AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Hei! Min mann og jeg bor i en leilighet som vi kjøpte for 2 år siden, helt ny. I hver blokk så er det 4 leiligheter, og vi bor i andre etasje. Hyggelige naboer? Ehh...de som bor rett over oss er hyggelige mennesker, men de under, fyttikatta! Men for å gjøre en veldig lang historie kort, så er det en ting som plager meg. Alle skal vaske minst en gang i uka, eller støvsuge. De nede har vasket kun 1 gang, og det var i sommer. Jeg har vasket millioner ganger, fordi jeg syns at det blir så møkkete nede, at jeg klarer ikke å la være. Og at jeg blir brydd når gjester som kommer til oss, kommenterer det. Jeg har også latt være å vaske i 2uker for å se om de skulle ta tak idet, men neida. Og nå har det blitt slik at blir skikkelig irritettert, at jeg ikke vet hva skal jeg gjøre. Med hun nede har jeg ikke lyst å snakke, dere vet noen naboer har man bare ikke lyst å snakke med. Jeg har bodd mange steder og aldri opplevd dette her. Jeg har sendt mail til styremedlem, og fikk svar her om dagen. Skrev at det burde bli innført bøter. Hun svarte at hun har snakket med hun ene i 1.etasje, og sagt at de må bli flinkere med vasking. Og sa at hun dama skulle henge opp lista.Og skrev at hun ikke får gjort mer, at vi må snakke sammen med de nede. Jeg ble enda mer sinna, hun har jo egentlig ikke gjort noe.????!! Hva skal vi med styret hvis vi skal måtte gjøre alt selv? Har jeg rett å bli sint? Ja, det har jeg. Hva kan jeg gjøre? Si meg noen? Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
Athene Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Da sørger du får at du eller mannen blir valgt inn i styret. Eller legger større press på eksisterende styre. Deretter får du innført bøter, eller vaskehjelp. Basert på egen erfaring er vaskehjelp det beste når det er snakk om fellesarealer i borettslag/sameie. Folk vil alltid ha ulik standard på renhold. Jeg/mannen sørget alltid for å være med i styret i de sameiene vi har bodd i, det er mye bedre å gjøre noe enn å sitte hjemme og sutre over hva som ikke blir gjort.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Vil ikke si at jeg sutrer akkurat, jeg gjør det jeg kan gjøre, og har forsøkt det meste. Sitte i styret, det blir litt vanskelig, vi har ikke så god tid. Kom hit for å spørre om råd, uten å måtte sitte i styret. Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Vi hadde vaskeliste, men da vi var på ferie, hadde noen tatt den ned. Og når den var oppe, så var den ikke fulgt opp. Hun i styret skrev i mailen at hun nede i 1 etasje skulle sette den opp, og det er 3 dager siden, lista er ikke oppe. Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
Gjest Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Historier som dette her får meg til å være evig takknemmelig for å bo i enebolig! Det kan være at hun i styret har det litt travelt nå før jul? Og at hun heller egentlig ikke har tid til å sitte i styret, men ble presset inn? Når man bor i sameie, så må man kommunisere med naboene sine. Man kan like det eller la være, men det er den eneste løsningen for å få en felles plattform. Du kan ikke forvente at det skal komme andre og fikse dine problemer. Hvis dette plager deg mye, så burde du kanskje vurdere å oppgradere til enebolig?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Historier som dette her får meg til å være evig takknemmelig for å bo i enebolig! Det kan være at hun i styret har det litt travelt nå før jul? Og at hun heller egentlig ikke har tid til å sitte i styret, men ble presset inn? Når man bor i sameie, så må man kommunisere med naboene sine. Man kan like det eller la være, men det er den eneste løsningen for å få en felles plattform. Du kan ikke forvente at det skal komme andre og fikse dine problemer. Hvis dette plager deg mye, så burde du kanskje vurdere å oppgradere til enebolig? Tro meg, hadde jeg kunnet flytte, så hadde jeg gjort det, har ikke råd, så....Har ikke råd å eie hus, vi er i oppstartsfasen. Selfølgelig må man kommunisere med naboer, men begge naboene er støtt sure og hilser aldri tilbake. Hadde du da kanskje hatt lyst å snakke med dem? Tror ikke det nei... Jeg spurte om hjelp her, ikke at noen skal komme å være høy på pæra. Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 I alle blokker jeg har bodd (ca 6) så har det vært en vaskehjelp som har tatt seg av dette. Det blir ikke mye på hver, ca 1000 kr i året. Anonym poster: 0194ac9085e6453ada3d346de6bc5d8c 1
Gjest Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Tro meg, hadde jeg kunnet flytte, så hadde jeg gjort det, har ikke råd, så....Har ikke råd å eie hus, vi er i oppstartsfasen. Selfølgelig må man kommunisere med naboer, men begge naboene er støtt sure og hilser aldri tilbake. Hadde du da kanskje hatt lyst å snakke med dem? Tror ikke det nei... Jeg spurte om hjelp her, ikke at noen skal komme å være høy på pæra. Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f Det er leit at du synes jeg er høy på pæra. Jeg prøver å belyse den andre siden av saken også. Det er du som har et problem. Er det for mye å forvente at du tar tak i det selv? De som sitter i styret er der ofte fordi de blir presset til jobben, og da får de alle problemene i sameie opp i fanget. Etter bare 3 dager forventer du at hun du pratet med skal sette inn tiltak, i uken før jul, selv om du har ergret deg over dette lenge. Folk som er sure er ikke morsomme å prate med. Men noen må faktisk gjøre det. Kanskje bruker de surheten for å skremme folk fra å konfrontere dem? Du antar at jeg ikke ville konfrontert dem uten å kjenne meg i det hele tatt. Hvorfor det? Om du havner i uønskede situasjoner må du være løsningsorientert, det nytter ikke bare å klage til alle andre. Og det er liten vits i å spørre om hjelp på nettet når du reagerer såpass negativt på forsøkene på konstruktiv tilbakemelding. Hva hadde du ventet deg? Et hylekor om hvor synd det er på deg? Folk er forskjellige, har forskjellige standarder eller mangel på sådan, noen er flittige, andre er late. Du trenger ikke svare meg. Jeg gidder ikke bruke mer tid på denne tråden. 1
Athene Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Jeg spurte om hjelp her, ikke at noen skal komme å være høy på pæra. Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f Når vi snakker om høy på pæra.... Du har fått flere innspill, og er negativt til ethvert svar. Stakkars styreleder. Utover det stiller jeg meg bak det Themis skriver, og angrer på at jeg brukte tid på å forsøke å hjelpe. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Nå griner jeg uff Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
Athene Skrevet 21. desember 2012 #12 Skrevet 21. desember 2012 Nå griner jeg uff Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f På grunn av svarene våre? Eller er du ironisk? Er det sistnevnte angrer jeg på at jeg svarer igjen. Mulig jeg var litt krass med deg, men gå i deg selv, og les gjennom svarene dine en gang til. Du har en veldig uhøflig tone, særlig tatt i betraktning at fremmede mennesker bruker tid på å skrive noen betraktninger rundt din problemstilling. Og en ting til - dersom du er såpass følsom at du gråter basert på svar i en tråd på KG, bør du kanskje unngå å være på forumet. Det er ikke sunt å la slikt gå inn på seg.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #13 Skrevet 21. desember 2012 Det var ikke ironisk ment, men ja jeg ble lei meg...sliter psykisk i tilleg så det gjorde ikke saken bedre. Jeg beklager virkelig hvis jeg virker uhøflig, det er ikke meg..og det er ikke meningen heller. Jeg har fått bra svar av dere, men det er bare lettere sagt enn gjort. Får bare overse den uhyggelige gangen fra nå av, og jobbe som F, så vi kan flytte etter hvert. Vil si unnskyld en gang til! Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
Athene Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Det var ikke ironisk ment, men ja jeg ble lei meg...sliter psykisk i tilleg så det gjorde ikke saken bedre. Jeg beklager virkelig hvis jeg virker uhøflig, det er ikke meg..og det er ikke meningen heller. Jeg har fått bra svar av dere, men det er bare lettere sagt enn gjort. Får bare overse den uhyggelige gangen fra nå av, og jobbe som F, så vi kan flytte etter hvert. Vil si unnskyld en gang til! Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f Ikke alltid like lett å kommunisere skriftlig Håper du har det bedre nå, det er ingen grunn til å la noe slikt gå såpass inn på deg. Vi får også satse på at du får enda flere innspill her inne, og at saken løser seg på en eller annen måte.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Takk for det, Athene, setter stor pris på dine innlegg Anonym poster: 1ea844dc792dc70ff28cfbed3ba9cf4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå