Gå til innhold

sykt barn sendes på samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en liten problemstilling!

Om barnet blir sykt, f.eks meget høy feber eller omgangssyke - er det da vanlig å sende barnet avgårde til samvær med den andre foreldreren - fordi den andre forelederen på død og liv skal ha sitt samvær?

Er det ikke bedre for barnet å få være i ro og bli frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel like naturlig at den andre forelderen tar vare på det syke barnet? Med mindre barnet er for sykt til å flyttes så synes jeg det er naturlig å gjennomføre samvær ja. Bånd knyttes på mange måter, og en av dem er når foreldre viser omsorg for barnet som er sykt.

Anonym poster: 29e62950d400f1418154c68ea02ba692

• Liker 5
Skrevet

Det avhenger vel av deres avtale og evne til samarbeid. Vri litt på det siste utsagnet ditt: Hvorfor skal du på død og liv ha det sjuke barnet hos deg?

Med mindre barnet er for dårlig til å skifte bosted er det vel naturlig at h*n er hos begge?

Anonym poster: 155842a64356a74581d02046debff29f

Skrevet

Det er vel like naturlig at den andre forelderen tar vare på det syke barnet? Med mindre barnet er for sykt til å flyttes så synes jeg det er naturlig å gjennomføre samvær ja. Bånd knyttes på mange måter, og en av dem er når foreldre viser omsorg for barnet som er sykt.

Anonym poster: 29e62950d400f1418154c68ea02ba692

Jeg er enig i dette, og sender mitt barn på samvær så lenge han ikke er for syk.

Omgangssyke tror jeg at jeg hadde latt ham være hjemme med, men det er mest fordi jeg tenker det er greit å begrense hvor mange som blir utsatt for smitte. Hadde han vært så syk at han var sengeliggende, hadde han nok også blitt hjemme, men det har jeg aldri opplevd, selv ikke med høy feber.

Også kommer det litt anpå avstand. Eks-mannen min skal flytte 15-20 mil unna oss, og jeg synes ikke det er greit å ta barnet med på en to timer lang kjøretur om han har vondt og er syk. Frem til han flytter er det 2 minutter kjøring, og da er det annerledes.

• Liker 2
Skrevet

Barnet er ikke sykt nå, men det er jo en aktuell problemstilling!

Nei, jeg og faren klarer ikke å samarbeide konstruktivt, og jeg ble sittende å tenke på at det står ikke noe i avtalen om og hvis barnet blir veldig syk..

far vil ikke høre på meg, han skal gjøre ting på sin måte, og blir bare sint på meg når jeg prøver å gi råd og om barnets rutiner, og hvis det er noe spesielt som skjer.

helt ærlig, så er jeg i tvil om hvordan barnet blir ivaretatt av far til vanlig samvær, og hvordan det da hadde blitt for barnet når barnet er veldig medtatt og dårlig grubler jeg da på..

bare for å understreke, så snakker jeg ikke om litt forkjølelse og snørr i nesa, men når barnet er skikkelig sykt og medtatt!

Skrevet

Den tid den sorg...

Skrevet

Var aldri en aktuell problemstilling, heldigvis. Men, tror jeg hadde satt et skille ved seng-ikke seng. Dvs, hvis ungen var (mer eller mindre)sengeliggende, hadde jeg ikke sendt på samvær, men hvis det var på sofa-nivå, da hadde jeg sendt.

Men, det kommer jo også an på hva ungen selv synes, er ikke godt å bli drassa ut og vekk hvis man er syk, å enda værre hvis man ikke vil selv.

Skrevet

Har 50/50 med størstejenta sin pappa.

Blir hun skikkelig syk (omgangsyke, høy feber, migrene, type sengeliggende) så blir hun der hun er til hun friskner litt til. Dette går såklart begge veier. Er barn skikkelig syke så har de best av å være i ro der de er og ikke transporteres til et annet sted som en pakke.

Vanlig forkjølelse og hjemme fra skolen så går samvær som vanlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...