Gjest Love Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Hei, Til dere som har opplevd gjensidig kjærlighet fra en som dere var skikkelig forelsket i. Hvordan vil dere beskrive den følelsen av å bli elsket av en som du elsker ? Blir dere forandret som person ? Hva har kjærlighet lært dere i livet ? Ser dere på livet anerledes ? Hvordan blir man forelsket ? Man kan synes mange mennesker er utrolig pene men hva er det som skiller en bestemt person ut som man blir faktisk forelsket i ? Handler forelskelse mer enn utseendet ? Er det noe man har opplevd i oppveksten som gjør at man faller for bestemte personer, utseendemessig, personlighetsmessig etc ??
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Hei, Til dere som har opplevd gjensidig kjærlighet fra en som dere var skikkelig forelsket i. Hvordan vil dere beskrive den følelsen av å bli elsket av en som du elsker ? Blir dere forandret som person ? Hva har kjærlighet lært dere i livet ? Ser dere på livet anerledes ? Hvordan blir man forelsket ? Man kan synes mange mennesker er utrolig pene men hva er det som skiller en bestemt person ut som man blir faktisk forelsket i ? Handler forelskelse mer enn utseendet ? Er det noe man har opplevd i oppveksten som gjør at man faller for bestemte personer, utseendemessig, personlighetsmessig etc ?? Elske noen er enkelt men komplisert. pga man velger det ikke og kan hende det er der det ligger, som regel i livet ditt så bestemmer du alt selv. men om du møter noen som du faller for , blir betatt av, forelsker deg i og kan si du elsker. så er dette noe du ikke selv bestemmer over. du mister kontroll. du vet bare at dette menneske må jeg se så ofte som mulig. hvorfor det er sånn, vet jeg ikke . men jeg kan si at det er den mest fantastiske følelsen med unntak av å få ett barn til verden... (sier det sånn pga jeg mener det er feil og elske ett barn. siden ordet elske har en betydning av at det foregår noe intim. som i settningen. jeg vil elske med deg(oversatt grovt til jeg vil knulle deg med følelser) jeg mener at det utløser noe i hjernen din, det med og bli forelsket. kan jo se på det som de med adhd og dopamin. du har ikke kontroll. savner og være forelsket. man kan kjøpe mye her i verden, men aldri en forelskelse.! Anonym poster: 921058198a8a47dddfc38c60c4c3afe5 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Deilig følelse. Be henne ut for svarte som noen andre sa i den andre tråden.
Wonders Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Gjensidighet... Vel det er alltid en som liker den ene parten mer. Det tror jeg. Det er mye det å se hva som genuint gleder den andre, være deg selv, la den andre komme inn i ditt liv å være tilstede. Forelskelse er farlig, huff det er ganske slitsomt, jeg blir rørt så lett så når jeg tenker for mye på han og åssen vi har det kan det hende jeg må tørke kinna mine litt. Nå krangler ikke vi som jeg har sett andre gjør, vi diskuterer myyye. Om man ikke er seg selv er alt uekte og det kommer lett frem, for når ekte lykke kommer klarer man ikke fake det. Jeg falt for roen, sjarmen, lettheten å være med han, at han er slående kjekk for meg, at han går forsiktig frem og lager plass til meg. At han er bestemt, at for eks jeg ikke får le og klappe som en galing på kino. Han vet jeg er fra Hedmark, og der er det mye avstand mellom folk, så jeg er høylytt. Han blir sinnsykt flau når jeg er som en brøl-ape... Hihihihi
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Ekte kjærlighet er å føle trygghet, hengivenhet og godhet. Og å vite at den andre alltid vil være der for deg (og omvendt). Når du føler at du ikke kan leve uten denne personen er det ekte kjærlighet! Du trenger ikke lure på om du elsker han/henne, du bare vet:)
Eiil Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Det føles varmt og godt. Du føler en trygghet som du aldri før har kjent.
Gjest Lille-pus Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Forskjell på å være forelsket, leve i en rosa boble hvor det bare er dere to og man ikke kan vente med å springe rett inn i to åpne armer som lukker seg bak ryggen din og holder trygt. Når du får den store skjelven ved å se navnet hans i displayet på telefonen. Den desperate lengselen etter forening i kropp og sjel. forherligelse og blindhet. Egoistisk og tosom. Å elske er den dype, varme følelsen i hele kroppen. Som en stor fisk som slår med sporen i magen din og sender varmen gjennom hele kroppen når du legger hånden på nakken hans og kjenner varmen. Å vite at du eier hele verden, i motgang og medgang, når dere er sammen mentalt og fysisk. Å kjenne på følelsen av å uten spørsmål gå i krigen for å beskytte ham. Å kunne være så uenige i sak at dere står i hver deres ende av rommet, - og å forstå hvorfor dere er uenige der og da. Å kunne være uenige uten å la det gro mistanker. Å vite at du kan stole på, og bli stolt på. 1
Havbris Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Mye klokt fra Lille-pus her. Kjærlighet er for meg ikke bare en følelse - det er også en tanke. Den kjennes ikke hele tiden - men tanken på hva kjærlighet til mannen betyr, gjør godt. Kjærlighet til han innebærer å godta at han er forskjellig fra meg, og jeg respekterer og anerkjenner hans rett til å være slik han er. Jeg prøver ikke å forandre han, og jeg klager ikke over det jeg ikke kan gjøre noe med. Kjærlighet omfatter også raushet og evne til å velge kamper med omhu. Kjærlighet er også tillit og lojalitet, og vi gjør hverandre gode. Vi kan være uenige, men har lært oss å leve godt med det. Vi fokuserer ikke på ulikhetene - men dyrker det som forener oss. Og vi viser hverandre kjærlig omsorg hver eneste dag. Vi har stått sammen i stormen og etter det kan vi tåle mye. Og vi gjør hverandre gode. Endret 21. desember 2012 av Havbris
Gjest Kjærlig Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Kjærlighet er varme, trygghet, godhet og tillit. Når du kjenner at du kan gjøre hva som helst for den andre, du stoler fullt og helt på han eller henne og du vet ikke hva godt du kan gjøre for dette mennesket. Kjærlighet er når du ikke forlanger gjenytelser, det du gjør for den andre, gjør du for å glede, fordi det gleder deg at den andre har det bra. Kjærlighet er når du klarer å se at den andre har sine feil og svakheter, men det betyr ingenting, for du elsker han/hun akkurat slik han/hun er.
kareen Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Kjærlighet gjør deg både svak og sterk på samme tid. Denne personen har evnen til å gjøre deg både verdens lykkeligste og utrolig ulykkelig. Når h*n gjør deg sint, vil du bli sintere enn du ville blitt av en annen person. Når h*n gjør deg glad, vil du bli gladere enn du ville blitt av noen andre. Men i bunnen vil dere hverandre bare godt uansett. Og dette innebærer å kunne si "unnskyld": Dette gjelder i hvert fall meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå