap?

Jeg vil treffe den mannen jeg er forelsket i, bare treffe han å se hvordan jeg føler det, men jeg vil ikke gjøre det mot mannen min.

Jeg merker det kiler i magen bare jeg tenker på han, blir klam i hendene...

Men jeg vil ikke gå ifra mannen min heller..

Hva i alle dager skal jeg gjøre??

Bare la det gå over? jeg har hatt disse følelsene for han i mange mange mange år, de forsvinner ikke. Men jeg tror ikke han er en mann jeg vil gifte meg med, men en jeg vil være sammen med...

uff...

Det er helt normalt å bli betatt av andre, men vanligvis går dette fort over.

Det virker som om du fôrer forelskelsen, du henter den frem og dagdrømmer osv. Når du har tatt et valg om å leve sammen med mannen din, så har du også et ansvar for å ikke fyre opp under slike småflammer. De skal få dø ut av seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Hvilken næring er det denne forelskelsen får? Henter du frem forestillinger? Kikker på Facebook? I det første innlegget ditt skriver du om både forelskelse og kjærlighet til denne mannen. For meg virker dette som en dagdrøm du trenger å ha for å orke tilværelsen.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken næring er det denne forelskelsen får? Henter du frem forestillinger? Kikker på Facebook? I det første innlegget ditt skriver du om både forelskelse og kjærlighet til denne mannen. For meg virker dette som en dagdrøm du trenger å ha for å orke tilværelsen.

Dagdrømmer kan være fint, men det kan også ta opp for mye plass i hodet og følelsene slik at du hindrer deg selv i å se det du har. Vit at ofte er ikke gresset noe grønnere på andre siden av gjerdet. Det kan heller lønne seg å stelle ugresset på din side av gjerdet...

Skrevet

Ingen kan ta fra deg drømmene og tankene dine.

Kos deg med dem, du.

Skrevet

Dagdrømmer og fantasier er sunt, men hva en skal gjøre med det er et valg som tas. Kanskje du må foreta en selvanalyse og finne ut hva som er hva. Hvis forelskelsen ikke går over kan det hende du blir mer og mer misfornøyd med mannen din (selv om du elsker han), og forholdet kan ta slutt. Hvis din mann hadde spurt deg rett ut: du er så rar for tida, hva skjer? Hva ville du svart?

Skrevet

TS her

Jeg gjør ingenting med denne mannen, vi har ikke hatt kontakt på ett år, da var det bare en "god jul" sms.

Men jeg har hatt så mye følelser for han så lenge, jeg prøver å stenge han ute av hodet mitt, noen ganger går det bedre, mens andre ganger er det så grusomt jeg drømmer om han hver natt.

Vi hadde et seksuelt forhold for noen år siden, det var mye følelser fram og tilbake, vi møttes nå og da og gikk turer sammen, tok en kopp kaffe. Men vi ble aldri ett par, vi var bare forelsket..

Og som en sa her, kanskje det er enn forhold som ikke fikk leve fullt ut, og det er akkuratt slik det føles. jeg har aldri fått gjort meg ferdig med denne mannen.

Det kribler i magen bare jeg tenker på han, jeg må rive meg i håret for ikke å sende en sms til han å høre hvordan han har det.

Jeg vil være med mannen min, men vi har ofte litt problemer, men jeg elsker han fordeom.

dette er så forbanna drit! jeg vil ikke ha noen følelser for denne mannen, jeg vil at mannen min skal ha alle mine følelser og hele hjertet mitt men det klarer jeg ikke :(

Skrevet

TS her

Jeg gjør ingenting med denne mannen, vi har ikke hatt kontakt på ett år, da var det bare en "god jul" sms.

Men jeg har hatt så mye følelser for han så lenge, jeg prøver å stenge han ute av hodet mitt, noen ganger går det bedre, mens andre ganger er det så grusomt jeg drømmer om han hver natt.

Vi hadde et seksuelt forhold for noen år siden, det var mye følelser fram og tilbake, vi møttes nå og da og gikk turer sammen, tok en kopp kaffe. Men vi ble aldri ett par, vi var bare forelsket..

Og som en sa her, kanskje det er enn forhold som ikke fikk leve fullt ut, og det er akkuratt slik det føles. jeg har aldri fått gjort meg ferdig med denne mannen.

Det kribler i magen bare jeg tenker på han, jeg må rive meg i håret for ikke å sende en sms til han å høre hvordan han har det.

Jeg vil være med mannen min, men vi har ofte litt problemer, men jeg elsker han fordeom.

dette er så forbanna drit! jeg vil ikke ha noen følelser for denne mannen, jeg vil at mannen min skal ha alle mine følelser og hele hjertet mitt men det klarer jeg ikke :(

Da har du kanskje lært at det ikke er så veldig smart å være utro?

Skrevet

Da har du kanskje lært at det ikke er så veldig smart å være utro?

vor står det at hun har vært utro? Hun har vært forelsket, men det kan like gjerne være FØR hun traff sin nåværende mann.

• Liker 1
Skrevet

vor står det at hun har vært utro? Hun har vært forelsket, men det kan like gjerne være FØR hun traff sin nåværende mann.

Jeg leser imellom linjene :smoke:

Men hvis dette er feil så har selvfølgelig TS full rett til å rette opp i dette.

Skrevet

TS her

Har aldri vært utro mot min mann og kunne aldri funnet på det heller..

Skrevet

TS her

Kjære TS, en tenkt situasjon: Hvis du fikk vite at du hadde cirka 2 år igjen å leve og fikk velge hvilke av disse to mennene du kunne være sammen med i resten av tiden, hvem av dem ville du velge? (Begge er ikke et alternativ)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...