auau Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Hei, jeg er ute etter og kjøpe ny bil.. Jeg er student og er ferdig nå til våren.. Eg lurte på om d går Ann å få avdragfritt lån fram til studiene er ferdig ?
debattanten Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Til bil,tror jeg ikke går for noen.
momo Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 På billån går nok ikke det. Har ihvertfall aldri hørt om det før.
Athene Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Det går ikke, har aldri hørt om det i alle fall. Heldigvis. En bil har begrenset levetid, og dersom man ikke klarer å betale for bilen i løpet av den levetiden er det helt på tryne økonomisk å kjøpe bilen i utgangspunktet.
ism85 Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Går nok ikke som billån nei, da kortnedbetalings tid er ment å sikre at bankens sikkerhet ikke blir mindre. Hvis du har lån med sikkerhet i fast eiendom feks kan du sikkert få det. Mener det var en sak i media for noen år siden om bilforhandlere og bilkjøpere som lurte bankene. De skrev opp verdien og skrev at egenandel var betalt. Slik kunne folk kjøpe bil uten egenkapital. Vil uansett råde deg til å heller spare til bil.
Leifern Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Problemet med å skulle låne penger til bil og ikke betale avdrag, er at bankens sikkerhet ligger i bilens verdi, og denne synker jo drastisk de første årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå