Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Hallo, alle sammen! Jeg har akkurat flyttet til Oslo, og har defor sagt opp min gamle jobb som lå for langt unna. Har 2 små barn som begge er under 4 år, og etter å ha undersøkt med bydelen her, har jeg funnet ut at det elendig barnehage- dekning her. Jeg er samboer, og det holder ikke med bare hans inntekt, så jeg må skaffe meg en jobb. Aetat var lite behjelpelige og sa jeg måtte finne jobb selv, og siden jeg selv har sagt opp min gamle jobb, får jeg ikke dagpenger umiddelbart heller. Problemet mitt er jo da at jeg ikke har barnehageplass, så på dagtid, til samboer kommer hjem, må jeg ta meg av barna. Er det noen der ute som har noen glupe forslag til jobber man kan ha på kveldstid/helger evnt. natt? Jeg er utdannet legesekretær,men alt annet er av interesse også ( kan forsåvidt ikke tenke meg å jobbe på bensinstasjoner eller 7-eleven). Hva med sykehjem etc.? Er det noen som har hatt nattevakter/kveldsvakter der uten å være fagutdannet? Og vet om det er lett å få? Veldig gald for svar.
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 Jeg ville tatt kontakt med aetat, for slike svar hadde jeg ikke aksepter. De er det for å hjelpe deg, og det er det de blir betalt for.
Snuppelure Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Ring til aldershjem i området ditt. Vet ikke hvordan det er der nå, men i min studietid var det en drøss av mine venner som tok ekstra vakter på sykehjem. Så det burde vel gå fint :-) Legesekretærer kan vel også jobbe natt / kveld? Hva med mottagelse på sykehus? Både private og offentlige. Eller hva med alarmsentraler for eldre? Falken har i allefall en slik sentral, med tilhørende utrykkningspersonell.
Amarone Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 Du kan for eksempel jobbe som hotellresepsjonist. Amarone
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Ta deg en tur rundt i Paleet i Oslo sentrum og spør i klesforretningene der. Jeg har hørt at de behøver deltid og ekstrahjelper om ettermiddager og kvelder frem til kl.åtte der. Der er det mange voksne damer som jobber, ingen bimboer elller noe slikt.
huzky Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Dagmamma? Da kan man jo jobbe og ta med barna på samme tid. Kan jo kanskje høre med http://www.barnevaktformidling.no eller noe slik? Ved å legge ut CV på aetat.no kan du jo nå ut til flere potensielle arb.givere.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #7 Skrevet 12. mars 2004 Hva med å prøve å få en dagmamma til å passe barna. Ellers er det nok ikke så vanskelig å få ta ekstravakter på sykehjem. Bare ta kontakt med et, så ordner det seg sikkert. Lykke til.
NIKI Skrevet 12. mars 2004 #8 Skrevet 12. mars 2004 Jeg har jobbet som ekstravakt på et sykehjem. Jeg bare tok en telefon og snakka med en avdelingssykepleier der, var på intervju, og 2 dager etterpå var jeg på opplæring. Gikk kjempegreit. Har også et par venninner som jobber som ekstravakt i tillegg til sine studier. De fikk også ordnet seg jobb relativt kjapt. Du kan jo prøve en ringerunde, det finnes jo masse sykehjem i oslo. Lykke til med å finne en jobb *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #9 Skrevet 12. mars 2004 vel, siden du har så små barn så vet jeg ikke om mitt forslag er så greit, men det er jo ganske stort behov for Besøkshjem/Fosterforeldre. Dette kan nok være en veldig krevende jobb, og jeg vet ikke om du er intressert, eller om det er mulig for deg å bli det Bare en tanke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå