AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Hei! Farget håret mitt i sted, ønsket å bli blondere. Jeg fikk ikke SÅ mye resultat som jeg ønsket, og lurer på om jeg kan farge det én gang til? Jeg har en ekstra pakke, nemlig.... Egentlig føles det ut som om håret mitt bare ble mørkere faktisk... Og det var jo ikke planen! Når kan jeg farge håret mitt igjen? Har IKKE penger til å gjøre det hos frisør. Hadde jeg hatt det hadde jeg gjort det Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
pinar Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Ikke blek håret hjemme om du vil ha et godt resultat. Spar heller penger da. 1
Sugar&Spice Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Ikke blek håret hjemme om du vil ha et godt resultat. Spar heller penger da. Jeg har bleket håret hjemme uten stress før... Endret 20. desember 2012 av grethe91
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Har ikke penger til frisør i det hele tatt..... Så det blir hjemmefarging. Spørsmålet mitt er NÅR kan jeg farge håret igjen uten at det faller av? Kan noen svare meg på det? Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Dessuten er det ikke bleking jeg har kjøpt, men farging. Blir det mørkere av det, selv om tonen er lysere enn hårfargen min? jeg har ikke farget håret på omtrent ett år. Det er sunt og friskt. Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
pinar Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har bleket håret hjemme uten stress før... Men når man bleker så å man jo korrigere med farge etterpå for å få et bra resultat. Det er mange som bleker hjemme, men det blir ikke pent. Dessuten er det ikke bleking jeg har kjøpt, men farging. Blir det mørkere av det, selv om tonen er lysere enn hårfargen min? jeg har ikke farget håret på omtrent ett år. Det er sunt og friskt. Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039 For å få lysere hår så må det jo blekes (avfarging). 1
MilleLille Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Men når man bleker så å man jo korrigere med farge etterpå for å få et bra resultat. Det er mange som bleker hjemme, men det blir ikke pent. Du har så rett. Mange håper at de kan spare penger ved å gjøre det selv, men i de fleste tilfeller ender man opp med en lite pen blondfarge... Da mener jeg det er verdt de ekstra kronene hos frisøren.
pinar Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Du har så rett. Mange håper at de kan spare penger ved å gjøre det selv, men i de fleste tilfeller ender man opp med en lite pen blondfarge... Da mener jeg det er verdt de ekstra kronene hos frisøren. Ikke sant. Jeg har møtt på mange som kun har bleket, og den fargen man da får blir gjerne veldig knall. Jeg så hvertfall ut som en sitronmuffins før vi korrigerte med farge for å få ønsket resultat.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Fremdeles ingen som har svart på SPØRSMÅLET mitt da. Jeg lever på studielån på 7000 i mnd og betaler 4700 i husleie. Jeg HAR IKKE penger til frisør, så det er irrelevant! Kan noen svare meg på når jeg kan farge det igjen!!!! Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
MilleLille Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Fremdeles ingen som har svart på SPØRSMÅLET mitt da. Jeg lever på studielån på 7000 i mnd og betaler 4700 i husleie. Jeg HAR IKKE penger til frisør, så det er irrelevant! Kan noen svare meg på når jeg kan farge det igjen!!!! Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039 Gjør akkurat hva du vil. Blir sikkert suuuperpent.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Gjør akkurat hva du vil. Blir sikkert suuuperpent. Nevermind. Det var ikke meningen å bli sur - men jeg er litt lei av at man stiller et spørsmål uten å få svar på det man faktisk lurer på - men får mange andre anbefalinger som er irrelevante.... Frisøren er ikke et tema, derimot lurer jeg på hvor lang tid det må gå FØR jeg farger håret på nytt. Om det blir pent eller ikke er vel for dere ubetydelig, jeg lurer ikke på HVORDAN det kommer til å bli, men NÅR jeg kan farge det igjen uten at hele håret faller av. Skjønner ikke hvorfor jeg kommer tilbake til KG for å stille spørsmål når jeg uansett ikke får svar på det jeg lurer på.... Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
Lilje:) Skrevet 21. desember 2012 #12 Skrevet 21. desember 2012 Jeg vet ikke svaret, men hvis jeg var deg så hadde jeg droppet den fargen du allerede har prøvd, men som ikke ga deg den fargen du ville. Jeg ville kjøpt en pakke med bleking, og heller stripet det Har opplevd selv at håret ble mer gustent og hakket mørkere blondt enn det jeg hadde (og ville ha) da jeg kjøpte blondfarge. (Ville også ha det lysere blondt) Hvis håret ditt er sunt og friskt, og det ikke har blitt betydelig mer slitt nå, så ville jeg tatt en god proteinkur, og stripet det etterpå. Og kuret det igjen etter det igjen. Men som sagt - jeg VET ikke svaret Lykke til!
Cupcake92 Skrevet 21. desember 2012 #13 Skrevet 21. desember 2012 Nevermind. Det var ikke meningen å bli sur - men jeg er litt lei av at man stiller et spørsmål uten å få svar på det man faktisk lurer på - men får mange andre anbefalinger som er irrelevante.... Frisøren er ikke et tema, derimot lurer jeg på hvor lang tid det må gå FØR jeg farger håret på nytt. Om det blir pent eller ikke er vel for dere ubetydelig, jeg lurer ikke på HVORDAN det kommer til å bli, men NÅR jeg kan farge det igjen uten at hele håret faller av. Skjønner ikke hvorfor jeg kommer tilbake til KG for å stille spørsmål når jeg uansett ikke får svar på det jeg lurer på.... Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039 Du kan ikke farge håret lysere, det må blekes. Hvis du absolutt må bleke det hjemme, så ville jeg kuret det i 3 uker før jeg bleket det på nytt igjen. Veldig vanskelig å gi råd over internett. Noen har sterkere hår og andre har svakere, derfor er det en individuell vurdering som må gjøres. Hvis du har lite penger og bor i Oslo ville jeg anbefalt deg og dra på Auster academy. Der klipper og farger lærlinger under oppsyn fra instruktører, så du kan være helt sikker på at det blir bra. Prisen er ca halvparten av hva den er i salong.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Du kan ikke farge håret lysere, det må blekes. Hvis du absolutt må bleke det hjemme, så ville jeg kuret det i 3 uker før jeg bleket det på nytt igjen. Veldig vanskelig å gi råd over internett. Noen har sterkere hår og andre har svakere, derfor er det en individuell vurdering som må gjøres. Hvis du har lite penger og bor i Oslo ville jeg anbefalt deg og dra på Auster academy. Der klipper og farger lærlinger under oppsyn fra instruktører, så du kan være helt sikker på at det blir bra. Prisen er ca halvparten av hva den er i salong. Takk, det var et godt tips. Kanskje mamma kan pitche inn litt også(studentlivet altså<3).... Har gått til lærling én gang før, sa aldri igjen! Hun var helt forferdelig... Men om det er under oppsyn av instruktør er det vel grenser på hvor grusomt det kan bli? Det var forresten klipp og ikke farge da... Forsåvidt er den fargen jeg fikk nå veldig FIN, altså. Det ser bra ut, men er bare ikke den jeg ville ha! Det ser ikke stygt ut, men er mørkere enn vanlig. Jeg får bare gå rundt med litt mørkere hår en periode. Kunne vært verre - alt kunne falt av. Takk for tips som kom inn nå Kanskje jeg skal gå tilbake til det gamle fargevalget, da blir jeg fornøyd hvert fall.... Det var striper som bleket, men nå ville jeg ha hele håret lysere... Da har jeg lært det! Anonym poster: 918389cc452193a4af3316ba16d59039
julielis Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Etter min egne erfaringer har jeg lært at hjemmefarging/bleking koster nesten like mye som å gå til frisør da det aldri blir fint nok og jeg har måttet farge det flere ganger. Hva med å ønske deg gavekort til frisørbesøk til jul?
lemonaid Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Jeg brukte hjemmebleking fra Depend+stripehette i ett år for å oppnå blondt hår! Hver mnd gjorde jeg dette. Frisøren min skrøt av håret mitt, og syns stripene og tonen i håret var kjempefin. Bygg opp hårfargen din med striper. Det blir finest syns jeg, da. Husk å kure det masse..
Gjest Blue Jeans Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har gått bra brun til blond hjemme, flere ganger. Jeg bleker håret først. Da blir jeg helt oransje, nesten gul. Så bleker jeg enda en gang, da blir jeg GUL. Så bruker jeg en vanlig blondfarge, bare pass på at du ikke blir grønn... Og om det skulle være mer oransjfarge i gjen, så er lillashampoo og balsam veldig greit! Etter min erfaring hjelper det ikke å kun bruke en lys farge, men nå går jeg fra mørkt hår.
lemonaid Skrevet 21. desember 2012 #18 Skrevet 21. desember 2012 Personlig syns jeg helbleking er en dum idé... Striper ser mer naturlig ut og du sliter ikke på alt håret på en gang, og det går jo an å regulere tiden avh. av hvor lyse du vil ha dem. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå